شرایط مکزیک

هزینه زندگی در مکزیک

هزینه زندگی در مکزیک

از مهمترین دلایل مهاجرت به مکزیک می توان به این امر اشاره کرد که هزینه زندگی در مکزیک به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی بسیار پایین تر است. کیفیت زندگی شما در مکزیک بهبود می یابد، همه چیز بیشتر طول می کشد، بنابراین شما باید یاد بگیرید که سرعت خود را در این کشور کم کنید. از سوی دیگر کالاها و خدمات هزینه کمتری دارند، بنابراین شما می توانید از پس تجملات برآیید. همچنین بسیاری از شهرهای مکزیک قابل پیاده روی هستند و حمل و نقل عمومی ارزان است.

از سوی دیگر، مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک، با خدمات فراوان، فرهنگ و سطح پرجنب و جوشی از جذابیت، ارزش کاوش شما عزیزان را دارد. همچنین مکزیک با سنت های غنی موسیقی، سواحل خیره کننده، غذاهای تند و خوشمزه و معماری تاریخی، به عنوان مکانی رنگارنگ برای زندگی شناخته می شود. برای آشنایی بیشتر با هزینه های زندگی علاوه بر این مقاله، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مراجعه کنید. اخیرا مکزیک به یکی از محبوب ترین مکان ها برای کوچ های دیجیتال و مهاجران تبدیل شده است.

هزینه زندگی در مکزیک در شهرهای مختلف

برای آشنایی بیشتر با شهرهای مختلف مکزیک و هزینه های زندگی در این شهرها باید به این نکته توجه فرمایید. که مکزیکوسیتی، پورتو والارته و مونتری از شهرهای گران قیمت مکزیک، جهت زندگی می باشند. در طرف مقابل شهرهای گوادالاخارا، مریدا و کوئرتارو 3 شهر کم هزینه در این کشور محسوب می شوند. همچنین زیباترین شهر مکزیک، مکزیکوسیتی است و هزینه زندگی در مکزیکوسیتی برای یک خانواده 4 نفره حدود 405931MXN (پزو مکزیک) تخمین زده شده است.

برای آشنایی بیشتر با شهرهای مکزیک به جدول زیر توجه فرمایید:

شهرهاخصوصیات
پوئبلامقرون به صرفه ترین شهر مکزیک می باشد که کمتر از 2 ساعت با مکزیکوسیتی پرجمعیت فاصله دارد. از مناظر دیدنی این شهر می توان به آتشفشان عظیم فعال و کلیساهای خیره کننده آن اشاره کرد.
گوادالاخارااین شهر، همه چیزهایی که خارجی ها به خاطر آن به مکزیک نقل مکان می کنند را ارائه می دهد. از جمله می توان به زندگی ارزان، فرهنگ عالی، سنت های تاریخی و گزینه غذاخوری های خوش مزه اشاره کرد.
کانکونبه خاطر استراحتگاه های فوق العاده اش شناخته می شود. همچنین دارای سواحل زیبا و جزایر آرام و حتی یک موزه هنر زیر آب است.

در نمودار زیر می توانید میانگین بودجه لازم جهت زندگی در شهرهای مختلف مکزیک را با یکدیگر مقایسه کنید:

میانگین بودجه لازم جهت زندگی در شهرهای مختلف مکزیک را با یکدیگر

هزینه زندگی در مکزیک در دوران بازنشستگی

بازنشستگی در مکزیک همچنان، بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در مکزیک در دوران بازنشستگی نسب به اغلب کشورهای آمریکایی بسیار مناسب می باشد. افرادی که به بازنشستگی در مکزیک می اندیشند، یکی از نگرانی های آنها این است که کیفیت و هزینه های مراقبت های بهداشتی در این کشور چگونه است. خوشبختانه، سیستم مراقبت های بهداشتی مکزیک، اغلب عالی است. زیرا بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان مکزیکی در ایالات متحده آمریکا و اروپا آموزش دیده اند. علاوه بر این شما می توانید با یک سبک زندگی بسیار راحت در مکزیک بازنشسته شوید. همچنین هزینه بازنشتگان در این کشور حدود 3100MXN (پزو مکزیک) در ماه می باشد.

علاوه بر این مکان های متعددی وجود دارند که بازنشستگی فوق العاده ای را در مکزیک ارائه می دهند. از جمله این مکان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مکان های مختلف برای بازنشستگی در مکزیک

هزینه زندگی و انواع مالیات در مکزیک

قوانین کشور مکزیک با توجه دولت کشور مکزیک به صورت رسمی تعیین می گردد. افرادی که قصد زندگی در مکزیک را دارند، قبل از ورود، باید با هزینه زندگی و انواع مالیات ها در این کشور آشنا شوند. دولت مکزیک 3 نوع مالیات جهت زندگی در مکزیک به شهروندان ارائه می دهد که عبارت اند از:

انواع مالیات در مکزیکتوضیحات
مالیات بر املاک مکزیک3 نوع مالیات برای املاک مسکونی در طول سال هایی که مالک آن هستید وجود دارد. به طور مثال، هنگام خرید ملک، 3% مالیات بر خرید، مالیات سرانه دارایی و مالیات بر عایدی سرمایه هنگام فروش ملک می باشد.
مالیات بر درآمد در مکزیکاگر در مکزیک شغلی دارید و کسب و کاری را راه اندازی کرده اید، ملکی را اجاره می کنید یا حساب بانکی یا اوراق بهادار در مکزیک دارید مشمول مالیات بر درآمد این کشور هستید.
مالیات بر ارزش افزودهدر مکزیک مالیات بر ارزش افزوده برای فروش بیشتر کالاها و خدمات خرده فروشی اعمال می شود که این مالیات در اکثر نقاط کشور 17% و در نقاط مرزی 12% می باشد.

هزینه زندگی و انواع مالیات در مکزیک

هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک

برای درک بهتر هزینه زندگی دانشجویان در مکزیک باید به این نکته آگاه باشید که بیشتر بودجه دانشجو در مکزیک به پرداخت اجاره اختصاص می یابد. در نتیجه دانشجویان ترجیح می دهند هزینه را با دیگران تقسیم کنند. به طور مثال اگر به دنبال مسکن ارزان قیمت در مکزیک هستید، می توانید به دنبال مسکن دانشجویی باشید که دانشگاه مورد نظرتان ارائه می دهد. یک شروع خوب این است که گروه های فیس بوک یا بازار را بررسی کنید، می توانید افراد زیادی را پیدا کنید که به دنبال هم خانه و کار در مکزیک می گردند.

بررسی جزییات هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک برای ایرانیان مقیم مکزیک بسیار حائز اهمیت می باشد. از سوی دیگر وعده های غذایی در اکثر موسسات قیمت مناسبی دارد و می توانید با کارت دانشجویی این کشور، از تخفیفات دانشجویی بهره مند شوید. حتی اگر مقدار محدودی پول به عنوان دانشجو داشته باشید. ممکن است عاقلانه خرید کنید و هر هفته میوه و سبزیجات را در بازار معمولی با قیمت کمتر از 70MXN (پزو مکزیک) خریداری کنید.

هزینه غذا و سرگرمی در مکزیک

ایالت مکزیک برای رفاه مهاجران بین المللی، هزینه غذا و سرگرمی را در این کشور بسیار مقرون به صرفه در نظر گرفته است. همچنین محصولات تازه به دلیل شرایط رشد ایده آل مکزیک به وفور در دسترس است. اگر در مکزیکوسیتی غذا می خورید، باید انتظار داشته باشید که برای یک وعده غذایی 3 وعده برای 2 نفر حدود 180MXN تا 320MXN (پزو مکزیک) بپردازید. از سوی دیگر یک وعده غذایی ارزان در خارج از منزل، حدود 50MXN تا 95MXN (پزو مکزیک) برای شما هزینه بر خواهد بود. علاوه بر این رفتن به سینما از 35MXN تا 60MXN (پزو مکزیک) برای شما هزینه خواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر با سایر هزینه های غذایی که به آنها رو به رو خواهید شد به جدول زیر توجه فرمایید:

اقلام غذاییقیمت به MXN (پزو مکزیک)
گوشت گاو (1 کیلوگرم)90MXN
برنج (1 کیلوگرم)68MXN
روغن خوراکی (1 ایتر)59MXN
تخم مرغ (12 عدد)18MXN
آب معدنی (2 لیتر)9MXN

علاوه بر این غذاهای مکزیکی به دلیل طعم های تازه و مشخصات تندش در سراسر جهان زبان زد است. برای مهاجرت به مکزیک و زندگی در این کشور، باید قبل از اعزام در مورد شرایط زندگی و هزینه های زندگی در این کشور تحقیقات لازم صورت گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این خصوص می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :