مهاجرت تحصیلی هند

اعزام دانشجو به هند

اعزام دانشجو به هند

اعزام دانشجو به هند یکی از شرایط خوب مهاجرت تحصیلی را برای اتباعی که جدا از علاقه به تحصیل به فرهنگ و آداب و رسوم این کشور هم علاقمند هستند فراهم می سازد. کشور هند اولین دانشگاه در جهان و همچنین مخترع رقم 0 بود. افراد 9 موسسه هندی را در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 خواهند یافت. بالاترین رتبه در این بین موسسه علوم هند است که در رتبه 155 قرار دارد. موسسه هندی بعدی در این رتبه بندی، موسسه فناوری هند بمبئی (IITB) است که در رتبه 172 قرار دارد. به همین دلیل موسسات تخصصی زیادی جهت تحصیل در هند وجود دارد. همچنین دانشگاه‌ های بسیاری وجود دارند که دوره‌هایی را در سایر رشته‌ های تحصیلی ارائه می‌ دهند. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد نحوه مهاجرت به هند پرداخته اند.

کلیات تحصیل در کشور هند

کشور هند در جنوب آسیا واقع شده و بیش از 1.2 میلیارد نفر جمعیت دارد. از اینرو دومین کشور پرجمعیت جهان است. چند نوع اصلی موسسات آموزش عالی در هند وجود دارد که عبارتند از:

نام موسسهتوضیحات
دانشگاه های مرکزیتحت کنترل دولت مرکزی
موسسات اهمیت ملی (INI)توسط دولت مرکزی تأمین مالی می شود، این مؤسسات شامل موسسه های فناوری هند و موسسه های مدیریت هند است.
دانشگاه های خصوصیموسسات آموزش عالی خصوصی تأسیس شده و با بودجه مالی

هند اکنون به عنوان یک مرکز ارتباطی شناخته می شود و به دلیل تفکر رو به جلو جذاب است. اینها شامل فورد، سوزوکی و کوکا کولا هستند. با معماری چشمگیر و توانایی آرام کردن هر 5 حواس، دانش آموزان از یک تجربه فرهنگی کاملا جدید لذت خواهند برد. اگر قصد تحصیل در هند را دارید، مطمئن شوید که تا آنجا که می توانید از غذاهای خود استفاده کنید، زیرا سبک غذا در سراسر کشور متفاوت است. هند کشوری با تنوع بسیار زیاد است و دارای سه منطقه است که به عنوان «نقاط داغ تنوع زیستی» شناخته می شوند. شما 9 درصد از پستانداران را در هند و همچنین 6 درصد از کل گیاهان گلدار را خواهید یافت. این تا حدودی به دلیل شرایط مختلف زمین و آب و هوای این کشور است. زیستگاه ها از جنگل های مخروطی در هیمالیا تا جنگل های بارانی استوایی را شامل می شود. دما در تمام طول سال معتدل است و در نواحی آب و هوای گرمسیری بارندگی شدیدی دارد.

شرایط و هزینه اعزام دانشجو به هند

کشور هند از روپیه هند (INR) به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که سالانه بین 250000INR تا 60000INR (روپیه) برای دوره های مدرک پرداخت کنند. در حالی که این هزینه های تحصیلی نسبتا کم است، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت پورتال ملی هند مراجعه کنید، جایی که جزئیات بودجه و کمک های مالی را خواهید یافت. معمولا موسسات خوابگاه دانشجویی ارزان قیمت را ارائه می دهند که ارزان ترین گزینه است.

اجاره به صورت خصوصی هنوز نسبتا ارزان است. یک آپارتمان یک خوابه در شهری مانند بمبئی حدود INR15000 (روپیه) در ماه هزینه دارد و هزینه زندگی سالانه از 130000INR (روپیه) آغاز می شود. افرادی که مایل به تحصیل در هند هستند به یک بیمه نامه درمانی معتبر نیاز دارند. اگر در کشور خود بیمه درمانی دارند، باید بررسی کنند که برای اقامت آن ها معتبر باشد. افرادی که در کشور خود بیمه درمانی ندارند، باید یک بیمه نامه برای مدت تحصیل خود خریداری کنند. موسسه انتخابی افراد می تواند اطلاعاتی در این مورد ارائه دهد.

شرایط و هزینه اعزام دانشجو به هند

الزامات و مدارک اعزام دانشجو به هند

ویزای دانشجویی یا برای مدت دوره تحصیلی شما صادر می شود. برای دریافت ویزا تحصیلی هند، باید یک پیشنهاد بدون قید و شرط از دانشگاه هند و همچنین سایر مدارک پشتیبان مانند پاسپورت خود با حداقل 6 ماه اعتبار باقی مانده داشته باشید. هند زبان ملی ندارد، اما 2 زبان رسمی دارد، هندی و انگلیسی. هندی بیشترین تعداد سخنوران را در هند دارد و زبان دولت است. در بالای این 2 زبان رسمی، زبان های منطقه ای دیگری را خواهید شنید که در سراسر کشور صحبت می شود. تمامی دوره های دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و آموزش عالی در هند را برای دانشجویان بین المللی در دسترس قرار می دهند.

اگر زبان انگلیسی زبان مادری افراد نیست، ممکن است مجبور شوند در یک آزمون مهارت شرکت کنند تا ثابت کنید استانداردهای لازم را دارند. اگر استانداردها را رعایت نکنید، معمولا موسسات دوره های زبان انگلیسی را برای کمک به پیشرفت شما ارائه می دهند. حتی اگر به زبان انگلیسی مطالعه می کنند، باز هم باید تا حد امکان زبان محلی را یاد بگیرند. این کار زندگی روزمره افراد را آسان تر می کند و برقراری ارتباط با مردم محلی و سایر دانش آموزان یک راه عالی برای تمرین است. داشتن تجربه زبان دیگر مهارتی است که در رزومه افراد فوق العاده به نظر می رسد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادری مجرب و همچنین مشاورین متخصص و واحد اجرایی بسیار با تجربه و دقیق، مشاوره های لازم را در مورد راه های مهاجرت به کشورهای منتخب شما ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی رایگان با موسسه ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :