مهاجرت سرمایه گذاری در اسلوونی

استارت آپ اسلوونی

استارت آپ اسلوونی

استارت آپ اسلوونی یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور است که بسیاری از متقاضیان جهت ثبت سرمایه و ایجاد شرکت جدید به این روش روی آورده اند. به همین دلیل موقعیت مناسب و مطلوبی برای سرمایه داران خارجی ایجاد کرده است. دسترسی آسان به بازار اروپا به همراه واحد پول یورو، کشوری پیشرفته با ثبات اقتصادی، هزینه زندگی پایین و کیفیت بالا برای زندگی از مزایای استارت آپ اسلوونی است که به سرمایه داران خارجی فرصت راه اندازی کسب و کار و توسعه فعالیت های تجاری را می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به استارت آپ اسلوونی می توانید مقاله زیر را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، مطالعه کنید.

انواع شرکت برای استارت آپ اسلوونی

هیچ شرایطی وجود ندارد که نحوه تاسیس شرکت در اسلوونی را محدود کند. هر کسی می تواند یک شرکت را ثبت کند و این روش برای همه شهروندان اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برای شهروندان کنفدراسیون سوئیس یکسان است. فعالیت اقتصادی ممکن است توسط یک فرد یا کسب و کار در اشکال مختلف قانونی و سازمانی انجام شود. افراد اغلب به عنوان تاجر انحصاری فعالیت می کنند، اشخاص حقوقی ممکن است اشکال مختلفی از کسب و کار ایجاد کنند، به رایج ترین آن ها در قسمت پایین اشاره شده است:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی عام

افراد غیر مقیم جمهوری اسلوونی باید قبل از شروع به راه اندازی کسب و کار در اسلوونی یک شماره مالیات اسلوونی دریافت کنند. تأسیس، مدیریت و سازماندهی شرکت ها در اسلوونی توسط قانون شرکت ها تنظیم می شود که کاملا با قوانین اتحادیه اروپا هماهنگ است.

الزامات استارت آپ اسلوونی

برای استارت آپ اسلوونی الزاماتی را باید رعایت کنید. این الزامات به قرار زیر هستند:

پارامترشرح
نام شرکتنام شرکت باید به وضوح با نام سایر شرکت ها متفاوت باشد. قبل از ثبت نام، بررسی کنید که نام در ثبت کسب و کار AJPES متفاوت باشد.
نمایندگان شرکتهمه انواع شرکت ها (به استثنای تاجران انحصاری) باید حداقل یک مدیر شرکت را منصوب کنند. می توان چندین مدیر و یک دادستان اضافی منصوب کرد. مدیری که شاغل نیست، دانشجو نیست یا بازنشسته نیست باید در شرکت استخدام شود.
دفتر مرکزی شرکتدفتر مرکزی و آدرس تجاری شرکت باید قبل از تأسیس شرکت تنظیم شود. دفتر مرکزی محل انجام فعالیت های شرکت است. آدرس کسب و کار نیز در دفتر مرکزی قرار دارد.
فعالیت های شرکتهیچ شرایط خاصی برای تأسیس شرکت اعمال نمی شود. بنابراین، هر کسی می تواند یک شرکت تاسیس کند. هر شرایطی که مربوط به فعالیت شرکت باشد.

الزامات استارت آپ اسلوونی

مزایای استارت آپ اسلوونی

اسلوونی یکی از اعضاء اتحادیه اروپا، منطقه شنگن و اتحادیه پولی با واحد پول یورو است. فرآیند مهاجرت پس از ایجاد استارت آپ اسلوونی نسبتا ساده است. اسلوونی دارای استاندارد زندگی بالا با تولید ناخالص داخلی است. اشخاص حقوقی اسلوونی می توانند بدون محدودیت برای مقاصد تجاری املاک و مستغلات خریداری کنند. اسلوونی مالیات بر خرید املاک و مستغلات ندارد. نرخ مالیات بر درآمد شرکتی در اسلوونی %19 است و همیشه برای سال تجاری قبل محاسبه می شود. اتباع خارجی دارای مجوز اقامت حق تحصیل رایگان از مدارس ابتدایی تا دبیرستان را دارند.

دانشگاه ها برای شهروندان خارجی شهریه دارند، مگر اینکه مجوز اقامت دائم داشته باشند. شهروندان و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت حق دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی رایگان را دارند. شما و اعضای خانواده تان در دوران تحصیل ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی (تا سن 26 سالگی) حق دریافت معیارهای تامین اجتماعی مانند کمک هزینه فرزند، بورس تحصیلی ملی، یارانه برای وعده های غذایی مهدکودک و مدرسه را دارید. علاوه بر این، والدین جدید می توانند تا 13 ماه از مرخصی والدین تقریباً کامل (با بازپرداخت حقوق) برای هر کودک برخوردار شوند.

مراحل ایجاد استارت آپ اسلوونی

سرمایه گذار برای ایجاد استارت آپ اسلوونی باید مراحل زیر را انجام دهد:

  • انتخاب فرم شرکت و مالکیت
  • انتخاب یک شریک قابل اعتماد
  • رزرو نام شرکت
  • آدرس رسمی شرکت
  • به عنوان شخص حقیقی تهیه اسناد مربوطه لازم است. (شماره شناسایی مالیاتی اسلوونی، گذرنامه معتبر، €7500 (یورو) سرمایه تاسیس و آدرس تجاری)
  • افتتاح یک شرکت
  • دریافت مجوز کار و اقامت اسلوونی

اگر می خواهید یک شرکت در اسلوونی باز کنید که سهامدار آن یک شخص حقوقی است، همچنین به شماره شناسایی مالیاتی اسلوونی برای نمایندگان و شماره مالیات اسلوونیایی برای شرکت مادر نیاز دارید. علاوه بر این، شما نیاز به عصاره ای از ثبت کسب و کار شرکت مادر دارید که توسط مترجم دادگاهی به زبان اسلوونی ترجمه شده باشد. البته، شما به پاسپورت معتبر، €7500 (یورو) سرمایه و آدرس تجاری نیاز دارید. همچنین شما باید گزارش تجاری آخرین سال مالی را با امضای تایید شده نماینده شرکت که توسط مترجم دادگاه به زبان اسلوونی ترجمه شده است، داشته باشید. در نتیجه باید اطلاعات مربوط به حساب بانکی شرکت و اساسنامه ترجمه شده به زبان اسلوونیایی توسط مترجم دادگاه را تهیه کنید.

اخذ مجوز کار برای استارت آپ اسلوونی

اگر یک خارجی یک شرکت تجاری خصوصی را تأسیس کند یا به طور مشترک تأسیس کند که قصد دارد آن را به عنوان نماینده شرکت (مدیر، دادستان و غیره) مدیریت یا رهبری کند، باید مجوز کار برای یک نماینده خارجی دریافت کند. شرکت هایی که 10 کارگر یا کمتر را استخدام می کنند نمی توانند بیش از یک مجوز کار برای یک نماینده خارجی دریافت کنند. مجوز کار برای یک نماینده خارجی حداکثر تا 2 سال صادر می شود و با همان شرایط قابل تمدید است.

درخواست مجوز کار برای یک نماینده خارجی باید در فرم تعیین شده همراه با تمام مدارک مورد نیاز به خدمات استخدامی اسلوونی ارسال شود. اگر شرکت هنوز به مدت 6 ماه ثبت نشده باشد، در صورت ارائه مدرک سرمایه گذاری در اسلوونی به مبلغ حداقل €30000 (یورو) برای راه اندازی شرکت، می تواند مجوز کار برای یک نماینده خارجی دریافت کند. به منظور مهاجرت به اسلوونی می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از راهنمایی های مشاورین و کارشناسان مجموعه برای اهداف مهاجرتی خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :