مهاجرت به کشور قطر

مهاجرت به قطر

مهاجرت به قطر

طبق آمار به دست آمده، طی سال های اخیر بسیاری از اتباع خارجی برای زندگی بهتر در خارج از کشور به فکر مهاجرت به قطر هستند. با اینکه قطر کیفیت آب و هوایی مناسبی ندارد، اما مهاجران می توانند زندگی طولانی و شادی را در این کشور تجربه کنند. نکته قابل توجه این است که، پس از مهاجرت به قطر بسته به ملیت خود، حقوقی به اضافه هرگونه مزایای مالیاتی محلی یا مهاجرتی دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال کارگران خارجی پس از مهاجرت به این کشور مالیات بر درآمد نمی پردازند زیرا ساکن این کشور نیستند.

علاوه بر این، قطر یکی از کمترین میزان جرم و جنایت را در کل آسیا دارد. از سوی دیگر برای جلوگیری از جرم و جنایت در این کشور، حضور گسترده پلیس در خیابان ها وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد.

مزایای مهاجرت به قطر

برای افرادی که به دنبال زندگی بهتر در خارج از کشور، مهاجرت به قطر را انتخاب می کنند، این کشور مزایای بی شماری را برای آنها در نظر گرفته است. از مهمترین مزایای مهاجرت به قطر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای مهاجرت به قطرتوضیحات
هزینه پایین زندگیهزینه زندگی در قطر در مقایسه با اغلب کشورهای غربی بسیار پایین است. همچنین در صورت تمایل به خرید و زندگی در حد توان خود فرصت های زیادی برای صرفه جویی در پول وجود دارد.
حقوق و دستمزد مطلوبمیزان حقوق پایه در قطر برای کارگران بین المللی بسیار مطلوب است. میزان حقوق ماهیانه در قطر برای کارگر بین المللی بین 5500QR تا 7000QR (ریال قطر) در ماه می باشد.
مالیات بر فروش املاکهیچ مالیاتی برای فروش ملک در قطر وجود ندارد، بنابراین اتباع خارجی مجبور نیستند هنگام فروش خانه مالیات بر عایدی سرمایه پرداخت کنند.

به طور کلی قطر به دلیل اقتصاد رو به رشد و کیفیت بالای زندگی مقصدی عالی برای اتباع خارجی می باشد که به دنبال مهاجرت به این کشور هستند.

در نمودار زیر می توانید روند مهاجرت به قطر توسط اتباع خارجی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند مهاجرت به قطر توسط اتباع خارجی

چالش های مهاجرت به قطر

همانند اغلب کشورهای اروپایی نیز، مهاجرت به قطر در کنار مزایای بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز می باشد. این چالش ها عبارت اند از:

چالش های مهاجرت به قطرتوضیحات
آب و هوای نامساعداز هر کجای جهان به قطر مهاجرت کرده باشید، بعید است که بتوانید در ساعات روز به راحتی در خیابان های دوحه پایتخت قطر راه بروید. زیرا آب و هوای قطر بسیار گرم و شرجی است.
ترافیک بسیار شدیدوقتی که در یکی از چندین بزرگراه دوحه بی حرکت می ایستید، ترافیک در این کشور می تواند ساعت ها از روز شما را بگیرد.
فعالیت های کمتر در فضای بازاگر عاشق پیاده روی در شهر و فضا های طبیعی و دیدینی هستید، مهاجرت به قطر به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اغلب فعالیت های شما در طول روز در داخل برج ها سر به فلک کشیده شده سپری خواهد شد.

چالش های مهاجرت به قطر

انواع مختلف ویزا جهت مهاجرت به قطر

مهاجرت به قطر از طرق مختلفی قابل اجرا می باشد، این کشور برای افرادی که با قصد ورود به قطر با اهداف مختلف را دارند، انواع ویزا را اعطا می کند. انواع مختلف ویزا جهت مهاجرت به قطر به شرح زیر می باشد:

انواغ مختلف ویزای قطرتوضیحات
ویزای کاری قطرویزای کاری قطر فقط توسط کارفرما تنظیم می شود و 1 تا 3 ماه اعتبار دارد. این ویزا بیشتر برای کارمندانی کاربرد دارد که قصد دارند برای یکم دوره زمانی برای یک کارفرمای قطری کار کنند.
ویزای خانوادگی قطرهر کارمندی که در حال حاضر در قطر کار می کند ممکن است اسپانسر خانواده خود شود تا بتواند به قطر سفر کند.
ویزای تجاری قطرهدف اصلی ویزای تجاری قطر برای کارمندانی است که به قطر سفر می کنند و برای مدت کوتاهی در یک شرکت قطری کار می کنند.

همانطور که به آن اشاره شد، مهاجرت به قطر به طرق مختلفی صورت می گیرد. اما اغلب افرادی که قصد مهاحرت به قطر را دارند، با هدف کار در قطر وارد این کشور می شوند. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به قطر گرفته اید، برای اطمینان خاطر بیشتر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به قطر

در بخش پایانی مقاله، قصد داریم به برخی از سوالات متقضایان مهاجرت به قطر پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. از مهمترین این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیا مهاجرت به قطر ایده خوبی است؟ قطر از دیرباز به عنوان یکی از برترین مکان ها برای زندگی و کار در خاورمیانه شناخته می شود. اقتصاد پر رونق این کشور سالانه هزارن تبعه خارجی را به این کشور می کشاند.
  • آیا مردم قط مهاجران را دوست دارند؟ بله، قطر کشوری مهمان نواز و پذیرا می باشد. مردم محلی در این کشور دوستانه و مفید هستند. اما از مهاجران انتظار دارند به هنجارهای فرهنگی این کشور احترام بگذارند
  • برای مهاجرت به قطر جهت زندگی در این کشور، به چه میزان درآمد نیاز داریم؟ آخرین حقوق و دستمزد مرسر می گوید اتباع خارجی برای زندگی ایده آل در این کشور باید ماهیانه حدود 6000QR (ریال قطر) درآمد داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :