مهاجرت تحصیلی مکزیک

اعزام دانشجو به مکزیک

اعزام دانشجو به مکزیک

اعزام دانشجو به مکزیک، جهت ایجاد حس کنجکاوی و ارتباطات بین المللی و برنامه های درسی جذاب در خارج از کشور برای دانشجویان صورت می گیرد. مکزیک به معنای واقعی کلمه خانه میلیون ها نفر است. برخی از آنها بومی مکزیک هستند در حالی که برخی دیگر مهاجرت کرده اند. برای دانشجویان با پیشینه اروپایی، تحصیل در مکزیک یک انتقال بسیار آسان است. همچنین آموزش دانشجویان اعزامی در مکزیک روز به روز محبوب تر می شود.

دانشجویان در سراسر جهان به دنبال کالج یا دانشگاهی هستند که تمام نیازهای آنها را برآورده کند. از آنجایی که مکزیک با چندین کشور انگلیسی زبان هم مرز است. بسیار از ساکنان این کشور دوزبانه هستند. از سوی دیگر یادگیری زبان انگلیسی در مکزیک بسیار آسان است. زیرا برنامه هایی در همه جای این کشور برای دانشجویان اعزامی ارائه می شود تا به آنها کمک کند که این زبان را یاد بگیرند. برای آشنایی بیشتر با شرایط اعزام دانشجو به مکزیک ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

مزایای اعزام دانشجو به مکزیک

اعزام دانشجویان به مکزیک تجربه وصف ناپذیری را برای دانشجویان بین المللی به همراه خواهد داشت. به طوری که در طول زندگی خود از این تجربیات به صورت مکرر استفاده خواهند کرد. از مهمترین مزایای اعزام دانشجو به مکزیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در تورهای آموزشی دانشجویی در ارتباط با استانداردهای دانشگاه و دوره خود، اعتبار کسب می کنید.
  • رزومه ای از خود می سازید که شایستگی جهانی و تجربیات داوطلبانه شما را برجسته می کند.
  • در یک محیط چند فرهنگی با کارشناسان محلی به تحصیل خواهید پرداخت.
  • در مکزیک ذهن خود را با تجربه و مرور موقعیت های جدید و غیر عادی تمیز کنید.
  • بالا بردن خلاقیت خود با تعامل با مردم محلی
  • با تعامل با قلمرو و فرهنگ های نا آشنا اعتماد به نفس و استقلال به دست می آورید.
  • با درگیر شدن در سفرهای دانشگاهی، به عنوان بخشی از برنامه درسی دوره، از افسردگی دوری می کنید.

محبوب ترین شهرها برای اعزام دانشجو به مکزیک

طبق آمار رسمی که از دانشجویان بین المللی مکزیک در سال 2023 گرفته شد. محبوب ترین شهرهای این کشور برای اعزام دانشجویان شهرهای مکزیکوسیستی، پوئبلا، گوادالاخارا و مونتری می باشند.

برای آشنایی بیشتر با محبوب ترین شهرهای مکزیک به جدول زیر توجه فرمایید:

محبوبترین شهرهای مکزیک برای دانشجویانخصوصیات
مکزیکوسیتیاین شهر با بیش از 21.5 میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. مکزیکوسیتی در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی در آموزش و پرورش دارد.
پوئبلاپوئبلا به عنوان اولین شهر کامل در قاره آمریکا تاسیس شد که تا به امروز یکی از قوی ترین و متمدن ترین شهرهای مکزیک است. همچنین این شهر به دلیل تنوع و مناطق شهری خود شناخته شده است.
گوادالاخارااین شهر به طور مداوم در حال گسترش مراکز تجاری و صنعتی است. از سوی دیگر، محبوب ترین زمینه های مورد علاقه برای دانشجویان در این شهر، تجارت، ارتباطات، مهندسی و مدیریت است.

محبوب ترین شهرها برای اعزام دانشجو به مکزیک

اعزام دانشجو به مکزیک و بررسی شهریه دانشگاه ها

اولین موضوع مهم پس از اعزام دانشجو به مکزیک بحث شهریه دانشگاه ها در این کشور می باشد. شهریه دانشگاه ها در مکزیک بین موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی به طور چشم گیری متفاوت است. بنابراین بستگی به دانشگاه مورد نظر دانشجویان دارد. با وجود این شرایط حتی گزینه های گرانتر در مکزیک، همچنان به طور قابل توجهی ارزان تر از همسایگان این کشور به خصوص ایالت متحده آمریکا می باشد.به طور مثال برای دانشجویان کارشناسی، دانشگاه های دولتی این کشور بسیار ارزان است.

ممکن است برای یک سال 850MXN تا 1800MXN (پزو مکزیک) برای دانشجویان اعزامی جهت تحصیل در مکزیک هزینه داشته باشد. در حالی که دانشجویان در یک دوره کارشناسی یک موسسه خصوصی باید بین 1900MXN تا 3400MXN (پزو مکزیک) در سال بپردازند. از سوی دیگر برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه دولتی بین 1100MXN تا 2000MXN (پزو مکزیک) در سال هزینه دارد. اما همین هزینه در دانشگاه خصوصی برای مقطع کارشناسی ارشد 4500MXN (پزو مکزیک) خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به مکزیک

دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در مکزیک هستند باید قبل از اعزام به این کشور ویزای تحصیلی دریافت کنند. همچنین ویزای تحصیلی مکزیک به 2 دسته مختلف نقسیم می شود، که عبارت اند از:

  • ویزای تحصیلی اقامت موقت: دانشجویان اعزامی که قصد دارند بیش از شش ماه در مکزیک تحصیل کنند به این نوع ویزا نیاز خواهند داشت. که متقاضیان باید یک درخواست جداگانه برای ویزای دانشجویی از طریق کنسولگری مکزیک در کشور خود ارسال کنند.
  • ویزای تحصیلی ویزیتور: با اخذ این ویزا می توانید تا 6 ماه به عنوان توریست به یکی از دانشگاه های مکزیک مراجعه کنید. همچنین شرایط اخذ این ویزا به ملیت شما نیز بستگی دارد، زیرا ممکن است پس از ورود به فرودگاه نیاز به پرداخت هزینه ویزای توریستی نیز داشته باشید.

علاوه بر این، مدارکی که باید قبل از اعزام دانشجو به مکزیک به کنسولگری ارائه شود به شرح زیر می باشد:

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به مکزیک

محل اسکان دانشجویان در مکزیک

دانشجویان بین المللی که به دنبال محل اسکان خود در مکزیک هستند. با مراجعه به دفتر دانشگاه خود می توانند از لیست آدرس هایی که دانشگاه در اختیار آنها قرار می دهد استفاده کنند. که در آن گزینه هایی برای یافتن یک آپارتمان یا یک اتاق برای اجاره وجود دارد. همچنین فهرستی از نشانه های نزدیک ترین محله یا کمی دورتر از محوطه دانشگاه را ارائه می دهد. برای مثال میانگین اجاره هر اتاق نزدیک به دانشگاه بین 900MXN تا 1800MXN (پرو مکزیک) در ماه است.

به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، هر مالکی معمولا هنگام امضای قرارداد، یک یا دو ماه به عنوان ودیعه درخواست می کند. البته این مبلغ تضمینی است که در پایان قرارداد بازگردانده می شود. از سوی دیگر اگر در طول اقامت خود به دنبال سبک زندگی پر جنب و جوش تری هستید. مانند آشنایی و تعامل با سایر دانشجویان خارجی، اسکان دانشجویان بهترین گزینه است. اسکان دانشجویان معمولا مقرون به صرفه ترین شکل اقامت دانشجویی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اعزام صدها دانشجو در سال به خارج از کشور بهترین گزینه برای مهاجرت به مکزیک می باشد. زیرا اعزام دانشجو به مکزیک اگر با اطلاعات کافی صورت نگیرد می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای دانشجویان ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :