ویزای مسافرتی دانمارک

ویزای توریستی دانمارک

ویزای توریستی دانمارک

شهروندان جهان می توانند به راحتی برای ویزای توریستی دانمارک از مراجع ذیصلاح دانمارکی در کشور خود درخواست دهند. دانمارک یک کشور نوردیک است که به طور رسمی به عنوان پادشاهی دانمارک شناخته می شود. دانمارک با مساحت 42933 کیلومتر مربع در اروپا، جاذبه های دیدنی بسیاری به گردشگران بین المللی ارائه می دهد. کشور دانمارک زمانی مکان تفریحی محبوب وایکینگ ها بود، اما امروزه به یک مکان توریستی فراموش نشدنی تبدیل شده است.

همچنین این کشور سالانه میلیون ها گردشگر بین المللی را به دلیل جاذبه های دیدینی و مناظر طبیعی تماشایی در اطراف خود جذب می کند. علاوه بر این دانمارک یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و بیشتر سیاست های ویزا مطابق با مقررات اتحادیه اروپا تنظیم شده است.در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، به مراحل درخواست ویزای توریستی دانمارک، مدارک مورد نیاز و الزامات آن پرداخته شده است.

شرایط اخذ ویزای توریستی دانمارک

متقاضیانی که قصد سفر و مهاجرت به دانمارک را دارند، باید برای اخذ ویزای توریستی دانمارک درخواست دهند. البته کشورهای اتحادیه اروپا برای بازدید از این کشور نیازی به دریافت ویزای توریستی دانمارک ندارند.

شرایط دریافت ویزای توریستی دانمارک به شرح زیر می باشد:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • توانایی پرداخت هزینه طول دوران اقامت، شما باید وسایل لازم برای پرداخت هزینه اقامت و سفر خود را داشته باشید. همچنین مبلغی به عنوان بودجه نظارتی توسط هیئت دیپلماتیک دانمارک تعیین می شود. که این مبلغ بستگی به مدت اقامت شما و اینکه در هتل اقامت خواهید داشت یا با دوستان یا خانواده دارد. به طور کل شما باید روزانه مبلغ 420DKK (کرون دانمارک) در طول اقامت خود در این کشور به همراه داشته باشید.
  • بیمه نامه مسافرتی معتبر، شما باید یک بیمه نامه مسافرتی معتبر داشته باشید تا هزینه های احتمالی مربوط به بازگشت به دلایل سلامتی یا فوت، درمان ضروری پزشکی یا بستری شدن حاد را پوشش دهد.

مقررات خاص اعطاء ویزای توریستی دانمارک به افراد خاص

دولت دانمارک مقررات خاصی را برای اعطاء ویزای توریستی این کشور برای متقاضیان اعمال کرده است. اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی به دانمارک سفر کنید و شهروند کشوری هستید که نیاز به ویزا دارد باید ویزای توریستی دانمارک را دریافت کنید.

این مقررات برای گروه های خاصی از افراد اعمال می شود که به شرح زیر می باشد:

  • دانمارک موافقت نامه های دوجانبه ای را برای تسهیل روادید با تعدادی از کشورها منعقد کرده است که عبارت اند از: مونته نگرو، آلبانی، اوکراین، بوسنی و هرزگوین، صربستان و مولداوی.
  • افرادی که دارای انواع خاصی از مجوزهای اقامت در یک کشور حوcه شنگن دیگر هستند نیازی به ویزای توریستی دانمارک ندارند.
  • متقاضیانی که دارای انواع خاصی از مجوزهای اقامت صادر شده توسط بلغارستان، قبرس، رومانی یا کرواسی هستند.
  • متقاضیانی که دارای کارت اقامت اتحادیه اروپا هستند، که بر اساس مقررات اتحادیه اروپا در مورد رفت و آمد آزاد صادر شده، نیازی به اخذ ویزای توریستی دانمارک ندارند.

مقررات خاص اعطاء ویزای توریستی دانمارک به افراد خاص

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای توریستی دانمارک

جهت درخواست ویزای توریستی دانمارک برای سفر به این کشور، متقاضیان باید مدارکی را به کنسولگری دانمارک در کشور خود ارائه دهند. که این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • فرم درخواست ویزای توریستی دانمارک را باید به صورت اینترنتی تکمیل کنید. سپس آن را چاپ و امضا کنید.
  • عکس پاسپورت باید 2 قطعه عکس پاسپورت با اندازه یکسان داشته باشید.
  • پاسپورت معتبر
  • کپی ویزای قبلی شما
  • بیمه سلامت مسافرتی باید دارای بیمه مسافرتی که حداقل 7000DKK (کرون دانمارک) را پوشش دهد باشید.
  • مدرک اقامت اسنادی که محل سکونت شما را در طول اقامت در دانمارک اثبات کند.
  • اثبات وضعیت مدنی شامل گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان و گواهی فوت همسر می باشد.
  • اثبات تمکن مالی برای مدت اقامت خود در دانمارک

الزامات ورود با ویزای توریستی دانمارک

افرادای که قصد ورود به دانمارک با ویزای توریستی این کشور را دارند باید الزاماتی را که توسط وزارت امور خارجه دانمارک اتخاذ شده رعایت فرمایند. به طور مثال مسافرانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا مایل به بازدید از دانمارک هستند، هنگام حضور در دانمارک باید موارد زیر را رعایت فرمایند:

  • ارائه گذرنامه معتبر برای حداقل 3 ماه بعد از تاریخ ورود
  • ارائه ویزا، اگر مشمول رژیم ویزای دانمارک باشند.

علاوه بر این اسناد ارائه شده، افسر مرزی دانمارک ممکن است چندین سوال در مورد سفر به دانمارک از شما بپرسد. که این سوالات عبارت اند از:

  • چه مدت زمانی قصد اقامت در دانمارک را دارید؟
  • هدف شما از سفر به دانمارک چیست؟
  • محل اسکان شما در دانمارک کجاست؟

همچنین به خواطر داشته باشید که پلیس مرزی تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا شما اجازه ورود به دانمارک را دارید را اتخاذ می کند. اگر افسر مرزی به این نتیجه برسد که شما برای دانمارک خطری ندارید، پس از بررسی مدارک، اجازه ورود به قلمرو شنگن را خواهید داشت.

انواع ویزای دانمارک بر اساس هدف مهاجرت

متقاضیان دریافت ویزای دانمارک می توانند بر اساس هدف خود یکی از انواع ویزای زیر را جهت سفر به این کشور انتخاب کنند:

انواع ویزای دانمارکخصوصیات
ویزای توریستی دانمارکاین نوع از ویزای به شما اجازه می دهد برای تعطیلات و گشت و گذار از دانمارک دیدن فرمایید.
ویزای ترانزیت دانمارکویزای ترانزیت، بیشتر برای دریانوردانی که باید در یک بندر دانمارک سوار شوند تا کشتی دیگری را به کشور خود برگردانند کاربرد دارد.
ویزا برای بازدید از خانواده یا دوستاناگر قصد ملاقات از اعضای خانواده و دوستان خود، که در دانمارک زندگی می کنند را دارید به این نوع ویزا نیاز خواهید داشت.
ویزای پزشکی دانمارکاین نوع ویزا برای افرادی است که با هدف مقاصد پزشکی وارد این کشور می شوند.
ویزای تحصیلی دانمارکویزای تحصیل به شما این امکان را می دهد که در یک دوره تحصیلی حداکثر 3 ماهه در یک موسسه آموزشی در دانمارک شرکت کنید.

اگر اطلاعات کافی در خصوص ویزای توریستی دانمارک نداشته باشید، اخذ ویزای توریستی این کشور می تواند به یک امر طاقت فرسا برای شما تبدیل شود. به همین جهت ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان در خصوص انواع راه های مهاجرت به دانمارک خواهیم بود. همچنین برای کسب اطلاعات عمومی دانمارک نیز می توانید به سایت این موسسه مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :