مهاجرت تحصیلی مکزیک

تحصیل داروسازی در مکزیک

تحصیل داروسازی در مکزیک

برای تحصیل داروسازی در مکزیک دانشجو باید در مورد نقش های درمانی داروها، فارماکودینامیک و عوارض جانبی داروها اطلاعات کسب کنند. تحصیل داروسازی در مکزیک و دریافت مدارک معتبر جهانی می تواند بهترین تجربه تحصیلی شما در این کشور باشد. علاوه بر این مکزیک با بیش از هزاران موسسه آموزش عالی برنامه های متنوعی را برای انتخاب دانشجویان ارائه می دهد. ایالت متحده مکزیک کشوری است که در قسمت جنوبی آمریکای شمالی واقع شده است.

همچنین این کشور سومین کشور بزرگ آمریکای لاتین است که از شمال با ایالات متحده آمریکا، از جنوب با گواتمالا، از غرب با اقیانوس آرام و از شرق با خلیج مکزیک مرز مشترک دارد. پایتخت و پرجمعیت ترین شهر مکزیک نیز مکزیکوسیتی نام دارد که بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله آشنایی بیشتر شما عزیزان در خصوص کشور مکزیک و شرایط تحصیل داروسازی در این کشور بوده است.

تحصیل در دوره های مختلف داروسازی در مکزیک

دانشگاه های داروسازی مکزیک نیز همانند اغلب دانشگاه های جهان برنامه های آموزشی داروسازی را در دوره های مختلف تحصیلی ارائه می دهد.

این رشته تحصیلی در مکزیک، به دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می شود:

  • دوره کارشناسی داروسازی: مدرک کارشناسی داروسازی دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی ارائه می دهد. دانشجویان در این مقطع، دوره های شیمی آلی و معدنی، بیوشیمی، فارماکولوژی و فیزیولوزی را می گذرانند. دانشجویان در این دوره باید بتوانند این دانش را به طور قابل دسترس برای بیماران تفسیر کند.
  • دوره کارشناسی ارشد داروسازی: کارشناسی ارشد داروسازی دارای دانش لازم در مورد قوانین ارائه کمک های اولیه، طبقه بندی اهداف داروها و تجهیزات پزشکی است. یک داروساز در این دوره، داروها از قبیل قرص، پودر، پماد و معجون را تهیه می کند. همچنین فناوری تهیه مواد دارویی را بهبود می بخشند.
  • دوره دکتری داروسازی: داوطلبان دکتری داروسازی، باید آماده ارائه اطلاعات پزشکی دقیق برای همه برنامه های بالینی، مدیریت و توزیع دارو برای حفظ محیط کار ایمن باشد. همچنین دانشجویان دکتری پرونده های داروسازی را نگهداری می کنند و وضعیت داروها را نظارت و ارزیابی می کنند.

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل داروسازی در مکزیک

دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی در دانشگاه های مکزیک را دارند باید در قدم اول جهت دریافت ویزای دانشجویی این کشور درخواست دهند. به طور کل خارجیانی که مایل اند برای مدت بیش از 180 روز در مکزیک بمانند تا دوره آموزشی خود را در این کشور به پایان برسانند. باید برای ویزای اقامت موقت دانشجویی این کشور درخواست دهند. برای این کار می توانید به نزدیک ترین کنسولگری مکزیک در کشور خود مراجعه فرمایید. جالب است بدانید که متقاضیان کشورهای کانادا و ایالات متحده آمریکا جهت تحصیلی داروسازی در مکزیک نیازی به دریافت ویزای دانشجویی این کشور ندارند.

از الزامات مهم جهت دریافت ویزای دانشجویی مکزیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست ویزا باید به درستی تکمیل و امضا شده باشد.
  • ارائه گذرنامه یا مدرک معتبر مسافرتی و هویتی
  • اصل و یک کپی از مدرک مهاجرتی که اقامت قانونی شما را در مکزیک تایید کند.
  • یک قطعه عکس
  • پرداخت هزینه های نقدی برای صدور ویزا به مبلغ 120MXN (پزو مکزیک)

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل داروسازی در مکزیک

هزینه زندگی و تحصیل داروسازی در مکزیک

برای دانشجویان پرستاری، هزینه زندگی و تحصیل در مکزیک در مقایسه با کشورهای همسایه نسبتا پایین است. در واقع هزینه زندگی در مکزیک از هزینه تحصیل و زندگی در اغلب کشورهای آمریکا و همچنین اروپا بسیار مقرون به صرفه است. در مکزیک هزینه های تحصیل پرستاری به نوع موسسه و دوره دانشجویان بستگی دارد. دانشگاه های دولتی پرستاری در مکزیک می توانند هزینه هایی را در محدوده 800MXN تا 1600MXN (پزو مکزیک) در هر سال تحصیلی اعمال کنند.

به این نکته نیز توجه فرمایید که موسسه های خصوصی در مکزیک می توانند هزینه های بالاتری را از دانشجویان دریافت کنند. که هزینه های موسسات خصوصی در سال حدود 1800MXN تا 3000MXN (پزو مکزیک) می باشد. از سوی دیگر هزینه زندگی در مکزیک نسبتا مقرون به صرفه است. در واقع به عنوان یک دانشجوی بین المللی، زندگی راحت در مکزیک با 2000MXN (پزو مکزیک) در ماه امکان پذیر است. البته این مبلغ بستگی به سبک زندگی و شهری که در آن زندگی می کنید دارد.

مزایای تحصیل داروسازی در مکزیک

مکزیک همواره مزایای بسیاری را برای جذب دانشجویان بین المللی از سراسر جهان جهت تحصیل داروسازی در این کشور ارائه کرده است. از مهمترین مزایای تحصیل داروسازی در مکزیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت مدرک تحصیلی معتبر بین المللی که در اغلب کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود. همچنین شما با ارائه این مدرک می توانید به راحتی به شغل مورد نظر خود در سراسر جهان دست پیدا کنید.
  • امکان شرکت در پروژه های مختلف تحقیقاتی
  • سیستم حمایت از سازگاری دانشجویان در حوزه مربیگری، کمک آموزشی و مشاوره روانشناسی
  • مکزیک کشوری چند زبانه است که باعث آشنایی با فرهنگ های مختلف جهان در طول تحصیل در این کشور می شود.
  • کسب مهارت های عملی توسعه یافته در آزمایشگاه های کاملا جدید، با تجهیزات پیشرفته و به روز
  • محیطی چند فرهنگی و جامعه دانشجویی

دریافت بورسیه تحصیلی مکزیک

دانشجویان مستعد از سراسر جهان که قادر به پرداخت هزینه های تحصیلی خود در مکزیک نیستند. دولت مکزیک برای کمک به این دانشجویان و جذب استعداد های جهانی به این کشور بورسیه های تحصیلی متعددی را به دانشجویان کم بضاعت ارائه می دهد. برنامه بورسیه تحصیلی مکزیک برای دانشجویان پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و مدرسان یا محققان خارجی که در مکزیک مشغول به تحصیل هستند اعطا می شود. تا آنها را قادر به تحصیل در موسسات آموزش عالی در کشور مکزیک کند. در بیشتر مواقع بورسیه های تحصیلی، هم هزینه های زندگی و هم هزینه های تحصیل در مکزیک را پوشش می دهند. از سوی دیگر اکثر دانشگاه های مکزیک برای دانشجویانی که شرایط مشخصی را برآورده می کنند بورسیه های تحصیلی را از بودجه خود ارائه می دهند.

در جدول زیر می توانید دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند را ملاحظه فرمایید:

اسامی دانشگاه هاتعداد بورسیهرتبه جهانی
دانشگاه گوادالاخارا7595
دانشگاه لئون48112
دانشگاه فنی مهندسی گوادالاخارا38315
دانشگاه دلا باجو15294

اخذ بورسیه تحصیل مکزیک برای افرادی که اطلاعاتی در این خصوص ندارند می تواند به امری طاقت فرسا تبدیل شود. اما ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای تسهیل در این امر و راهنمایی شما عزیزان در خصوص تحصیل داروسازی در مکزیک، راهنمایی های بسزایی را به شما ارائه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :