شرایط کلمبیا

هزینه زندگی در کلمبیا

هزینه زندگی در کلمبیا

همواره شنیدن نام کلمبیا با تصاویر خشونت آمیز جنگ کوکائین همراه بوده است. اما بررسی هزینه زندگی در کلمبیا یکی از لذت بخش ترین بخش های مهاجرت به این کشور می باشد. به طور کلی هزینه زندگی در کلمبیا به نسب اغلب کشورهای آمریکای جنوبی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. اغلب افرادی که به کلمبیا مهاجرت می کننند همواره از فرهنگ و فضای زندگی در این کشور رضایت بالایی دارند. زیرا شما فارغ از هر رنگ و نژادی که باشید، می توانید به راحتی در این کشور به زندگی و کار خود بپردازید. حرکت به سمت این کشور به این معنی است که خود را در زمان رنسانس شگفت انگیز این کشور خواهید یافت. علاوه بر این کلمبیا طی سالهای اخیر از رشد بی سابقه ای در زمینه اقتصاد بهره مند بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد.

یکی از اصلی ترین مزایای زندگی در کلمبیا هزینه پایین زندگی در این کشور است. علاوه بر این هزینه پایین زندگی در کشوری است که بسیاری از امکانات رفاهی و زیرساخت های جهان اول را به مهاجران ارائه می دهد. البته لازم به ذکر است که بدانید، هزینه زندگی در کلمبیا به عوامل مختلفی از جمله شهر و محله ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. نکته قابل توجه این است که، کلمبیا از یک سیستم طبقه بندی شده استراتو برای تعیین هزینه های خدمات شهری از جمله برق، گاز طبیعی، آب و تلفن و خدمات اینترنت استفاده می کند. این سیستم یک شماره استراتو به محله ها بر اساس مسانگین درآمد ساکنان آن اختصاص می دهد. به طور کلی هزینه پایین زندگی برای اتباع خارجی که در کلمبیا زندگی می کنند جذابیت قابل توجهی دارد.

هزینه زندگی در کلمبیا در بخش حمل و نقل

بر خلاف اغلب کشور های آمریکایی هزینه زندگی در کلمبیا در بخش حمل و نقل نسبتا پایین تر است. به طور مثال در شهرهای بزرگ کلمبیا مانند مدلین، بوکارامانگا و بوگوتا برای یک اتوبوش محلی کمتر از 5COP (پزو کلمبیا) می باشد. علاوه بر این کرایه تاکسی ها نیز در کلمبیا بسیار ارزان هستند، به ویژه در شهرهای متوسط این کشور که شامل بوگا و بوکارامانگا می شود.

حداقل کرایه تاکسی در شهرهای متوس کلمبیا حدود 15COP (پزو کلمبیا) می باشد. البته می توانید با تاکسی از این طرف شهر به طرف دیگر با قیمت کمتر از 9COP (پرو کلمبیا) استفاده کنید. حتی در شهر مدلین که یکی از پر رونق ترین شهرهای کلمبیا محسوب می شود، استفاده از تاکسی به عنوان وسیله حمل و نقل بسیار ارزان است. علاوه بر این بیشتر سفرهای اطراف شهر کمتر از 5COP (پزو کلمبیا) هزینه دارد.

هزینه زندگی در کلمبیا در بخش حمل و نقل

در جدول زیر می توانید هزینه حمل و نقل در کلمبیا را مشاهده فرمایید:

انواع وسایل نقلیه در کلمبیاهزینه حمل و نقل به پزو کلمبیا
کرایه اتوبوس (یک طرفه)8COP
کرایه تاکسی (ساعتی)21COP
بلیط مترو (یک طرفه)7COP

اما اگر قصد خرید خودرو در کلمبیا را دارید خود را برای پرداخت هزینه بالای حمل و نقل در کلمبیا آماده کنید. زیرا به طور متوسط هزینه هر لیتر بنزین در کلمبیا حدود 21COP (پزو کلمبیا) می باشد. با این حال در بیشتر شهرهای کلمبیا به استفاده از ماشین شخصی خود نیاز ندارید. اما به طور کلی توصیه می شود برای کنترل هزینه زندگی در کلمبیا کمتر از ماشین شخصی خود استفاده کنید.

هزینه زندگی در کلمبیا در شهرهای مختلف

برای اینکه زندگی مطلوبی را در کلمبیا تجربه کنید، باید قبل از اقامت، هزینه زندگی در کلمبیا را در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر مقایسه فرمایید. البته انتخاب یک مکان ایده آل برای زندگی در کلمبیا به سبک زندگی ای که قصد دارید از آن لذت ببرید بستگی دارد. علاوه بر این، قبل از نقل مکان به کلمبیا باید در نظر بگیرید که چه نوع آب و هوایی را برای زندگی ترجیح می دهید. شهرهای مختلف کلمبیا اغلب هر چهای فصل سال را تجربه می کنند. علاوه بر این برخی از شهرهای کلمبیا، هزینه زندگی بالایی را برای مهاجران به همراه خواهند داشت، اما در مقابل برخی از شهرهای این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

برای اینکه بیشتر با هزینه زندگی در کلمبیا، به ویژه در شهرهای مختلف این کشور آشنا شوید به جدول زیر مراجعه فرمایید:

شهرهای مختلف کلمبیاهزینه ماهانه زندگی به پزو کلمبیاخصوصیات
مدلین590000COPیکی از ارزانترین شهرهای کلمبیا برای زندگی می باشد، اما در کنار ارزان بودن امکان رفاهی و تفریحی گوناگونی را نیز برای مهاجران ارائه می دهد.
بوگوتا790000COPاین شهر برای فعالیت های فرهنگی، زندگی شبانه، آب و هوا و ایمنی بسیار مناسب است.
کالی850000COPکالی طیف گسترده ای فعالیت های روزانه را ارائه می دهد تا شما را مشغول کند.
بوکارامانگا990000COPشهرداری بوکارامانگا در همه جای این شهر پارک و فضای سبز ساخته اسکه این منطه را به زیباترین شهرهای سرسبز کلمبیا تبدیل کرده است.

در نمودار زیر می توانید بهترین شهر کلمبیا از نظر مهاجران جهت زندگی را مشاهده فرمایید:

بهترین شهر کلمبیا از نظر مهاجران جهت زندگی

به طور کلی هزینه زندگی در کلمبیا علاوه بر مکانی که در آن زندگی می کنید، به سبک زندگی شما نیز در این کشور بستگی دارد. همچنین میزان حقوق و دستمزد کار در کلمبیا نیز نقش مهمی را در پوشش هزینه های زندگی در این کشور ایفا می کند. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به کلمبیا گرفته اید، برای آشنایی بیشتر با هزینه های زندگی در این کشور به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :