مهاجرت تحصیلی بلاروس

اعزام دانشجو به بلاروس

اعزام دانشجو به بلاروس

دانشگاه های بلاروس تقریبا کمترین هزینه تحصیل در جهان دارند. به همین سبب اعزام دانشجو به بلاروس طی سال های اخیر به رشد قابل توجهی دست یافته است. کشورهای دیگر پس از اعزام دانشجو به بلاروس شانس بسیار بالایی برای اقامت دائم و استقرار در اروپا پس از اتمام برنامه تحصیلی خواهند داشت. علاوه بر این اخذ ویزای تحصیلی بلاروس بسیار آسان است.

اعزام دانشجو به بلاروس فرصتی است برای ملاقات با هزاران دانشجوی خارجی که از کشورهای مختلف جهان به این کشور سفر کرده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درخشان در زمینه مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد. نکته قابل توجه در خصوص تحصیل در بلاروس این است که جهت پذیرش در دانشگاه های بلاروس نیازی به مدرک تافل یا آیلتس نخواهید داشت. به طور کلی استاندارد آموزش در بلاروس بسیار بالا است.

درباره بلاروس

جمهوری بلاروس در قسمت شرقی اروپا واقع شده است. پایتخت بلاروس شهر مینسک است که بزرگترین مرکز سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی این کشور است. جمعیت مینسک 1.800 میلیون نفر است. مردم بلاروس مردمی مهربان و صمیمی هستند. بلاروس با تاریخ پیچیده و معماری غنی مکانی فوق العاده برای کاوش در هر زمان است.

علاوه بر این جمهوری بلاروس با جغرافیای متنوع و اشتیاق به تاریخ طبیعی و حیات وحش، رویای علاقه مندان به فضای باز خواهد بود. بلاروس کشوری محصور در خشکی در شرق اروپا است و از غرب با لهستان، از شرق با روسیه، از جنوب با اوکراین و از شمال با لیتوانی و لتونی همسایه است. همچنین جمعیت این کشور 9.550 میلیون نفر است و بیش از 70% جمعیت در مناطق شهری ساکن هستند.

از دیگر شهرهای بزرگ بلاروس جهت تحصیل و کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرهای بزرگ بلاروس جهت تحصیل و کار

اعزام دانشجو به بلاروس در مقاطع مختلف

جمهوری بلاروس اعزام دانشجو به این کشور را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می دهد. بنابراین شرایط اعزام دانشجو به بلاروس در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. به طور کلی بیشترین استقبال دانشجویان اعزامی از تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی بوده است. ار شرایط اصلی تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی، ارائه مدرک کاردانی 12 ساله کشور مبدا می باشد.

علاوه بر این نمرات متقاضیان تحصیل در بلاروس نباید کتر از 16 باشد. از سوی دیگر برای پذیرش در مقطع کارشناسی شما باید در یک آزمون ورودی دانشگاه های بلاروس نیز شرکت کنید. طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی برای دانشجویان اعزامی بین 3 تا 4 سال می باشد. همانطور که قبلا اشاره شد اعزام دانشجو به بلاروس جهت تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می گیرد.

از دیگر مقاطع تحصیلی برای ورود دانشجویان اعزامی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اعزام دانشجو به بلاروس در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان اعزامی در قدم اول بایستی ترجمه رسمی مدارک کارشناسی و ریزنمرات خود را به زبان روسی به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند. علاوه بر این مقطع کارشناسی ارشد در بلاروس بسته به رشته انتخابی دانشجویان اعزامی 2 سال به طول می انجامد.
  • در اعزام دانشجو به بلاروس در مقطع دکترا، دانشجویان اعزامی برای پذیرش در مقطع دکترا باید یک رزومه تحقیقاتی قوی به همراه یک انگیزه نامه و توصیه نامه به دانشگاه مورد نظر خود در بلاروس ارائه دهند. علاوه بر این دانشجویان بین المللی باید ترجمه رسمی مدارک تحصیلی قبلی خود را برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا ارائه دهند. به این نکته نیز توجه فرمایید که تحصیل در مقطع دکترا در بلاروس 5 سال به طول می انجامد.

اعزام دانشجو به بلاروس در مقاطع مختلف

کار حین تحصیل در بلاروس برای دانشجویان اعزامی

اغلب دانشجویان اعزامی که با هدف تحصیل به بلاروس سفر می کنند، حین تحصیل در بلاروس مشغول به کار می شوند. هدف این دسته از دانشجویان از کار حین تحصیل در بلاروس تامین مایحتاج تحصیل و زندگی در این کشور است. به طور کلی اگر شهروند کشور دیگر هستید، اجازه اقامت شما برای تحصیل در بلاروس این حق را به شما می دهد که با محدودیت های خاصی کار کنید.

محدویت هایی که دانشجویان اعزامی باید برای کار حین تحصیل در بلاروس رعایت کنند به شرح زیر می باشد:

  • شغل شما در بلاروس پاره وقت است که در طول ترم به طور متوسط بیش از 24 ساعت در هفته نیست.
  • اگر شغل شما شامل آموزش عملی است که در مطالعات یا پروژه نهایی گنجانده شده است.

البته اگر شهروند فدراسیون روسیه هستید می توانید بدون محدویت در بلاروس مشغول به کار شوید. از جمله مشاغل محبوب برای دانشجویان اعزامی در بلاروس عبارت اند از:

مشاغل محبوب برای دانشجویان اعزامی در بلاروس

اخذ ویزای تحصیلی قبل از اعزام دانشجو به بلاروس

لازم به ذکر است که قبل ار اعزام دانشجو به بلاروس باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید. هر دانشجوی خارجی که می خواهد تحصیلات خود را در بلاروس ادامه دهد باید قبل از ورد به این کشور ویزای تحصیلی بلاروس را دریافت کند. همه انشجویان اعزامی باید مراحا درخواست ویزای تحصیلی را قبل از اعزام دانشجو به بلاروس طی کنند. البته اگر شهروند فدراسیون روسیه هستید برای تحصیل در این کشور نیازی به دریافت ویزای تحصیلی بلاروس را ندارید. به طور رسمی ویزای تحصیلی بلاروس ویزای کوتاه مدت رده C با هدف اعزام دانشجو به بلاروس اعطا می شود.

دانشجویان متقاضی قبل از اعزام به بلاروس می توانند برای ویزای تحصیلی خود در یکی از نمایندگی های دیپلماتیک جمهوری بلاروس در ایران اقدام نمایند. دانشجویان بین المللی حین درخواست ویزای تحصیلی بلاروس باید مدارکی را نیز به کنسولگری این کشور در ایران ارائه دهند. جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به بلاروس باید تا حد امکان با دقت انجام شود. این مرحله نه تنها بر اخذ موفقیت آمیز ویزای تحصیلی بلکه بر پذیرش دانشگاه انتخابی نیز تاثیر می گذارد. بنابراین علاوه بر دعوت نامه رسمی باید مجموعه ای از اسناد و مدارک زیر را که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری کرده ایم به کنسولگری بلاروس ارائه دهید.

  • ارائه پاسپورت معتبر ملی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی بلاروس
  • یک قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • یک کپی از گواهی تحصیلی شما
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی شامل گواهی وضعیت منفی HIV

در آخر اینکه ارائه بیمه نامه معتبر در بلاروس برای دوره تحصیلی دانشجویان اعزامی الزامی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :