مهاجرت به کشور اکوادور

مهاجرت به اکوادور

مهاجرت به اکوادور

متقاضیان مهاجرت به اکوادور به دلایل مختلفی به این کشور مهاجرت می کنند و می توانند شرایط مناسبی جهت زندگی و کار فراهم سازند. مهاجران خارجی را جامعه ای از کارآفرینان، مسافران، مشاوران، مقامات خارجی، دیپلمات ها، تاجران از اقشار مختلف و البته بازنشستگانی تشکیل می دهند که به دنبال افزایش ثروت خود و تجربه متفاوتی از زندگی هستند.

به طور کلی، مهاجرانی که به اکوادور نقل مکان کرده‌اند، کسانی هستند که تمایل دارند به جای زندگی با هم در جوامع غیر یکپارچه و مهاجرگرا، با جامعه ترکیب شوند. جامعه مهاجران به یک اندازه بین افرادی که به نوعی تجارت انجام می دهند و افرادی که در اکوادور بازنشسته شده اند مخلوط است. مقاله پیش رو، که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، اطلاعات مفیدی را در اختیار متقاضیان مهاجرت به اکوادور قرار می دهد.

نحوه مهاجرت به اکوادور

راه های مختلفی برای مهاجرت به اکوادور وجود دارد و این روند نسبتا ساده است. شما باید درخواست ویزای مهاجرتی خود را به نزدیک ترین کنسولگری اکوادور در محل اقامت خود ارسال کنید، اما این درخواست باید توسط وزارت روابط خارجی تایید شود، بنابراین انتظار می رود روند تایید 4 تا 8 هفته طول بکشد. با این حال، درخواست های ویزا برای افراد تحت تکفل شما، پس از تایید درخواست شما، می تواند مستقیماً توسط کنسولگری بررسی شود. گزینه های مختلفی برای دریافت ویزای اقامت وجود دارد، اما رایج ترین انواع ویزا، ویزای بازنشستگی و ویزای سرمایه گذار است.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای بازنشستگی، باید نشان دهید که درآمد حداقل $800 (دلار) در ماه از یک منبع واجد شرایط مانند تامین اجتماعی یا مستمری دریافت می کنید. برای هر فرد همراه که مایل به دریافت ویزا نیز می باشد، به $100 (دلار) اضافی در ماه نیاز دارید. همچنین می توانید با سرمایه گذاری در این کشور، دریافت ویزا را انتخاب کنید. متداول ترین راه برای انجام این کار، واریز پول به سی دی بانک یا خرید ملک است. ارزش ارزیابی شده ملک یا وجوه در یک CD باید معادل $25000 (دلار) برای متقاضی اصلی به اضافه $500 (دلار) برای هر همراه باشد.

در نمودار زیر هزینه های ویزای بازنشستگی و سرمایه گذاری بررسی شده است:

مخارج ویزا برای مهاجرت به اکوادور به دلار

ویزاهای موقت و دائم برای مهاجرت به اکوادور

در 6 فوریه 2017، قانون جدید مهاجرت اکوادور به طور کامل اجرا شد. این قانون چندین تغییر اساسی ایجاد می کند که یکی از آن ها ارائه ویزای اقامت موقت است. در گذشته، خارجی ها می توانستند بلافاصله برای ویزای اقامت دائم اقدام کنند، اما دیگر اینطور نیست. اکنون همه باید ابتدا یک ویزای اقامت موقت با اعتبار 2 سال دریافت کنند. این ویزای موقت فقط یک بار قابل تمدید است. پس از نگهداری ویزای موقت خود به مدت 21 ماه، شما واجد شرایط درخواست ویزای دائمی هستید که تاریخ انقضا ندارد.

دارندگان ویزای موقت ممکن است بیش از 90 روز در هر دوره 12 ماهه خارج از کشور باشند. کسانی که ویزای دائم دارند ممکن است در 2 سال اول بیش از 180 روز خارج از کشور باشند. قانون مشخص نمی کند که پس از گذشت 2 سال اول، چه مدت اقامت دائم می توانند از کشور خارج شوند. 13 گزینه مختلف ویزا برای مهاجرت به اکوادور وجود دارد، اما اکثریت قریب به اتفاق مهاجران با ویزای بازنشستگی اقامت می‌کنند.

ویزاهای موقت و دائم برای مهاجرت به اکوادور

الزامات اقامت برای مهاجرت به اکوادور

اسنادی که برای مهاجرت و اقامت اکوادور، ارسال می‌ شوند باید اصل یا نسخه ‌های تایید شده (محضری) باشند. در صورتی که کشور اصلی شما امضاکننده کنوانسیون آپوستیل سازمان ملل باشد (ایالات متحده است، نه کانادا) باید به صورت آپستیل شده باشند. در ایالات متحده، دفتر وزیر امور خارجه برای ایالتی که اسناد در آن ترسیم شده است، مسئول اعمال مهر آپوستیل است. اسناد باید به اسپانیایی ترجمه شوند. شما باید آدرس منزل خود را در مقامات مهاجرت ثبت کنید و در زمان اقامت در اکوادور هرگونه تغییر آدرس را گزارش دهید.

کلیه درخواست های اقامت مستلزم ارائه موارد زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای مهاجرت به اکوادور برای نوع اقامت مناسب
  • یک کپی محضری از یک پاسپورت به‌ روز (مطمئن شوید که در 6 ماه آینده منقضی نمی‌شود)، و سردفتر این واقعیت را تأیید می‌کند که وضعیت آن از نظر قانونی جاری است.
  • فرم تکمیل شده: (برگ داده ای که متعاقباً برای شناسنامه شما استفاده می شود.)
  • 2 عکس در اندازه گذرنامه، رنگی با پس زمینه سفید
  • در صورت لزوم، گواهی ازدواج یا گواهی عرفی: اگر ازدواج قبلی داشته اید، به کپی حکم طلاق یا گواهی فوت نیز نیاز خواهید داشت. شناسنامه برای متقاضی و کلیه افراد تحت تکفل: برای خود ویزا، اینها فقط برای فرزندان تحت تکفل ضروری است، اما گواهی تولد برای همه لازم است تا پس از تایید ویزای شما، برای Cédula (کارت شناسایی اکوادور) خود درخواست دهید.
  • گزارش کیفری: این گزارش باید توسط کشوری صادر شود که متقاضی ویزا در 5 سال گذشته در آن اقامت داشته است.

انواع ویزاهای دائم برای مهاجرت به اکوادور

اگر با مهاجرت به اکوادور به دنبال اقامت دائم هستید، چندین گزینه ویزا برای شما وجود دارد:

نام ویزاتوضیحات
ویزای مستمری بگیربرای مهاجران با درآمد بازنشستگی معمولا این گزینه ارجحیت است، زیرا نیازی به سرمایه گذاری عمده ندارد. شما باید درآمد دائمی را از منبعی خارج از اکوادور حداقل $800 (دلار) در ماه نشان دهید. یک مبلغ افزودنی به میزان $100 (دلار) درآمد ماهانه برای هر فرد همراه مورد نیاز است.
ویزای حرفه ایاین ویزا به افراد حرفه ای در سطوح فنی بالا و متخصصان رشته های تخصصی تعلق می گیرد.
ویزای دانشجوییاین ویزا برای دانشجویان (در تمام سطوح تحصیلی) اعمال می شود. اعضای خانواده که دانشجو را همراهی می کنند می توانند واجد شرایط دریافت ویزای همراه باشند.
ویزای همراهبرای وابستگان همه دارندگان ویزای اولیه اعمال می شود.
ویزای کاراین ویزا به خارجی هایی تعلق می گیرد که برای کار در اکوادور استخدام شده اند یا خوداشتغال هستند، اما درآمد ماهانه ای معادل حداقل حقوق اکوادور دریافت می کنند.

به منظور مهاجرت به اروپا و کشورهای سایر قاره ها می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :