مهاجرت سرمایه گذاری در مالتا

استارت آپ مالتا

استارت آپ مالتا

از پرطرفدارترین روش های مهاجرتی به خاطر شرایط داخلی و مشکلات کمبود آب و صنایع غذایی ویزای استارت آپ مالتا است. اقتصاد این کشور وابسته به بازرگانی بین ‌المللی، تولیدات (پارچه، میوه و سبزی، فراورده‌ های دامی)، صنایع کشتی‌ سازی و لوازم الکترونیکی و جهانگردی است. واردات این کشور بیشتر شامل مواد غذایی، نفت، خودرو و کالاهای مصرفی است. معادن سنگ آهک بیشترین درصد منابع طبیعی این کشور را شامل می‌شود.. مالتا مشکل کمبود آب دارد و تولیدکنندگان صنایع غذایی مالت، تنها پاسخگوی 20% درصد نیاز غذایی کشور هستند.

کشور مالتا دارای جاذبه‌ های گردشگری طبیعی به ویژه در سواحل و کرانه ‌ها است و امروزه مهمانخانه های مجهزی در همه جزایر مالت ساخته شده ‌اند. در ادامه این مقاله به بررسی روش مهاجرت به مالتا از طریق استارت آپ که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، می پردازیم.

شرایط راه اندازی استارت آپ مالتا

فعالیت به عنوان یک تاجر انحصاری در مالتا اغلب انتخاب کارآفرینانی است که ترجیح می دهند به جای مشارکت در ثبت شرکت در مالتا، به تنهایی تجارت کنند. مالکیت انحصاری ساده ترین ساختار تجاری است که می تواند توسط کارآفرینان داخلی و خارجی در مالتا انتخاب شود. اگر به شرکت ‌های بزرگ خارج از کشور که در این کشور مستقر هستند فکر شود، بخش فناوری اطلاعات در مالتا بسیار پربار است. این بخش همچنین به شرکت های کوچک و متوسط ​​اجازه می دهد تا در یک محیط تجاری امن و مطمئن توسعه پیدا کنند.

بخش آموزش، FMCG، امور مالی و گردشگری انتخاب های برتر برای کارآفرینان داخلی و خارجی در مالتا هستند. شرایط کسب و کار ساده و قوانین مجاز وجود دارد، بنابراین افتتاح یک استارت آپ در مالتا یک فرآیند پیچیده یا زمان بر برای شهروندان اتحادیه اروپا نیست. ادغام یک استارت آپ در مالتا با تصمیم گیری در مورد ساختار کسب و کار مناسب برای عملیات آینده آغاز می شود. در مالتا، شرکت با مسئولیت محدود محبوب ترین ساختار تجاری است زیرا بیشتر نیازهای سرمایه گذاران و افراد تجاری را برآورده می کند.

در جدول زیر به اختصار مراحل راه اندازی یک استارت آپ در مالتا آمده است:

مراحلتوضیحات
1مراحل مهم برای راه اندازی استارت آپ مالتا
2ثبت و تایید نام تجاری برای استارت آپ
3اساسنامه ای که در برگیرنده فعالیت، مالکان، قوانین و مقررات عمومی، نام شرکت و محل تاسیس باشد.
4درخواست دریافت مجوز و یا مجوزها
5ثبت نام برای اهداف مالیاتی و مشارکت اجتماعی الزامی است.

شرایط راه اندازی استارت آپ مالتا

مدارک لازم برای استارت آپ مالتا

در وهله اول باید در نظر داشت استارت آپ یک ایده خلاقانه است که باید با توجه به نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علی الخصوص اقتصادی کشور مقصد برنامه ریزی شده باشد. لذا باید این نیازها شناسایی گردد. بنابراین افرادی که می خواهند موفق به کشف این نیاز در مالتا شوند باید از قبل چندین بار به کشور مالتا سفرهای اکتشافی داشته باشند تا موفق به اثبات این موضوع شوند. اما چیزی که باید در نظر داشت این است که این ایده خلاقانه از قبل نیز باید در کشور مبداء راه اندازی شده باشد و آزمون و خطاهای آن انجام پذیرفته شده باشد.

این طرح تجاری باید قابلیت رشد و توسعه را داشته باشد و از نظر اقتصادی به کشور و دولت این کشور و همچنین مردم آن کمک قابل توجهی کند. شرکت با مسئولیت محدود ساختار مناسب برای افتتاح یک استارتاپ در مالتا است. پس افراد مقیم و غیر مقیم مالتا علاقه مند به راه اندازی شرکت در مالتا هستند. اساسنامه همراه با جزئیات مربوط به عملیات آینده، قوانین کلی شرکت، موقعیت هایی که در آن فعالیت ها، می توانند تعطیل شوند، بسیار حائز اهمیت است.

در تصویر زیر برخی الزامات که جهت دریافت ویزای استارت آپ مالتا نیاز است شرح داده شده است:

الزامات جهت دریافت ویزای استارت آپ مالتا

شرایط دریافت ویزای استارت آپ مالتا برای ایرانیان

واقعیت آن چیزی نیست که صرفا در سایت های خارجی به خورد افراد می دهند و یا در مراحل اجرایی کسی آزمون خطای آن را مورد بررسی قرار داده باشد. پس برای امر مهاجرت که برای ایرانیان نیز در این شرایط کنونی کشور بسیار تصمیم سخت و هزینه برداری است نیاز به بررسی دقیق تری احتیاج است. واقعیت امر این است که مالتا مقصدی برای مهاجرت کاری و تحصیلی برای ایرانیان نیست و افرادی که برای دریافت ویزای این کشور به هر طریقی می کنند باید بدانند که در این راه تنها هستند.

کمتر موسسه و کارگزاری است که در این راه بتوانند متقاضیان را در مراحل اجرایی همراهی کنند. متقاضیان برای حضور در کشوری که تنها نباشند و بسیار به ایده های استارت آپی بها می دهند نیاز به مشاوره خواهند داشت. علاوه بر آن ارائه طرح تجاری مناسب و یا ارائه ایده خلاقانه مناسب با شرایط داخلی مالتا برای ایرانیان کار بسیار دشواری است. لذا به ایرانیان عزیز توصیه می شود برای این قصد رزومه خود را مورد بررسی قرار دهند و چنانچه سوابق تحصیلی و کاری خوبی دارند می توانند شرایط خود را با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند و به طور دقیق آن را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :