مهاجرت تحصیلی بلغارستان

مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

چندین گزینه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان وجود دارد، از جمله برنامه ریزی منعطف که به دانشجویان اجازه می دهد از بین مطالعات تمام وقت، پاره وقت و آنلاین انتخاب کنند. برخی از گزینه های برنامه برای کارشناسی ارشد در بلغارستان شامل رشته های اقتصاد، هنرهای زیبا، علوم سخت، مهندسی، تجارت، فناوری اطلاعات و سلامت است.

کارشناسی ارشد در بلغارستان می تواند درهای زیادی را برای فرصت های شغلی در منطقه و جهان باز کند. محبوبیت بلغارستان به عنوان مقصدی برای تحصیلات تکمیلی در حال افزایش است. دانشگاه های بلغارستان انواع برنامه های تحصیلات تکمیلی با کیفیت بالا را در چندین رشته ارائه می دهند. خارج از کلاس، دانشجویانی که در بلغارستان به دنبال مدرک کارشناسی ارشد هستند، می توانند زیبایی های این کشور اروپایی را با فعالیت های متنوعی از جمله پیاده روی تجربه کنند.

الزامات مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

بسته به مدرک تحصیلی قبلی شما، فرصت های کارشناسی ارشد در برخی از دانشگاه های بلغارستان می تواند محدود باشد. علاوه بر این، هیچ سیستم متمرکزی وجود ندارد که به درخواست آنلاین یا نوعی استاندارد پذیرش برای هر سطح از آموزش عالی در بلغارستان اجازه دهد. تنها به همین دلیل، ما شدیدا توصیه می کنیم که دانشجویان بین المللی از جمله آنهایی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد می شوند. برای کسب اطلاعات دقیق و دقیق در مورد هر مرحله درخواست، به طور مستقیم با دفتر پذیرش دانشگاه منتخب بلغارستان تماس بگیرند. برای مشخص کردن موارد نمونه معمولی، از دانشجویان بلغاری که به دنبال ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، انتظار می رود که مدرک کارشناسی قوی ارائه دهند و همچنین در آزمون پذیرش شرکت کنند.

الزامات مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

واجد شرایط بودن مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

در نهایت، تعداد زیادی از فرصت های مدرک کارشناسی ارشد در بلغارستان به زبان های خارجی، بیشتر به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در دسترس هستند. با توجه به اینکه در خصوص تحصیل در بلغارستان ترجیح می‌دهید در هیچ آزمون زبان آکادمیک شرکت نکنید، می‌توانید به سادگی از مدرک کارشناسی خود بر اساس مطالعه یکی از این زبان ‌ها یا گواهی ‌های قبلا به‌ دست ‌آمده و شناخته ‌شده استفاده کنید تا زمانی که حداقل شرایط لازم را بگذرانند یا بیشتر از آن باشند.

لیست زبان جهت تایید پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان به همراه گواهی در زیر آمده است:

  • برای زبان انگلیسی – مدرک آیلتس، تافل، کمبریج
  • برای آلمانی – TestDAF، Goethe Zertifikat
  • برای فرانسوی – DELF/DALF

در بلغارستان یک سازمان جداگانه به نام آژانس ملی ارزیابی و اعتبار وجود دارد که مسئولیت کامل اعتبار و کیفیت مطالعات دانشگاهی را بر عهده دارد. علاوه بر این، استاندارد ECTS اعمال می شود در حالی که تعداد زیادی از مدارک کارشناسی ارشد اعطا شده نیز در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده اند.

متقاضیان باید مدارک زیر را جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان ارائه دهند:

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

برنامه های مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

برنامه های کارشناسی ارشد در بلغارستان پس از تکمیل یک برنامه کارشناسی در NBU یا در یکی دیگر از موسسات آموزش عالی، یا تکمیل یک برنامه مدرک کارشناسی حرفه ای درخواست می شود. برای داوطلبانی که دوره کارشناسی را در رشته ای متفاوت از رشته انتخاب شده در مقطع کارشناسی ارشد تکمیل کرده اند، NBU ماژول های مقدماتی ارائه می دهد. دارندگان مدرک کارشناسی حرفه ای قبل از شروع برنامه های کارشناسی ارشد خود در یک ترم ارتقا ثبت نام می کنند. متقاضیان اتحادیه اروپا در یک مصاحبه یا امتحان شرکت می کنند، یک مقاله انگیزشی ارسال می کنند و هر گونه شرایط اضافی را که توسط برنامه خاص تعیین شده است برآورده می کنند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا، دارندگان مدرک، با ارائه مدارک مربوطه درخواست دهند. به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی قبلی که توسط فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش عالی خارجی برگزار می شود، مطابق با روش تشخیص NBU برای مدارک و صلاحیت های خارجی انجام می شود. جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در موسسات آموزش عالی بلغارستان به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :