مهاجرت به کشور آمریکا

بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی به دلیل اقتصاد، نرخ بیکاری پایین و کیفیت آموزشی میلیون ها متقاضی مهاجرت به آمریکا را به خود جذب می کند. کشور پهناور ایالات متحده آمریکا با جمعیت 325 میلیون نفری خود و وسعت حدود 10 میلیون کیلومتر مربع یکی از پهناورترین کشورهای جهان به حساب می آید.

ایالات متحده آمریکا دارای ایالات و شهرهای بسیار متعددی است و این تعداد زیاد کار را برای انتخاب مهاجرین سخت کرده است. مسلما عواملی مانند فرصت های شغلی، قوانین، میزان امنیت، کیفیت زندگی برای انتخاب زندگی در یک شهر مورد توجه مهاجرین قرار می گیرد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا در این نگارش بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی را به شما معرفی کنند.

شهرنشینی در آمریکا

ایالات متحده آمریکا با داشتن 50 ایالت و بیش از 300 شهر یکی از گسترده ترین و بزرگترین سیستم های شهری را در خود جای داده است. آمریکایی ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به طور فزآینده ای به شهرها نقل مکان کردند، حرکتی که تا حد زیادی به واسطه صنعتی شدن، شکل گرفت. 11 میلیون نفر بین سال های 1870 تا 1920 از مناطق روستایی به مناطق شهری مهاجرت کردند. اکثر 25 میلیون مهاجری که در همین سال ها به ایالات متحده آمده اند به شهرهای این کشور منتقل شدند.

از زمان استعمار تا اوایل قرن بیستم اکثریت آمریکایی ها در حومه شهر زندگی و در مزارع کار می کردند، اما امروزه فقط 2% از آمریکایی ها در روستاها یا مزرعه ها زندگی می کنند. جابجایی و انتقال جمعیت از مناطق روستایی به شهری را شهرنشینی می گویند. شهرنشینی در ایالات متحده آمریکا در اوایل دهه 1800 به تدریج افزایش یافته و سپس در سال های پس از جنگ داخلی شتاب گرفت. تا سال 1890، 28% آمریکایی ها در مناطق شهری زندگی می کردند، و تا سال 1920 تعداد بیشتری از آمریکایی ها در شهرها زندگی می کردند.

رده بندی بهترین شهرهای آمریکا

بر اساس رده بندی یو اس نیوز بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی هر سال معرفی می شود. برای تعیین این لیست، یو اس نیوز داده هایی از منابعی مانند دفتر سرشماری ایالات متحده و وزارت کار برای تعیین عواملی از جمله قدرت بازار کار (به عنوان مثال، نرخ بیکاری و میانگین حقوق)، کیفیت زندگی (میزان جرم و جنایت، امنیت و کیفیت آموزش و خدمات بهداشتی) و شاخص نمره (هزینه مسکن سالیانه و درآمد متوسط ​​سالانه خانوار) استفاده کرده است.

در لیست زیر نام 20 شهر برتر آمریکا برای زندگی در آمریکا در سال 2022 آورده شده است:

  • آستین در ایالت تگزاس
  • دنور در ایالت کلرادو
  • کلرادو اسپرینگز در ایالت کلرادو
  • فایتویل در ایالت آرکانزاس
  • دس موینز در ایالت آیووا
  • مینیاپولیس سن پائول در ایالت مینه سوتا
  • سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا
  • پورتلند در ایالت ارگان
  • اشویل در ایالت کارولینای شمالی
  • بویس در ایالت ایداهو
  • ساراسوتا در ایالت فلوریدا

10 شهر جزء بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

طبق اعلام یو اس نیوز شهر آستین در ایالت تگزاس بهترین شهر برای زندگی معرفی شد. شهر آستین برای سال سوم است که در جایگاه اول این رده بندی قرار می گیرد. این شهر بر اساس ارزش منطقه ای، بازار کار قوی، کیفیت بالای زندگی و مطلوبیت برای زندگی در صدر این لیست قرار دارد. در جدول زیر نگاهی دقیق تر به 10 شهر برتر معرفی شده در این لیست خواهیم داشت. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آمریکا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در این جدول نمرات از 1 تا 10 می باشند:

رتبهنام شهرکیفیت زندگیمطلبوبیتبازار کار
1آستین97.47.3
2دنور7.67.97
3کلرادو اسپرینگز7.26087
4فایت ویل875.5
5د موین57.55.4
6مینیاپولیس6.38605
7سانفرانسیسکو76.89
8پورتلند7.37.36.7
9سیاتل7.57.96.6
10رالی و دورهام7.97.56.9

آستین جزء بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

شهر آستین در طول رودخانه کلرادو در حاشیه تپه در سال 1839 تأسیس شد. این شهر که به پایتخت موسیقی زنده دنیا معروف است بهترین شهر برای زندگی معرفی شده است. مردم به دلایل مختلف از جمله آب و هوای عالی گرمی و صمیمیت مردم، بازار کار در آمریکا امیدوار کننده و یک فرهنگ واحد به این شهر نقل مکان می کنند. آستین سومین شهر بزرگ ایالات متحده و سومین مرکز بزرگ ایالتی است.

مطلوب بودن این شهر بر هیچکس پوشیده نیست. چرا که روزانه میزان مهاجرت به این شهر رو به افزایش بوده و پیش بینی شده که این منطقه تا سال 2030 می تواند بیش از 80% رشد کند. در حال حاضر جمعیت این شهر حدود 2 میلیون نفر است و نرخ بیکاری 2.9% می باشد. میانگین درآمد سالانه در این شهر 51840$ (دلار) اعلام شده و هزینه میانگین کرایه ماهانه خانه 1155$ (دلار) تخمین زده شده است.

آستین بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

زندگی در شهر دنور آمریکا

دنور در اواسط دهه 1800 به عنوان قطب استخراج معدن در طی طوفان طلا، تأسیس شد. شاید به دلیل زیبایی طبیعت این شهر مانند دسترسی آسان به کوه ها و دشت های باز و آفتابی بودن 300 روزه در سال افراد زیادی را جذب خود کرده است. در هر صورت شهر دنور یکی از سریع ترین شهرهای در حال رشد ایالات متحده آمریکا بوده به طوری که تقریبا در 7 سال گذشته حدودا 100000 نفر به این شهر نقل مکان کرده اند.

اکنون با جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر، این شهر در تلاش است تا زیرساخت ها، ترانزیت و مسکن مورد نیاز را همگام با میزان تقاضا توسعه دهد. این شهر بر اساس آمار منتشر شده دومین شهر مطلوب برای زندگی در آمریکا معرفی شده است. نرخ بیکاری در دنور 3% است. میانگین درامد سالانه در این شهر 57400$ (دلار) اعلام شده است. هزینه میانگین کرایه ماهانه خانه 1203$ (دلار) محاسبه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کشور مقاله مراحل اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان را مطالعه بفرمائید.

کلرادو اسپرینگز از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

کلرادو اسپرینگز شهری در کلرادو با 450000 نفر جمعیت است. کلرادو اسپرینگز در ایالت ال پاسو قرار دارد. یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در کلرادو و آمریکا می باشد. کلرادو اسپرینگز در سال 1871 توسط ژنرال ویلیام پالمر با هدف ایجاد یک جامعه تفریحی باکیفیت تأسیس شد. به دلیل ورود بسیاری از گردشگران انگلیسی به این شهر، لقب “لندن کوچک” را گرفت. این شهر در 98 کیلومتری جنوب دنور واقع شده و با ارتفاع 1839 متر بیش از یک مایل بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

نرخ بیکاری پایین، هزینه کم زندگی و تفریحات متنوع از مزایای زندگی در این شهر است. کلرادو اسپرینگز طبق آمار اعلام شده سومین شهر برتر برای زندگی در آمریکا شناخته شده است. در حالی که نرخ بیکاری آن 3.7% ، میانگین درآمد سالانه در این شهر 50050$ (دلار) و هزینه میانگین کرایه ماهانه خانه 1070$ (دلار) تخمین زده شده است.

زندگی در شهر فایتویل آمریکا

شهر فایتویل در 23 آگوست 1870 تاسیس شده است. در شمال غربی آرکانزاس و قلب آمریکا قرار دارد. این شهر محل بزرگترین دانشگاه ایالت یعنی دانشگاه آرکانزاس است. این شهر واقع در منطقه ایست که همراه با شهرهای بنتونویل، راجرز و اسپرینگدیل رشد چشمگیری را تجربه می کند. از یک شهر کوچک به مرکز آموزش عالی، فرهنگ، تجارت و کارآفرینی و اولین انتخاب برای اعزام دانشجو به آمریکا تبدیل شده است.

این شهر در رتبه بندی یو اس نیوز بهترین شهرهای ایالات متحده آمریکا برای زندگی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. هم اکنون نرخ بیکاری این شهر 2.7% است. از این رو جمعیتی بالغ بر حدود 500000 نفر دارد. میزان درآمد سالیانه متوسط در این شهر 45830$ (دلار) است. هزینه میانگین کرایه خانه 778$ (دلار) در ماه می باشد. میانگین سنی مردم این شهر 33.9 سال نیز می باشد.

زندگی در شهر دس موینز آمریکا

شهر دی موینز پایتخت ایالت آیووا می باشد که در رودخانه دس موینز در محل اتصال خود با رودخانه راکون در قسمت جنوب مرکزی ایالت قرار دارد. دولت محلی در این شهر با بیش از 51 محله، بیش از 4000 هکتار پارک و 81 مایل مسیر پیاده روی به بیش از 217000 ساکن خدمت می کند. شهر دس موینز به عنوان شهری قدرتمند و دارای خدمات شهری استثنایی شناخته شده است. این شهر با نرخ بیکاری 2.4%، درآمد سالیانه متوسط 50600$ (دلار) و کرایه ماهانه میانگین 857$ (دلار) در رده پنجم مطلوب ترین شهرهای ایالات متحده آمریکا برای زندگی قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که این رده بندی ها به صورت کلی بوده و تمامی فاکتورها از نظر اقتصادی، کاری و رفاهی و تفریحی در آن گنجانده شده است. لذا میزان اهمیت این عوامل می تواند برای هر فرد متغیر باشد. برای مثال فردی که جهت تحصیل در آمریکا مهاجرت می کند مطمئنا کیفیت دانشگاه ها و هزینه اقامت می تواند بسیار مهم تر از عواملی مانند نرخ بیکاری باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد زندگی و مهاجرت به کشورهای مختلف جهان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :