مهاجرت تحصیلی پرتغال

بورسیه تحصیلی در پرتغال

بورسیه تحصیلی در پرتغال

کسب آگاهی و اطلاعات از شرایط بورسیه تحصیلی در پرتغال می تواند برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور پرتغال دارند موثر واقع شود. دانشجویان بسیاری هستند که در این شور تحصیل می کنند و همچنین از بورسیه های متفاوتی برای پرداخت شهریه و امور دیگر استفاده می کنند. بورسیه ها معمولا به دانشجویان برتر واجد شرایط تعلق می گیرد. دولت و موسسات آموزش عالی در پرتغال به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور پرتغال بورسیه می دهند تا آن ها با مشکلات کمتری رو به رو شوند و بتوانند به راحتی به تحصیل خود ادامه دهند. منابع بورسیه ها از سوی دولت پرتغال و هم از سوی موسسات خصوصی هستند. البته تعدادی از این بورسیه ها هم به دانشجویان پرتغالی اعطاء می شود.

دولت کشور پرتغال با بسیاری از موسسات آموزش عالی بین المللی به منظور ارائه بورسیه تحصیلی برای دوره تحصیلات تکمیلی، عمدتا در زمینه های تولید پیشرفته، مهندسی زیستی، طراحی مهندسی، حمل و نقل و انرژی پایدار همکاری کرده است. علاوه بر این، بنیاد علم و فناوری (Fundacao para a Ciencia ea Tecnologia) هر ساله حدود 1000 بورسیه تحصیلی برای تحصیلات تکمیلی در علوم و فناوری اعطاء می کند. بنیاد مبلغ مشخصی را پرداخت می کند که بین 750€ الی 2500€ (یورو) در سال بسته به سطح تحصیل و سایر موارد پرداخت می شود. شرایط بورسیه تحصیلی بسته به سطح تحصیلات و موسسه اعطای کننده متفاوت است. البته یک سری شرایط عمومی هم وجود دارد. مانند آنکه گذرنامه معتبری داشته باشید و در موسسه معتبر پرتغالی تحصیل کنید و مدارک هویتی خود را ارائه دهید و عدم سوء پیشینه کیفری و بیمه سلامت نیز داشته باشید.

بررسی بورسیه های تحصیلی در پرتغال

در کشور پرتغال، چندین سازمان و موسسه خصوصی و نیمه خصوصی وجود دارد که بورسیه تحصیلی برای رشته های زبان و فرهنگ پرتغالی، علوم خاص و مهندسی فناوری ارائه می دهند. بورس تحصیلی برای تحصیلات تکمیلی نیز به دانشجویان بین المللی ارائه می شود، اما فقط به چند برنامه تحصیلی محدود می شود، به ویژه آنهایی که مربوط به فرهنگ و زبان پرتغالی هستند و برخی از زمینه های بسیار تخصصی که منجر به پیشرفت کشور پرتغال در زمینه صنعت و اجتماع و فرهنگ می شود. این بورس های تحصیلی توسط موسسه Camoes برای وزارت امور خارجه و برای دانشجویان بین المللی تخصیص داده می شود.

بررسی بورسیه های تحصیلی مختلف در پرتغال در زیر ارائه شده است:

  • بورس تحصیلی Instituto Camoes برای مطالعات زبان و فرهنگ پرتغالی
  • بورسیه های Instituto Portugues de Apoioao Desenvolvimento برای تحصیلات عمومی
  • بورسیه های Fundacao para a Ciencia ea Tecnologia برای مطالعات در زمینه علم و فناوری
  • بورس تحصیلی مبتنی بر لیاقت که اداره کل آموزش عالی بورس تحصیلی مبتنی بر لیاقت را برای کلیه مقاطع تحصیلی و در تمام برنامه های تحصیلی با استفاده از بودجه عمومی ارائه می دهد.

بررسی بورسیه های تحصیلی در پرتغال

الزامات بورسیه تحصیلی در پرتغال

بورسیه تحصیلی پرتغال برای رشته های مدیریت هنری HKADC یک بورس تحصیلی بین المللی با بودجه کامل است که توسط شورای توسعه هنرهای هنگ کنگ برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. دانشجویان واجد شرایط این بورس تحصیلی پذیرفته شدگان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد هستند که در رشته مدیریت پروژه هنری، سیاست هنر و مدیریت، بازاریابی و ارتباطات، تحقیق و تجزیه و تحلیل در زمینه توسعه و کارآفرینی تحصیل می کنند. دانشجویان واجد شرایط این بورس تحصیلی همه شهروندان پرتغال هستند و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در رشته های حسابداری، مدیریت بازرگانی، امور مالی، عدالت کیفری قرار گرفته است. 30 ژانویه آخرین مهلت ارسال درخواست است. شرایط تحصیل در پرتغال به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بورسیه دیگر Ciencia Sem Fronteiras یعنی علم بدون مرز یا همان CsF یک بورس تحصیلی بین المللی با بودجه کامل است که برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. این بورس تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا ارائه می شود و می توان برای پیگیری در رشته های ریاضیات و علوم طبیعی و کشاورزی، جنگلداری و علوم مهندسی، تغذیه و هنر، موسیقی، ورزش دریافت کرد. اول مه آخرین مهلت ارسال درخواست است. بورسیه های کمک مالی ایرانی مومنی نیز بورسیه تحصیلی بین المللی با بودجه جزئی است که توسط بنیاد مومنی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. الزامات بورسیه تحصیلی در پرتغال به گونه ای است که این بورسیه ها در مقاطع مختلف اعطاء می شود که برای تمامی رشته ها است.

مهم ترین شرایط بورسیه تحصیلی در پرتغال

دانشجویان می توانند مستقیما از طریق دفاتر دانشگاه یا خدمات اجتماعی یا SAS (Servicos de Acao Social) یا دفتر اقدام اجتماعی (GAS) یا Gabinete de Acao Social مستقیما در موسسه آموزش عالی برای بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی اقدام کنند. مهم ترین شرایط عمومی بورسیه تحصیلی در پرتغال شامل شرایط ویزا تحصیلی پرتغال است. دانشجویان بین المللی به ویزا احتیاج دارند و می توانند در سفارت پرتغال در کشور محل اقامت خود درخواست دهند. دانشجویان بین المللی باید مدارک هویتی خود را به ارائه دهند تا بتوانند در برنامه تحصیلی مورد علاقه خود پذیرش کنند. دانشجویان بین المللی باید بیمه خصوصی داشته باشند، اما برای کشورهای در حال توسعه این بیمه در بورس تحصیلی پوشش داده می شود.

این بورس تحصیلی 12 ماهه است. همچنین، بورس تحصیلی 8 ماهه به دانش آموزانی که در یک دانشگاه بین المللی در پرتغالی تحصیل می کنند، ارائه می شود که کمک هزینه ماهیانه 450€ (یورو)، با مبلغ اضافی 375€ (یورو) در ماه اول داده می شود. سن داوطلبان باید زیر 45 سال باشد. انستیتوی توسعه پرتغالی (Apoioao (Instituto Portugues de Apoioao Desenvolvimento به دانشجویان خارجی پرتغال برای تحصیل در پرتغال بورسیه می دهد که این بورسیه ها، هزینه ماهانه، هزینه دوره و هزینه های خوابگاه را پوشش می دهند. بورسیه های موسسات آموزش عالی نیز، بر اساس لیاقت یا نیاز مالی، بورسیه و پشتیبانی از دانشجویان ارائه می دهند. لطفا برای مشورت در این خصوص با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :