مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

استارت آپ نروژ

استارت آپ نروژ

استارت آپ نروژ بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور را دارند. این امر تا حد زیادی به دلیل نقش فعالی است که دولت نروژ در نوآوری ایفا می کند. که به طور منظم در استارت آپ های جدید در داخل کشور سرمایه گذاری می کند. این عوامل را با فرصت های تحصیلی و مالی خوب در نروژ ترکیب کنید تا موفعیت ایده آلی برای شکوفایی استارت آپ های برتر کسب کنید.

طبق آمار نشان داده شده، سرمایه گذاری خطرپذیر در نروژ به رقم 1.9 میلیارد $ (دلار) در سال 2023 رسیده است. همچنین این کشور اسکاندیناوی خانه یک جامعه تجاری پر رونق است که فرصت های زیادی را برای استارت آپ ها فراهم می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص استارت آپ نروژ می باشد.

مراحل راه اندازی استارت آپ نروژ

از مهمترین مراحل راه اندازی استارت آپ نروژ و شروع یک حرفه کارآفرینی این است که، باید حوزه فعالیت تجاری خود را مشخص کنید. همچنین می توانید با کاوش در بازار برای راه حل هایی با پتانسیل رشد بالا شروع کنید. بنابراین ارائه راه حل هایی نوآورانه برای مناطقی که قبلا در نروژ مورد بررسی قرار گرفته اند مانند صنعت مد، نیز ایده خوبی است. از دیگر مراحل راه اندازی استارت آپ نروژ این است که، با تثبیت خود به عنوان متخصص در زمینه ای که انتخاب کرده اید برند شخصی خود را در نروژ بهبود بخشید. به طور مثال با تلاش برای برقراری ارتباط با متخصصان این حوزه در شبکه های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام ارزش کسب و کار در نروژ را ارتقا دهید.

اما قبل از شروع کسب و کار خود چند نکته دیگر وجود دارد که باید قبل از عجله برای شروع یک استارت آپ روی آنها تمرکز کنید که این مراحل عبارت اند از:

  • جستجو برای سرمایه گذاران که شما نباید به هیچ وجه به صورت انفرادی کسب و کار استارت آپی خود را پیش ببرید. انجام همه کارها به تنهای بدون هیچ حمایتی برای تاسیس استارت آپ یک امر غیر ممکن است. بنابراین شما برای شروع، به حمایت سرمایه گذاران بین المللی یا داخلی در این امر نیاز دارید. اکوسیستم استارت آپی نروژ مملو از فرصت های سرمایه گذاری است. این مهم زمانی اتفاق خواهد افتاد که برند شخصی شما برای کمک در کنار شما قرار گیرد.
  • انتظار نداشته باشید همه از استارت آپ شما استقبال کنند. در برخی از کشورهای اروپایی به ویژه در نروژ، سرمایه گذاران خارجی با یک واقعیت اجتماعی سخت روبه رو هستند. که مردم این کشور ممکن است با دیدن یک سرمایه گذار خارجی در استارت آپ نروژ مردد شوند.

راه اندازی استارت آپ نروژ برای زنان

اگرچه ایده راه اندازی استارت آپ و ثبت شرکت در نروژ برای برای زنان به تازگی مورد توجه قرار گرفته اما زنان از دیرباز همیشه در تجارت جهانی نقش پر رنگی داشته اند. راه اندازی استارت آپ به ویژه برای زنان، به معنای شناسایی مشکلات جامعه و ارائه راه حل برای آنها است. نکته جالب در مورد نروژ این است که اغلب افراد در این کشور جنسیت را به عنوان یک عامل بی ربط در نروژ تلقی می کنند. به طوری که اکثر مشکلات نیاز به حل آنها توسط یک زن دارد. ناظر جهانی کار آفرینی دریافت که بیش از هزاران کارآفرین زن کسب و کارهای جدیدی را در نروژ راه اندازی کرده اند. به طور کلی امروزه ده ها میلیون زن در سراسر جهان تاثیر قابل توجهی از خود بر جای می گذارند.

راه اندازی استارت آپ نروژ برای زنان

مزایای راه اندازی استارت آپ در نروژ

نروژ به لطف اقتصاد پر رونق و دولت با ثبات مکانی عالی برای راه اندازی استارت آپ است. از مهمترین مزایای راه اندازی استارت آپ در نروژ می توانی به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری نروژ: نروژ در صنعت فناوری پیشرو است و فرصت های زیادی در استارت آپ ها و شرکت های تاسیس شده در این کشور وجود دارد. همچنین دولت نروژ تعدادی کمک های بلاعوض و یارانه ها را برای کسب و کارهای فناوری ارائه می کند.
  • انرژی های تجدید پذیر در نروژ: نروژ پیشگام در انرژی های تجدید پذیر است و این بخش به سرعت در حال رشد است. فرصت های زیادی برای استارت آپ ها در این صنعت وجود دارد، از توسعه فناوری های جدید گرفته تا نصب پنل های خورشیدی در این کشور
  • دریانوردی: نروژ با سابقه طولانی در کشتیرانی و ماهیگیری یک بازیگر اصلی در صنعت دریایی است. فرصت های بسیاری در این بخش برای صاحبان استارت آپ نروژ وجود دارد.

چالش های استارت آپ نروژ

از مهمترین چالش های استارت آپ نروژ می توان به این موضوع اشاره کرد که هزینه زندگی در این کشور به نسبت اغلب کشورهای اروپایی نسبتا بالا است. به طور کلی همه چیز از مسکن گرفته تا غذا و حمل و نقل گران است. بنابراین مشاغل استارت آپی باید برای پرداخت حق بیمه برای کالاها و خدمات آماده باشند. از چالش های دیگر استارت آپ نروژ قوانین سختگیرانه کار در این کشور است.

کسب و کارهای استارت آپی در نروژ ملزم به رعایت تعدادی از مقررات مربوط به شرایط کاری و مزایای کارکنان هستند. که ممکن است رعایت این الزامات برای سرمایه گذاران بین المللی مشکل باشد. از سوی دیگر، نفوذ به بازار نروژ ممکن است دشوار باشد زیرا بازار نروژ بسیار کوچک و رقابتی است. بنابراین مشاغل استارت آپی خارجی ممکن است به سختی در یک بازار شلوغ برجسته شوند. همچنین ممکن است برای موفقیت نیاز به مشارکت با شرکت های محلی در نروژ داشته باشند.

هزینه زندگی در نروژ

به طور کلی هزینه زندگی در نروژ بسیار گران است. با این حال، این عامل با دستمزدهای بالای پرداختی به کارکنان و کارگران جبران می شود. البته میانگین هزینه زندگی در نروژ به سبک زندگی شما و شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. با این حال شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 2500NOK تا 5000NOK (کرون نروژ) در ماه برای زندگی در این کشور هزینه کنید.

در نمودار زیر می توانید گرانترین شهرهای نروژ برای زندگی، با هزینه های ماهانه در آن شهرها را مشاهده فرمایید:

گرانترین شهرهای نروژ برای زندگی، با هزینه های ماهانه در آن شهرها

همچنین اگر برای زندگی و کار به نروژ سفر می کنید به کرون نروژ درآمد خواهید داشت و به کرون نروژ خرج خواهید کرد. بنابراین اولین کار هنگام ورود به این کشور این است که حقوق مورد انتظار نروژی خود را با هزینه های مورد انتظار زندگی مقایسه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در نروژ و شرایط استارت آپ این کشور با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :