مهاجرت تحصیلی اوکراین

اعزام دانشجو به اوکراین

اعزام دانشجو به اوکراین

یکی از نقاط قوت بزرگ آموزش اوکراین سهولت اعزام دانشجو به اوکراین از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر است تا متقاضیان بتوانند به تحصیل بپردازند. علاوه بر این شانس اقامت دائم و استقرار در اروپا پس از اتمام برنامه تحصیلی، برای دانشجویان شایسته وجود دارد. همچنین همه دانشجویان اعزامی از تخفیف 30% تا %50 در سفر برخوردار می شوند. اوکراین بهترین مقصد برای تحصیلات دانشگاهی با کیفیت و مقرون به صرفه در اروپا است.

علاوه بر این فرآیند پذیرش دانشجو ساده و بدون آزمون زبان پیچیده است. از سوی دیگر اوکراین دوره های متنوعی را برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری به دانشجویان اعزامی ارائه می دهد. اوکراین از نظر مساحت و جمعیت یکی از بزرگترین کشورهای اروپا است و این کشور در حال برقراری روابط نزدیک تر با اتحادیه اروپا است. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله آشنایی بیشتر شما عزیزان با شرایط اعزام دانشجو به اوکراین بوده است.

اعزام دانشجو به اوکراین برای کار و تحصیل

اوکراین بهترین کشور اروپایی برای تحصیل و کار محسوب می شود. زیرا اوکراین به طور کلی برنامه کار و تحصیل را برای دانشجویان اعزامی ارائه داده است. یک برنامه مناسب کاری که دانشگاه های اوکراین به دانشجویان ارائه می دهند این است که دانشجویان اعزامی می توانند در طول تعطیلات تابستانی در این کشور مشغول به کار شوند. البته این امر در صورتی است که به درس دانشجویان در دانشگاه ها لطمه ای وارد نکند. یافتن شغل در اوکراین کار ساده ای نیست، اما اگر پیگیر و هدفمند باشید و بدانید که چه می خواهید، شغلی که در رویای خود تجسم کرده اید را در اوکراین پیدا خواهید کرد. علاوه بر این دانشجویانی وجود دارند که پس از فارغ التحصیلی ترجیح می دهند در اوکراین کار کنند و مایل به بازگشت به سرزمین مادری خود نیستند.

از مزایای کار حین تحصیل در اوکراین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به اوکراین

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به اوکراین به این گونه است که دانشجویان در بدو ورود به اوکراین باید مدارک اصلی خود را ارائه دهند. این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • ریز نمرات دانشگاهی رسمی از کالج ها و دانشگاه های قبلی
  • گواهی نامه های رسمی مدرسه
  • گذرنامه بین المللی یا سند مسافرت

این اسناد مذکور برای صدور گواهینامه، برای محاسبه تفاوت تحصیلی و ساعات اعتبار به وزارت آموزش اوکراین ارسال می شوند. همچنین اگر وزارت آموزش اوکراین صلاحیت قبلی را برابر برنامه درسی اوکراین بیابد دانش آموز گواهی تاییدیه برای پیوستن موفقیت آمیز را دریافت می کند. در غیر این صورت داوطلب باید توصیه های وزارت آموزش و پرورش را دنبال کند. از سوی دیگر متقاضیان باید رونوشت های خود را از طریق ایمیل اسکن کنند. همچنین باید نسخه های اصلی را که توسط وزارت خارجه کشور تایید شده و توسط سفارت اوکراین قانونی شده است ارائه دهند. جهت اطلاع از شرایط ویزای کاری اوکراین می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دلایل اعزام دانشجو به اوکراین

دلایل بسیاری برای اعزام دانشجو به اوکراین وجود دارد که سالانه دانشجویان بسیاری را برای تحصیل به این کشور سوق می دهد. از مهمترین دلایل اعزام دانشجو به این کشور می توان به پذیرش سریع در دانشگاه های اوکراین اشاره کرد. همچنین ویزای 100% برای همه دانشجویان خارجی که سریع درخواست می کنند

مهمترین دلایل اعزام دانشجو به اوکراین عبارت اند از:

  • آموزش با کیفیت برای همه دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی و روسی
  • ارائه دوره های به رسمیت شناخته شده جهانی (یونسکو، شورای اروپا و WHO)
  • تحصیل مقرون به صرفه در مقایسه با کشورهای دیگر
  • استاندارد زندگی اروپایی
  • چشم انداز شغلی بهتر پس از فارغ التحصیلی در اوکراین
  • تاکید بر جنبه های عملی در تدریس
  • اساتید برجسته بین المللی از کشورهای انگلستان، آمریکا و فرانسه
  • یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل در اروپا
  • آب و هوای معتدل در طول سال

دلایل اعزام دانشجو به اوکراین

شرایط زندگی و اعزام دانشجو به اوکراین

دانشجویان اعزامی قبل از ورود به اوکراین برای تحصیل، باید با شرایط زندگی این کشور به خوبی آشنا شوند. در ابتدا به این نکته مهم توجه فرمایید که هزینه زندگی در اوکراین بسته به منطقه و شهر بسیار متفاوت است. طبیعتا شهرهای بزرگ مانند کیف، اودسا، ترنوپیل نسبت به شهرهای کوچکتر مانند دونتسک، ایوانو و لوگانسک هزینه بالاتری دارد. علاوه بر این مناطق روستایی بسیار ارزان تر از مناطق شهری اوکراین می باشند.

همچنین هزینه های نیروی کار بسیار پایین تر است، به طور کلی اوکراین، هزینه زندگی نسبتا پایینی دارد. بر اساس نمرات اخیر در سال 2021 اوکراین در رتبه دهم کم هزینه ترین مکان از نظر هزینه زندگی در جهان قرار دارد. به طور کلی یک دانشجوی اعزامی به اوکراین باید حدود 200$ تا 300$ (دلار) در ماه برای هزینه های زندگی در دسترس داشته باشد. با این حال دانشجویانی که مدت طولانی را در کیف سپری می کنند متوجه می شوند که در مقایسه با سایر پایتخت های اروپایی، کیف نسبتا ارزان است.

سیستم آموزشی در اوکراین

سیستم آموزشی در اوکراین به این صورت است که دانشجویان بین المللی تحصیلات عالی خود را در دانشگاه ها، آکادمی ها و موسسات می گذرانند. که نه تنها این موسسات دارای اعتبار هستند بلکه دارای مجوزهای ویژه برای آموزش دانشجویان خارجی نیز هستند. از سوی دیگر وزارت آموزش و علوم اوکراین کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان خارجی را کنترل می کند. در سیستم آموزشی اوکراین دانشجویان بین المللی تحصیل خود را با سال پایه شروع می کنند. این دوره شامل یک دوره زبان اوکراینی (روسی) و برخی از موضوعات جامع مطابق با حرفه آینده است.

همچنین سیستم آموزش عالی اوکراین به این صورت است که دانشجویان با توجه به نتایج کنکور دسامبر و جولای دانشجوی یک دانشگاه در اوکراین می شوند. در پایان هر ترم دانشجویان در 3 یا 5 امتحان شرکت می کنند. گذراندن موفقیت آمیز امتحانات و آزمون ها امکان رسیدن به ترم دوم را تضمین می کند. علاوه بر این دوره آموزش عالی شامل کاریابی است که به دانشجویان امکان کسب تجربه را می دهد. اعزام دانشجو به اوکراین یکی از تخصص های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این سال ها بوده است. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات در این خصوص با مشاوران مجرب این موسسه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :