مهاجرت به کشور مالتا

افتتاح حساب بانکی در مالتا

افتتاح حساب بانکی در مالتا

شهروندان خارجی که به دنبال زندگی و کار در مالتا هستند، برای راه اندازی فعالیت های خود، باید نسبت به افتتاح حساب بانکی در مالتا، اقدام کنند. بانک ها در مالتا مجموعه ای از حساب های بانکی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی شرکت های بزرگ فراهم می کنند تا راه حل های مناسب برای هر نیاز را ارائه دهند. در صورت داشتن شرایط و ضوابطی که از متقاضی انتظار می رود، افتتاح حساب بانکی در مالتا معمولا یک پروسه ساده است. حساب های بانکی فقط به ساکنان مالتا محدود نمی شوند و افراد غیر مقیم و شرکت های خارجی همچنین می توانند در مالتا حساب باز کنند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در مالتا

حساب های بانکی مقیم و غیر مقیم در مالتا با امکانات تلفنی، اینترنتی و تلفن همراه در دسترس است و برای افتتاح حساب باید اسنادی مربوط به آنها ارائه شود. ممکن است افتتاح حساب بانکی در مالتا برای افراد دشوار باشد. اگر دارای سابقه بدهی یا ورشکستگی باشند، ممکن است بانک های مالتا اصرار کنند که متقاضیان برای مدت زمان مشخصی، همچنان مقیم مالتا باشند قبل از اینکه مجوز افتتاح حساب را داشته باشند.

انواع حساب های بانکی زیر را می توان در مالتا راه اندازی کرد:

  • حساب های پس انداز
  • حساب های سپرده
  • حساب های شرکتی
  • وام تجاری
  • کارت اعتباری کسب و کار

حساب های شرکتی فقط برای شرکت های مالتایی در دسترس است. همچنین، بانک های مالتا به ساکنان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهند تا حساب های بانکی خود را با ارزهای خارجی افتتاح کنند .ساکنان مالتا معمولا برای دریافت حقوق و پرداخت خود حساب بانکی را باز می کنند و برای این اهداف آنها معمولا حساب های جاری تنظیم می كنند. در حالی كه برای پس انداز، معمولا حساب های پس انداز یا سپرده را راه اندازی می كنند.

اسناد زیر برای افتتاح حساب بانکی فعلی در مالتا لازم است:

  • گذرنامه یا مدارک شناسایی
  • فرم درخواست صادر شده توسط بانک
  • قبض آب و برق اخیر
  • یک مرجع بانکی

شهروندان خارجی همچنین باید امتیاز اعتباری خوبی داشته باشند تا بتوانند حساب های بانکی را در مالتا افتتاح کنند. اکثر حساب های جاری پس از فعال شدن حساب، همراه خود، کارت های نقدی یا اعتباری متصل دارند.

افتتاح حساب بانکی در مالتا برای تجارت

برای انجام یک فعالیت تجاری، یک شرکت مالتایی باید یک حساب بانکی داشته باشد و حساب بانکی شرکتی معمولا در طی مراحل ثبت شرکت تنظیم می شود، زیرا موسسان باید سرمایه سهام تجارت را واریز کنند. پس از آن، بیشتر معاملات شرکت در صورتحساب بانکی آنها منعکس خواهد شد.

برای افتتاح حساب بانکی شرکتی در مالتا اسناد زیر باید با در بانک ارائه شود:

  • کپی گذرنامه یا کارت های شناسایی هر سهامدار یا مدیر
  • کپی اسناد قانونی شرکت
  • گواهی معتبر شرکت
  • منابع بانکی برای سهامداران و شرکت
  • صورتحساب های خدمات، با ذکر آدرس مالتایی هر سهامدار و یا مدیر

افزایش تعداد شرکت ها و شهروندان که از بانک ها در مالتا وام می گیرند نیز منجر به شرایطی شده است که دیگر نمی توان مبالغ را بازیابی کرد. بنابراین دعاوی بانکی در روزگار امروزی کاملا رایج شده است. با این حال، مالتا دارای یک سیستم حقوقی انعطاف پذیر است که امکان حل و فصل هر نوع اختلاف از جمله اختلافات بانکی را با چندین روش فراهم می کند. رسیدگی به پرونده های قضایی و داوری از جمله کارآمد ترین راه حل برای اختلافات بانکی در مالتا است. قانون بانکداری در مالتا به 10 بخش تقسیم شده است که تعهدات موسسات مالی را پیش بینی می کند.

برخی از این موارد به شرح زیر است:

  • فعالیت های نظارتی MFSA
  • صدور مجوز از موسسات بانکی در مالتا
  • افتتاح شعب و دفاتر نمایندگی بانک های خارجی
  • اجرای قوانین نهادهای مالتا
  • فعالیت هایی که توسط بانک ها در مالتا انجام نمی شود.

در خصوص مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل و کسب اطلاعات جامع پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

افتتاح حساب بانکی در مالتا برای تجارت

افتتاح حساب بانکی در مالتا و ساختار بانک ها

از سال 2014 که بانک مرکزی اروپا مسئولیت نظارت بر سیستم بانکی در مالتا را بر عهده گرفت، این کشور قوانین جدید بانکی اتحادیه اروپا را تصویب کرد. بانک ها در مالتا به خوبی مورد بهره برداری قرار می گیرند و در توافق کامل با استانداردهای اتحادیه اروپا، پرتفوی گسترده و متمایز دارند. سرمایه بانک در مالتا بیشتر با سپرده گذاری مشتریان در کنار سرمایه گذاری های متنوع در این بخش تأمین می شود. ثبت شرکت در مالتا یک فرآیند آسان است که می تواند ظرف چند روز کاری انجام شود.

بانک های خارجی و محلی فعال در مالتا با توجه به خدمات و محصولات ارائه شده به مشتریان در 3 دسته اصلی دسته بندی می شوند مانند:

  • بانک های اصلی داخلی که بانک های جهانی با طیف گسترده ای از خدمات هستند و از طریق یک شبکه شعبه در شهرهای اصلی کشور فعالیت می کنند.
  • بانک های داخلی غیر اصلی که خدمات محدود بانکی برای ساکنان و خارجی ها ارائه می دهند.
  • بانک های بین المللی که بیشتر با مشتریان خارجی یا مشاغل خارج از مرزهای مالت سروکار دارند.

یک فرد تجاری در مالتا می تواند بانک مناسب را برای پاسخگویی به نیازها و نیازهای یک شرکت انتخاب کند. شرایط و نحوه پرداخت اجاره خانه در مالتا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بانک های مهم در مالتا

مالتا به عنوان یک مرکز بانکی بین المللی دیده می شود و مانند سایر کشورهای منطقه مدیترانه مورد احترام است و بخش بانکی در مالتا هم از بانک های ارائه دهنده خدمات عمومی و هم از بانک های بین المللی تشکیل شده است که چندین خدمات و راه حل مهم برای شرکت ها و اشخاص حقیقی در کشور ارائه می دهند. حدود 25 بانک در مالتا فعالیت دارند و هر یک از آنها می توانند بودجه داخلی را در بازار و همچنین اعتبارات شرکت های داخلی یا خارجی را در مالتا حفظ کنند.

بانک والتا در کشور مالتا در سال 1974 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سانتا ونرا قرار دارد و این بانک حدود 1500 کارمند دارد. این بانک خدمات بانکی شخصی، خدمات مربوط به بیمه عمر و بازنشستگی و کارت های مختلف را ارائه می دهد. بانک HSBC زیرمجموعه HSBC Europe BV، گروه برتر بین المللی خدمات بانکی و مالی در مالتا است. دفتر مرکزی آن در والتا می باشد که از طریق بانکداری و مدیریت ثروت، بانکداری تجاری (CMB) و بانکداری جهانی خدمت می کند. برای اطلاعات به روز در مورد بانکداری در مالتا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :