مهاجرت تحصیلی سوئیس

اعزام دانشجو به سوئیس

اعزام دانشجو به سوئیس

طی سال های اخیر اعزام دانشجو به سوئیس به دلیل سیستم آموزشی پیشرفته این کشور رشد قابل توجهی داشته است. یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به سوئیس، وجود دانشگاه های پیشرفته با رتبه بالای جهانی می باشد. تحصیل و زندگی در سوئیس مانند یک افسانه زودگذر است، زیرا جدیدترین فناوری ها در زندگی روزمره دانشجویان وجود دارد. البته لازم به ذکر است سیستم آموزش عالی و تحصیل در سوئیس به عنوان سیستم بسیار سختگیرانه شناخته می شود.

به طور کلی اگر موفق به قبولی در موسسه آموزشی در سوئیس شوید، می توانید بهترین آموزش آکادمیک را در سطح جهان دریافت کنید. برای اینکه بیشتر با فرآیند اعزام دانشجو به سوئیس آشنا شوید، به مطالب این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده توجه فرمایید. همچنین سوئیس از طریق برنامه های اجتماعی متعدد و فعالیت های زبانی از دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند حمایت می کند.

روند درخواست ویزا جهت اعزام دانشجو به سوئیس

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل و اعزام دانشجو به سوئیس هستند، باید با روند درخواست ویزا قبل از اعزام دانشجو به این کشور آشنا شوند. به طور کلی اگر قصد دارید در سوئیس تحصیل کنید و یک تبعه خارجی هستید باید برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. ویزای تحصیل سوئیس نوعی ویزای ملی این کشور محسوب می شود. قبل از آغاز روند درخواست ویزا جهت اعزام دانشجو به سوئیس باید شرایطی را رعایت کنید. البته لازم به ذکر است در برخی از موارد ممکن است به هیچ عنوان، نیازی به درخواست ویزا نداشته باشید، همه چیز به ملیت شما بستگی دارد.

در جدول زیر می توانید روند درخواست ویزا جهت اعزام دانشجو به سوئیس را مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای دانشجویی سوئیستوضیحات
پذیرش در یک موسسه آموزشی در سوئیساگر به دنبال اعزام دانشجو به سوئیس هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی در سوئیس است.
بررسی اینکه آیا به ویزای دانشجویی سوئیس نیاز دارید یا خیرقبل از اینکه فرم درخواست ویزا را تکمیل فرمایید، بررسی کنید که آیا به ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارید یا خیر. زیرا اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور نیازی به دریافت ویزا ندارند.
جمع آوری مدارک مورد نیازبرای هر مدرکی که ارسال می کنید، باید اصل آن را به همراه 3 نسخه از آن، ترجمه شده به انگلیسی یا یکی از زبان های ملی سوئیس ارائه دهید.

اخذ اقامت پس از اعزام دانشجو به سوئیس

کشورهایی به دنبال اعزام دانجو به سوئیس هستند، پس از اعزام دانشجو به این کشور، دانشجویان باید برای اقامت سوئیس اقدام کنند. دارندگان ویزای تحصیلی سوئیس می تواند به راحتی وارد این کشور شوند و اقامت خود را دریافت کنند. دانشجویان اعزامی دو هفته پس از ورود به سوئیس، باید ورود خود را در اداره ثبت نام مقیمان این کشور ثبت کنند. از سوی دیگر باید اداره مهاجرت کانتونی که در آن زندگی خواهند کرد مراجعه کنند تا اجازه اقامت خود را از آنجا دریافت کنند. به طور کلی روند اخذ اقامت پس از اعزام دانشجو به سوئیس، برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساده تر است. نوع اجازه اقامت که به عنوان دانشجوی اعزامی به آن نیاز دارید، مجوز اقامت B است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اقامت سوئیس را توسط دانشجویان اعزامی طی چند سال اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اقامت سوئیس را توسط دانشجویان اعزامی

نکته قابل توجه در خصوص اخذ اقامت پس از اعزام دانشجو به سوئیس این است که، ممکن است پردازش مجوز اقامت شما تا 8 هفته نیز طول بکشد. در زی این مدت گواهینامه ای دریافت خواهید کرد، که به دانشجویان اعزامی این امکان را می دهد تا حساب بانکی خود را در سوئیس افتتاح کنند. اما به این نکته نیز توجه فرمایید که در این مدت به هیچ عنوان نمی توانید کشور را ترک کنید. مجوز اقامت شما پس از دریافت آن به صورت یک کارت بیومتریک عمل خواهد کرد. به طور کلی مجوز اقامت که پس از اعزام دانشجو به سوئیس به متقاضیان اعطا می شود، یک سال معتبر است. البته اگر تحصیل شما در این کشور بیش از 1 سال به طول بی انجامد می توانید به راحتی مجوز اقامت خود را تمدید کنید.

اخذ اقامت پس از اعزام دانشجو به سوئیس

چالش های اعزام دانشجو به سوئیس

تحصیل و اعزام دانشجو به سوئیس، در کنار مزایای فراوانی که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های اعزام دانشجو به سوئیس، هزینه تحصیل در سوئیس می باشد. زیرا هزینه تحصیل در این کشور بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، بسیار بالاتر است. به طور کلی سوئیس یکی از گرانترین مکان ها برای تحصیل و زندگی است. از سوی دیگر اگز قصد دارید برای مدت طولانی در سوئیس بمانید، به این نکته توجه فرمایید مردم این کشور در مورد قوانین بسیار سخت گیر هستند. به طور کلی آنها عاشق پیروی از قوانین هستند. در نهایت اینکه روند اخذ ویزای تحصیلی سوئیس نیز برای اتباع کشورهای ثالث، یا غیر اروپایی بسیار طاقت فرسا است. چنانچه تصمیم خود را برای تحصیل در سوئیس گرففته اید، برای اطمینان خاط بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :