مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا

گلدن ویزای اسپانیا

گلدن ویزای اسپانیا

در این مقاله به موضوع گلدن ویزای اسپانیا پرداخته می شود تا علاقه مندان مهاجرت با روند اخذ ویزای طلایی اسپانیا آشنا شوند. قانون (ویزای طلایی) اسپانیا در سال 2013 معرفی شد و به شهروندان غیر اتحادیه اروپا و اعضای خانواده آنها این فرصت را می دهد تا مجوز اقامت موقت دریافت کنند. اجازه اقامت موقت همچنین به همسر و هر فرزند تحت تکفل (زیر 18 سال) اعطاء می شود، اما به ساکنین مزایایی مانند مراقبت های بهداشتی و تحصیلی رایگان یا سایر مزایای اجتماعی نمی دهد. بنابراین سرمایه گذار و خانواده متقاضی باید از سلامت برخوردار باشند، بیمه شوند و بتوانند منابع مالی کافی برای حمایت از خود نشان دهند. متقاضیان مهاجرت برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه گلدن ویزای اسپانیا می توانند از راهنمایی های مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

اطلاعات کلی پیرامون گلدن ویزای اسپانیا

ویزای طلایی اسپانیا ویزای اقامتی است که برای یک تبعه غیر اتحادیه اروپا که قصد سرمایه گذاری قابل توجهی در اقتصاد اسپانیا دارد صادر می شود. این ویزا به دارنده و اعضای خانواده آنها اقامت در اسپانیا و دسترسی بدون ویزا به منطقه شنگن را ارائه می دهد. در بیشتر موارد، ویزای طلایی اسپانیا برای شخصی صادر می شود که املاک و مستغلات خریداری می کند. با این حال، آنها برای تاجرانی که در یک شرکت اسپانیایی سرمایه گذاری می کنند نیز در دسترس هستند، به همین دلیل است که به آنها ویزای سرمایه گذاری اسپانیا نیز گفته می شود. از نظر زمانی ویزای طلایی اسپانیا در ابتدا یک سال اعتبار دارد. سپس، می توانید برای تبدیل ویزای خود به اجازه اقامت برای سرمایه گذاران و دریافت مجوز اقامت معتبر 2ساله اقدام کنید.

یکی از پرسش های متقاضیان در زمینه گلدن ویزای اسپانیا این است که برای چه مدت اجازه اقامت به آنان اعطاء می شود. در این رابطه گفت که مجوز اقامتی که از طریق سرمایه گذاری صادر می شود، 2 سال اعتبار دارد. سپس تا زمانی که سرمایه گذاری را حفظ شود (به عبارت دیگر، تا زمانی که هنوز متقاضی مالک ملکی هست) می تواند آن را به طور نامحدود هر 2 سال یکبار تمدید کند. اما برای تمدید مجوز اقامت ویزای طلایی نیازی به اقامت نیست. فقط زمانی باید به اسپانیا سفر کنید که نیاز به درخواست تمدید داشته باشید. با این حال، اگر قصد دارید برای اقامت دائم درخواست دهید، باید حداقل 5 سال بدون وقفه (حداقل 6 ماه از سال) در اسپانیا زندگی کنید. اگر قصد دارید برای شهروندی اسپانیا درخواست دهید، باید حداقل 10 سال در اسپانیا زندگی کنید.

شرایط اخذ گلدن ویزای اسپانیا

برای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی اسپانیا، باید یکی از سرمایه گذاری های فوق را انجام دهید:

  • خرید املاک و مستغلات در اسپانیا به ارزش حداقل 500000€ (یورو) که املاک و مستغلات می تواند یک واحد یا چند واحد باشد که ارزش کلی آنها کمتر از 500000€ (یورو) نباشد.
  • حداقل 2000000€ (یورو) در بدهی عمومی اسپانیا سرمایه گذاری کنید.
  • از سوی دیگر می توانید سهام یک شرکت را بخرید یا در یک بانک اسپانیایی حداقل 1000000€ (یورو) سپرده گذاری کنید.

از آنجایی که سرمایه گذاری در اسپانیا بسیار قابل توجه و پرخطر است، اکثر متقاضیان با متخصصان در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری برای تعیین واجد شرایط بودن مشورت می کنند. اما نکات دیگری نیز در این زمینه مهم است که رعایت شود. به عنوان مثال متقاضیان در طی 10 سال حداقل 183 روز در سال در اسپانیا اقامت داشته باشند. علاوه بر این باید بتوانند حداقل در سطوح پایه اسپانیایی صحبت کنند و درک اولیه ای از تاریخ و فرهنگ اسپانیا داشته باشند.

در جدول زیر برخی شرایط دیگری که علاوه بر سرمایه گذاری نیاز است تا متقاضیان بتوانند گلدن ویزای اسپانیا را دریافت کنند، اشاره شده است:

شرایط کلی مورد نیاز برای گلدن ویزای اسپانیا
1داشتن سن قانونی بالای 18 سال
2عدم وجود سابقه کیفری
3عدم رد صلاحیت در ویزای شنگن در سوابق گذشته
4داشتن بیمه درمانی در اسپانیا

شرایط اخذ گلدن ویزای اسپانیا

مزایای گلدن ویزای اسپانیا

ویزای طلایی به شما این امکان را می دهد که اقامت اسپانیا را دریافت کرده و آزادانه در کشورهای اروپایی حوزه شنگن حرکت کنید. علاوه بر این، داشتن ویزای طلایی دسترسی سریع به اجازه اقامت در اسپانیا برای سرمایه گذار و خانواده، امکان کار در اسپانیا و سفر آزادانه در تمامی کشورهای شنگن، اقامت طولانی مدت پس از 5 سال، بدون نیاز به اخذ اقامت مالیاتی را به متقاضیان می دهد. مزایای دیگر عبارتند از:

  • برای تمدید اجازه اقامت مجبور نیستید در اسپانیا زندگی کنید.
  • شما می توانید به صورت قانونی در اسپانیا کار و زندگی کنید.
  • می توانید اعضای خانواده خود (همسر، فرزندان و والدین تحت تکفل) را با خود بیاورید.
  • شما و اعضای خانواده شما به خدمات عمومی مانند مراقبت های بهداشتی دولتی و تحصیل دسترسی خواهید داشت.

در کنار این مزایا دانستن این نکته نیز شاید مهم به نظر برسد کهاگر از وام مسکن برای پرداخت ملک در اسپانیا استفاده کنید، حداقل برای حداقل نیاز، واجد شرایط دریافت ویزای طلایی نخواهید بود. شما باید حداقل 500000€ (یورو) را به طور کامل از بودجه خود پرداخت کنید، اما برای هر چیزی که بیش از این مبلغ باشد، ممکن است بتوانید از وام مسکن یا تامین مالی استفاده کنید. بنابراین گلدن ویزای اسپانیا مزیت های بهره مندی از وام بانکی را در اختیار متقاضیان قرار نمی دهد.

مدارک مورد نیاز برای گلدن ویزای اسپانیا

هنگام درخواست برای ویزای طلایی اسپانیا، به مدارکی نیاز دارید تا از دولت اسپانیا تائیدیه دریافت کنید. این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای اسپانیا
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • ارائه گذرنامه معتبر که حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

در شکل زیر برخی از مدارک دیگر مورد نیاز برای کسب گلدن ویزای اسپانیا اشاره شده است:

حال در زمینه کسب آگاهی در مورد گلدن ویزای اسپانیا و در جهت برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به اسپانیا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :