مهاجرت تحصیلی سوئد

اعزام دانشجو به سوئد

اعزام دانشجو به سوئد

همواره مخاطبان زیادی از موسسات مهاجرتی معتبر پیگیر اعزام دانشجو به سوئد هستند تا بلکه از این راه بتوانند راهی برای مهاجرت به سوئد پیدا کنند. احتمالا درصد زیادی از مردم در صفحات مجازی شاهد مهاجرت بازیگران و یا ورزشکاران و دانشجویان زیادی به سوئد از راه های مهاجرتی معقول بوده اند. اما چند درصد از مردمی که خواهان مهاجرت به سوئد هستند موفق به این امر می شوند؟ پاسخ به این سوال مستلزم بررسی راه های مهاجرتی و همچنین شرایطی که دولت سوئد برای متقاضیان تعیین نموده است، هست.

در اعزام دانشجو به سوئد نکات بی شماری باید مورد توجه قرار گیرد که این نکات همان شرایطی است که اداره مهاجرت این کشور برای متقاضیان تحصیل در سوئد معین کرده است شرایط سنی که برای هر مقطع تحصیلی دانشگاه ها لازم است و یا مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی این کشور و حتی تحصیلات و سوابق کاری و سابقه سفرهای فرد در حوزه شنگن نیز در شانس تایید شدن یا نشدن ویزای تحصیلی سوئد و یا پذیرش دانشگاه های معتبر این کشور تاثیرگذر است که شما می توانید با بررسی این مقاله و یا تماس با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط خود را تطبیق دهید و بررسی نمایید.

اعزام دانشجو به سوئد در مقطع کارشناسی

برای درخواست اقامت در هر کشوری از طریق تحصیل باید مدارک مربوط به پذیرش متقاضی در مقطع و یا دوره آموزشی مورد نظر به سفارت ارائه شود. گرچه این روند برای کسانی که از شهروندان و دارای کارت اقامت در حوزه اتحادیه اروپا هستند بسیار راحت تر است. آنها برای تحصیل در سوئد نیاز به ویزا ندارند فقط اگر حضور آنها در سوئد بیش از یکسال قرار است به طول انجامد مدارک هویتی مربوط به خود را باید دریافت نمایند. اما این مسئله برای کشورهایی که خارج از حوزه اتحادیه اروپا هستند مسیر دیگری را معین کرده است. مراودات بین کشورهای ایران و سوئد برای متقاضیانی که قصد تحصیل در سوئد را دارند روند اخذ ویزای تحصیلی سوئد را می طلبد. شرایط دانشگاه های سوئد جهت پذیرش نسبت به دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی معتبری دارند روندی آسان تر نسبت به کشورهای توسعه یافته مانند کانادا است.

الزاماتی که برای پذیرش از دانشگاه های سوئد وجود دارد شرایطی مانند داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس 6.5 (در بعضی دانشگاه ها برای پذیرش در برخی رشته ها آیلتس 6 نیز کافی است) و مدارک معتبر دیپلم و ریز نمرات ترجمه شده و همچنین cv و مدارک هویتی و غیره است که سن و گپ تحصیلی (فاصله دریافت آخرین مدرک تحصیلی تا زمان پذیرش) باید علاوه بر اساتید دانشگاه، مامور سفارت را نیز قانع کند که متقاضی برای تحصیل در رشته مورد نظر خواهان تحصیل در سوئد است و قصد پناهندگی و یا اقامت دائم در این کشور را ندارد. هزینه و شهریه دانشگاه های سوئد برای تحصیل متقاضیان بین المللی در این کشور با یکدیگر متفاوت است. ولی می توان گفت در بازه بین 5000€ الی 10000€ ( یورو) است.

در تصویر زیر مدت تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سوئد آمده است:

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سوئد

اعزام دانشجو به سوئد در مقطع ارشد و دکتری

امکان تحصیل در سوئد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم است. دانشجویان متقاضی می توانند برای این مهم از طریق دانشگاه های معتبر این کشور اقدام به اخذ نامه پذیرش کرده و سپس جهت دریافت ویزا با سفارت سوئد مطرح نمایند و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را بدهند اما چیزی که این 2 مقطع را از هم متفاوت می کند شرایط پذیرش دانشگاه های سوئد است است که الزاماتی که برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است عملا راحت تر و قابل دسترس تر نسبت به الزامات مربوط به مقطع دکتری است. لذا برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها برای مقطع ارشد ریز نمرات و اصل مدرک لیسانس کفایت می کند.

اما متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری علاوه بر تمام مدارک گفته شد نیاز به استاد راهنما در دانشگاه مقصد نیز دارند که این اساتید یا باید از آشنایی قبلی با دانشجو برخوردار باشند که او را جهت تصاحب صندلی دکتری معرفی نمایند و یا متقاضی با مدارکی مانند پژوهش های بین المللی و مقالات بین المللی و اشتراکی با اساتید خارجی و همچنین جوایز بین المللی علمی و خوارزمی و ترجمه کتاب و یا انتشار کتاب های خود و مدارکی که اثبات شایستگی فرد از نظر علمی است مانند رتبه کنکور و اختراع و مصاحبه های تلویزیونی است را داشته باشند تا مورد توجه اساتید سوئدی باشند تا موفق به دریافت پذیرش در مقطع دکتری شوند.

اعزام دانشجو به سوئد در مقطع ارشد و دکتری

در شکل زیر نام برخی دانشگاه های سوئد و رتبه جهانی آنها آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
Lund university87
KTH royal institute of technology89
Chalmers university of technology121
Uppsala university124

اعزام دانشجو به سوئد با ویزای همراه

کشورهایی که اقدام به جذب دانشجویان بین المللی میکنند عموما ویزای همراه برای متقاضیان صادر نمی کنند. اما سوئد از جمه کشورهایی هست که نه تنها تحت شرایطی این اقدام را جایز می داند بلکه برای سکون آنها نیز خوابگاه های خانوادگی در نظر گرفته است. گفتنی است شرایط ورود همراه همسر و فرزند زیر 18 سال) با ویزای تحصیلی متقاضی اصلی نیز تنها در صورتی امکان پذیر است که متقاضی اثبات کند استطاعت مالی برای هزینه های زندگی خود و همراه خود را دارد و در نتیجه تمکن مالی برای همراه او بیش از آن چیزی است که برای یک نفر در نظر گرفته می شود. تمکن مالی برای اعزام دانشجو به سوئد در حدود 12000€ الی 15000€ (یورو) است.

هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه های زندگی در سوئد به نسبت کیفیتی که فرد از زندگی انتظار دارد قطعا در نگرش افراد با هم متفاوت خواهد بود اما آنچه در مورد سوئد باید دانست این است که هزینه های زندگی در این کشور نسبت به هزینه زندگی در هلند و کشورهای از این دست می تواند بیشتر در نظر گرفته شود. به عنوان مثال هزینه های خوابگاه های خانوادگی در سوئد که سرویس بهداشتی و آشپزخانه در آنها با دیگر خانواده های دانشجو مشترک است در حدود 400€ الی 600€ (یورو) است.

هزینه های اجاره منزل بین 1300€ الی 1800€ (یورو) است که این عدد نیز به نسبت محل و منطقه سکونت نیز می تواند متغیر باشد. همچنین هزینه زندگی یک خانواده 3 نفره در حدود 2500€ الی 3000€ (یورو) است. مخاطبین گرامی می توانند برای دریافت مشاوره با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :