مهاجرت تحصیلی استونی

ویزای تحصیلی استونی

ویزای تحصیلی استونی

اخذ ویزای تحصیلی استونی به دانشجویان بین المللی فرصت خوبی برای عضویت در یک دانشگاه معتبر اروپایی را می دهد. استونی یکی از کشورهایی است که دارای ارزش های اتحادیه اروپا است. اطلاعات تحصیل در استونی را می توانید به راحتی در سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید. جمهوری استونی دارای تاریخ غنی یادگیری و آموزش است و قدیمی ترین سیستم آموزشی آن به قرن سیزدهم و چهاردهم باز می گردد.

یکی از دلایل اصلی تمایل دانشجویان برای تحصیل در استونی این است که دانشگاه های این کشور از استانداردهای بین المللی برخوردارند. این امر باعث می شود که مطالعه و انگیزه بیشتری برای دانشجویان ایجاد شود. همچنین زبان این کشور تقریبا شبیه فنلاندی است، اما هیچ شباهتی به سایر زبان های جمهوری بالتیک مانند لیتوانی یا لتونی ندارد. اگر قصد دارید پس از تحصیل به زندگی مشترک ادامه دهید، استونی با فرصت های شغلی بسیار زیاد و ارائه زندگی با کیفیت بالا بهترین گزینه برای شما عزیزان خواهد بود.

الزامات اخذ ویزای تحصیلی استونی

پس از اخذ ویزای تحصیلی استونی الزامات بسیاری برای تحصیل در دانشگاه های استونی وجود دارد که به آنها می پردازیم. به طور مثال دانشگاه های استونی درخواست های آنلاین فرامرزی را از طریق پلت فرم می پذیرند. همچنین در قدم اول تحصیل در این کشور برنامه خود را انتخاب کنید و اطلاعات اضافی در مورد برنامه ها را از سایت دانشگاه مربوطه دریافت کنید. علاوه بر این همه متقاضیان تحصیل در دانشگاه های استونی باید دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی در کشور خود باشند.

متقاضیان تحصیل در استونی باید مدرکی مبنی بر مهارت در زبان انگلیسی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. زیرا دانشگاه های استونی اکثر برنامه های دانشگاهی که به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند از این زبان به عنوان رسانه آموزشی استفاده می کنند. همه آزمون های زبان بین المللی به رسمیت شناخته شده، در دانشگاه های استونی پذیرفته می شوند. در حالی که برخی از موسسات ممکن است آزمون های زبان فردی را برگزار کنند.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی استونی

نحوه درخواست ویزای تحصیلی استونی به این صورت است که دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند. باید با نزدیک ترین نمایندگی خارجی خود در جمهوری استونی تماس بگیرند تا وقت رزرو کنند. پردازش ویزای تحصیلی استونی در یک نمایندگی خارجی ممکن است 10 تا 30 روز طول بکشد. شما می توانید پس از صدور ویزا مقدمات سفر خود را آغاز کنید. پس از ورود به استونی و دریافت ویزای تحصیلی استونی می توانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

اما اگر تحصیل در استونی شما بیش از یک سال به طول می انجامد باید باید برای اجازه اقامت موقت نیز اقدام فرمایید. برای ارسال درخواست خود برای اجازه اقامت باید یک قرار ملاقات رزرو کنید و با یکی از دفاتر خدمات پلیس هماهنگ شوید. پس از ارائه مدارک در دفتر خدمات، در مورد اعطاء یا رد اجازه اقامت موقت ظرف 2 ماه از زمان پردازش درخواست تصمیم گیری خواهد شد. همچنین یک ماه پس از اعطاء مجوز اقامت، شما بایستی محل سکونت خود را در دفتر ثبت جمعیت به ثبت برسانید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در استونی مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی استونی

انواع مختلف ویزای تحصیلی استونی

جمهوری استونی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند انواع مختلف ویزای تحصیلی این کشور را ارائه می دهد. همه افرادی که جزء اتحادیه اروپا نیستند باید برای ویزای تحصیلی استونی درخواست دهند. البته بسته به مدت زمانی که قصد تحصیل در استونی را دارید می توانید از انواع مختلف ویزای تحصیلی استونی استفاده کنید، که انواع مختلف ویزاهای تحصیلی استونی به شرح زیر زیر می باشند:

انواع ویزای تحصیلی استونیخصوصیات
ویزای تحصیلی بلند مدتاین ویزا به شما امکان اقامت و تحصیل در استونی را به مدت یک سال می دهد و این نوع ویزا قابل تمدید نیز می باشد.
ویزای تحصیلی کوتاه مدتویزای تحصیلی کوتاه مدت به شما این امکان را می دهد که در مدت 6 ماه به مدت 90 روز در استونی بمانید. ویزای کوتاه مدت تحصیلی برای آموزش، کنفرانس ها، سمینارها و سایر به متقاضیان ارائه می شود.

به این نکته نیز توجه فرمایید که دانشجویان عضو اتحادیه اروپا به مدت 90 روز نیازی به ویزای استونی ندارند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی استونی

برای دریافت ویزای تحصیلی استونی دانشجویان عزیز باید مدارکی را به سفارت استونی در ایران تحویل دهند. که این مدارک عبارت اند از:

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی استونیتوضیحات
پاسپورت معتبربه این نکته توجه فرمایید که پاسپورت شما باید حداقل 3 ماه پس از تاریخ بازگشت معتبر باشد.
فرم درخواستدانشجویان عزیز باید فرم درخواست ویزای تحصیلی استونی را به صورت آنلاین تکمیل کنند. همچنین یک نسخه چاپی چاپ کنید و در پایان آن را امضاء کنید.
2 قطعه عکس در اندازه پاسپورتعکس ها حتما باید در 6 ماه گذشته گرفته شده باشند.
هزینه پرداختیمبلغ پرداختی برای ویزای استونی برای مقاصد تحصیلی 100€ (یورو) می باشد.
نامه پذیرش از دانشگاهمدرکی که نشان دهد شما در یکی از دانشگاه های استونی پذیرفته شده اید.
بیمه سلامتمدرکی مبنی بر داشتن بیمه درمانی معتبر در طول مدت تحصیل خود در استونی
مدرک اقامت استونیسندی که اثبات کند شما مکانی برای اقامت در استونی دارید.

هزینه تحصیل در استونی

هزینه تحصیل در استونی به سبک زندگی شما در این کشور بستگی دارد. به طور مثال هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف بسته به تحصیلات و تخصص مورد نظر شما می تواند بسیار متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه های تحصیل در استونی از 1750€ تا 6500€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است. اما به این نکته توجه فرمایید که برنامه های پزشکی در استونی بسیار گران هستند که هزینه سالانه این برنامه ها به 13000€ (یورو) هم می رسد.

در تصویر زیر می توانید برخی از تخصص های گران در استونی را مشاهده فرمایید:

علاوه بر این برخی از موسسات آموزش عالی در استونی ممکن است هزینه های تحصیل را برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا متمایز کنند. همچنین برخی از دانشگاه ها چندین برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را بدون هیچ شهریه ای به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای تحصیلی در استونی با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :