مهاجرت به کشور کانادا

مصاحبه حضوری سفارت کانادا

مصاحبه حضوری سفارت کانادا

در مصاحبه حضوری سفارت کانادا مدارک و شرایط عمومی متقاضیان جویای مهاجرت به این کشور به ظور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کانادا دومین کشور پهناور جهان امروزه به دلیل کیفیت خوب زندگی، قوانین مناسب علی الخصوص برای مهاجرین، سطح آموزشی بالا و موارد دیگر به یکی از پر طرفدارترین نقاط به خصوص برای ایرانیان جهت مهاجرت تبدیل شده است. این کشور که یکی از 10 اقتصاد برتر جهان به شمار می رود به دلیل نزدیکی به آمریکا و گستردگی روابط این 2 کشور سبب شده که بزرگترین رابطه اقتصادی بین 2 کشور را رقم بزنند.

در حال حاضر روش های مختلفی مانند مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، مهاجرت کاری و سایر برای کسب اقامت دائم این کشور وجود دارد. هر کدام از این روش ها مدارک مورد نیاز خود را می خواهد. این مدارک باید به سفارت کانادا ارسال شود و در صورت لزوم مصاحبه حضوری سفارت کانادا نیز انجام گیرد. توجه داشته باشید که رعایت نکات لازم و کلیدی برای داشتن یک مصاحبه موفق از موارد قابل توجه می باشد. تیم ما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار و تجربه فراوان موارد لازم برای حضور در سفارت کانادا و انجام یک مصاحبه موفق را در این نگارش برای شما عزیزان شرح داده ایم.

دلایل مصاحبه حضوری در سفارت کانادا

یک مصاحبه حضوری و شخصی ممکن است به اختیار مقامات و افسران مهاجرت در سفارت کانادا برگزار شود. مصاحبه جنبه مهمی برای پذیرش هرگونه درخواست جهت اخذ اقامت دائم یا موقت دارد که با انجام یک مصاحبه خوب شانس پذیرش شما به شدت بالا خواهد رفت و روند کار آن طور که متقاضی می خواهد پیش خواهد رفت. مصاحبه های شخصی ممکن است به دلایل مختلف، از جمله روشن شدن مسائل مبهم یا تأیید صحت اطلاعات در برنامه هایتان برای اداره امور مهاجرت فدرال کانادا انجام شود.

از جمله موارد دیگر که نیاز به انجام مصاحبه حضوری در سفارت کانادا دارد می توان به تکمیل اطلاعات ناقص، رسیدگی به نگرانی هایی که ممکن است افسر با توجه به صحت اطلاعات و یا اسناد ارائه شده داشته باشد و یا رسیدگی به مصاحبه های لغو شده یا ناقص انجام شده اشاره کرد.

عدم نیاز مصاحبه حضوری در سفارت کانادا

در طی مصاحبه، ممکن است فقط اسناد و مدارک اضافی و مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفته و از متقاضی خواسته شود تا اطلاعات ارائه شده در برنامه کتبی را ارائه دهد. معیارهای انتخاب تحت 3 ضابطه مهاجرت اقتصادی سیستم فدرال اکسپرس اینتری کانادا، مشخص و هدفمند شده اند. در نتیجه، یک افسر مهاجرت اغلب می تواند صلاحیت های متقاضی را تنها بر اساس اطلاعات و اسناد ارائه شده برای پشتیبانی از برنامه ارزیابی کند.

در چنین مواردی، از انجام مصاحبه حضوری به طور کلی چشم پوشی می کنند. ارسال کامل تمامی مدارک و اسناد لازم مورد نیاز این سفارت می تواند شانس چشم پوشی از مصاحبه را به حداکثر برساند و متقاضی را از استرس و فشار انجام مصاحبه حضوری برهاند. جهت اطلاع از هزینه زندگی در کانادا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

عدم نیاز مصاحبه حضوری در سفارت کانادا

تعیین وقت سفارت کانادا

به صورت کلی 2 راه برای تعیین وقت از سفارت کانادا وجود دارد یکی تعیین وقت به صورت حضوری و دیگری تعیین وقت سفارت به صورت مجازی. در نظر داشته باشید که سفارت کانادا در ایران وجود ندارد. بنابراین برای پیگیری حضوری امور خود باید به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و سایر کشورها بروید. در تعیین وقت به روش حضوری باید تمامی مدارک مهر شده را با خود به سفارت ببرید و به صورت حضوری درخواست خود را انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مراحل اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان را مطالعه بفرمائید.

با گرفتن شماره و در نهایت ایمیل از وقت حضور مجدد در سفارت برای انگشت نگاری و مصاحبه مطلع شوید. در روش آنلاین نیز با مراجعه به سایت سفارت کانادا و ثبت نام و ارسال تمامی مدارک به صورت مجازی منتظر اعلام سفارت خواهید شد و با گرفتن وقت به سفارت برای مراحل بعدی حضور پیدا خواهید کرد. کشور ترکیه به دلیل نزدیکی و هزینه مناسب رفت و آمد برای انجام امور مربوط به سفارت کانادا توصیه می شود.

رعایت نکات مهم در مصاحبه حضوری سفارت کانادا

مصاحبه برای مهاجرت به کانادا می تواند از دشوارترین بخش های مراحل درخواست باشد. به خاطر داشته باشید که فرایند مصاحبه به منظور تأیید اطلاعات مربوط به درخواست شما و آزمایشی برای آنچه که شما در مورد کانادا می دانید طراحی شده است. در حالی که گذراندن مصاحبه مهاجرت برای موفقیت شما بسیار مهم است، سعی کنید بیش از حد در مورد آن استرس نداشته باشید. از این رو مواردی که بیان می شود را در خاطر داشته باشید که حتما تمامی مدارک لازم را برای مصاحبه بیاورید. قبل از ورود به مصاحبه، بررسی کنید که تمام مدارکی که به شما گفته شده است را همراه داشته باشید.

ارتباط خوب در طول مصاحبه برای شما بسیار ضروری است. وقتی از شما سوال شد به به دقت به سوالات گوش فرا دهید. در صورت عدم درک سوالت به دلایل لهجه آمریکایی و سایر از مصاحبه کننده در نهایت آرامش و احترام بخواهید که سوالات را تکرار کند. از این رو هنگام پاسخ، حتما با صراحت و اطمینان کامل صحبت کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که برای مصاحبه خود از لباس مناسب و تمیز استفاده کنید و ظاهری آراسته داشته باشید. از پوشیدن لباس های بسیار غیر معمول و ظاهر و مدل موی عجیب بپرهیزید.

سوالات متداول در مصاحبه حضوری سفارت کانادا

معمولا در مصاحبه سوالات متداولی پرسیده می شود. توجه کنید که ممکن است یک سوال در زمان های متفاوت چندین بار پرسیده شود تا صداقت پاسخگویی شما بررسی شود. سوالات زیر از نمونه سوالات رایج و متداول در مصاحبه حضوری در وقت سفارت کانادا می باشد:

  • به نظر شما بزرگترین چالش مهاجرت به کانادا چیست؟
  • آیا در تهیه برنامه خود از کمک شخص دیگری استفاده کرده اید؟
  • چرا می خواهید به کانادا بروید؟
  • دیدگاه های مذهبی شما چگونه است؟
  • اگر نتوانستید شغلی در کانادا پیدا کنید چه کار می کنید؟
  • آیا تاکنون از نام دیگری غیر از نام فعلی خود استفاده کرده اید؟
  • دوست دارید در اوقات فراغت چه کاری انجام دهید؟
  • چه سفرهای خارج از کشوری را رفته اید؟
  • آیا تاکنون به دلیل بیماری شدید روحی یا جسمی یا هرگونه اختلال مزمن تحت معالجه قرار گرفته اید؟
  • چرا شما می خواهید کشور خود را ترک کنید؟
  • چرا تصمیم گرفتید به این شهر بروید؟
  • از توانایی های تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه (صحبت کردن، خواندن، نوشتن) چقدر اطمینان دارید؟
  • منبع درآمد شما چیست؟

سوالات متداول درباره همسر در مصاحبه حضوری سفارت کانادا

توجه داشته باشید که حتما صادق و روشن باشید. اگر به نظر برسد که اطلاعات نادرست یا مدارک تقلبی را به افسران سفارت ارائه داده اید، ممکن است منجر به رد شدن ویزای کانادا شما شود. پس به سؤالات همانطور که در برنامه فعلی شما است پاسخ صحیح دهید. برای راهنمایی و اطمینان از اینکه در برنامه خود اشتباه نکنید، یک وکیل مهاجرت استخدام کنید. همچنین اگر در حال تهیه مصاحبه برای اعانت همسر خود هستید، ممکن است از شما سؤالاتی از قبیل سوالات زیر پرسیده شود.

  • چه زمانی، کجا و چگونه همسر خود را ملاقات کردید؟
  • حقوق همسر شما چقدر است؟
  • آیا یک حساب بانکی مشترک دارید؟
  • آیا در کانادا اقوام دارید؟
  • عروسی شما کجا برگزار شد؟

توجه داشته باشید مواردی مانند نقص مدارک، تاخیر در مصاحبه، استرس زیاد، ظاهر نامناسب، عدم صداقت در پاسخگویی و مواردی از این دست احتمال عدم قبولی شما را افزایش می دهد. مشاورین و وکیلان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربه و دانش خود آماده مشاوره و همکاری در زمینه مهاجرت به کانادا از طرق مختلف و اخذ پاسپورت کانادایی برای شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :