شرایط آلمان, شرایط هلند

مقایسه هلند و آلمان برای زندگی

مقایسه هلند و آلمان برای زندگی

در بین لیست کشورهای پیشنهادی اروپایی برای مهاجرت، مقایسه هلند و آلمان برای زندگی برای بسیاری از افراد مهم و قابل توجه است. چرا که این 2 کشور مهاجران زیادی را سالانه پذیرا هستند. اما عده زیادی اطلاعات چندانی از تفاوت زندگی در این دو کشور ندارند. تفاوت هایی همچون نوع فرهنگ، میزان هزینه های لازم برای زندگی، آب و هوای کشور و همچنین دین و مذهب رسمی مردم این کشورها ممکن است برای برخی جالب باشد. این دو کشور از جمله کشورهای اروپایی هستند که بیشترین تقاضاها را برای دریافت ویزای تحصیلی دارند و بررسی نوع زندگی در آنها حائز اهمیت است. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در باب تفاوت ها و شباهت های هلند و آلمان مطالبی را ارائه خواهد داد.

مقایسه شرایط زندگی در هلند و آلمان

هم کشور آلمان و هم کشور هلند، کشورهایی توسعه یافته و پیشرفته هستند که سالانه خارجیان زیادی را نیز به عنوان نیروی متخصص می پذیرند. هلند کشوری کوچک در اروپاست که جعیت چندانی ندارد. بیشترین تراکم جمعیت هلند در شهرهای آمستردام، لاهه و روتردام ساکن هستند. از کل جمعیت ساکن در هلند، حدود یک چهارم آنها را مهاجران تشکیل داده اند. تقریبا 25% از مساحت هلند را دریاها تشکیل داده اند. این کشور موقعیت های بسیار خوبی برای پیشرفت و ادامه تحصیل دانشجویان دارد. در کنار آن امکانات رفاهی بسیار متنوعی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

آلمان با حدود 83.2 میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپاست. جالب است بدانید که آلمان از نظر اقتصادی رشدی بسیار عالی دارد و زندگی کردن یا کار کردن در این کشور جزء اهداف بسیاری از ساکنین دیگر کشورهاست. بعد از تحصیل در آلمان، با داشتن اقامت آن می توان حقوق شهروندی این کشور را داشت و از سیستم های آموزشی، فضای تجاری و فضای کاری مناسب در این کشور بهره مند شد.

در جدول زیر اطلاعات تکمیلی در مورد هلند و آلمان با هم مقایسه شده است:

نام کشورپایتختجمعیتمساحتواحد پولدین
آلمانبرلین17475415357580 کیلومترمربعیورومسیحیت
هلندآمستردام8315503141545 کیلومترمربعیورومسیحیت

مقایسه شرایط زندگی در هلند و آلمان

مقایسه هزینه زندگی در هلند و آلمان

در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در آلمان نسبتا ارزان است. اگرچه هزینه غذا، مسکن و پوشاک کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. جای تعجب نیست که مانند هلند، قیمت ها بسته به محل زندگی به طور قابل توجهی متفاوت است. هزینه زندگی در گران ترین شهرهای آلمان بالاتر از مناطق روستایی است و قیمت ها در جنوب و غرب به طور قابل توجهی ارزان تر از مناطق شمالی و شرقی این کشور است. در واقع باید برای زندگی در آلمان، کنترلی روی مبالغ غذا و خدمات داشت. بیشترین هزینه در این کشور، اجاره بهای خانه است و گزینه های انتخاب کمتری نیز وجود دارد.

پیدا کردن جایی برای زندگی به ویژه در شهرهای بزرگ آلمان، به خاطر تقاضای بسیار بیشتر از عرضه، کمی دشوار است و در نتیجه اجاره بها بسیار بالاتر از میانگین است. در آلمان مناطقی که اجاره بهای بیشتری دارند، حقوق بالاتری نیزدریافت می کنند. درآمدهای متوسط بسته به مناطق مختلف آلمان، با شهرهایی در غرب و جنوب که بالاترین حقوق را دارند بسیار متفاوت است. اما به طور کلی میزان حقوق های اعطاء شده در جمهوری فدرال آلمان سخاوتمندانه است. با این حال، باید این واقعیت را در نظر گرفت که 30% از حقوق ماهانه افراد صرف مالیات بر درآمد و حق بیمه اجباری تامین اجتماعی می شود.

در هلند سوپرمارکت های زنجیره ای به اندازه کافی وجود دارند که کنترل زیادی بر میزان هزینه ها خواهند داشت. اما باید خود را برای این واقعیت آماده کنید که مسکن بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی در هلند را به خود اختصاص می دهد. با توجه به اینکه دوچرخه سواری محبوب ترین وسیله حمل و نقل در هلند است، هزینه زیادی برای حمل و نقل عمومی ندارد.

مقایسه نرخ بیکاری در هلند و آلمان در نمودار زیر مقایسه شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در هلند و آلمان

مقایسه کیفیت زندگی در هلند و آلمان

شاخص زندگی بهتر (OECD ) با پوشش 11 موضوع ضروری طبقه بندی شده برای تعیین رفاه عمومی در کشورهای سراسر جهان، کیفیت کلی زندگی را چند مورد تقسیم می کند. کیفیت محیطی، مشارکت مدنی، آموزش و مهارت ها، تعادل کار و زندگی، وضعیت سلامت ذهنی، رفاه، درآمد و ثروت، اشتغال، مسکن، امنیت شخصی و ارتباطات اجتماعی، شاخص های اصلی هستند.

در مقایسه با سایر کشورها، آلمان در شاخص کیفیت زندگی با امتیازهای بالاتر از میانگین در هر 11 دسته، عملکرد خوبی دارد. جمهوری فدرال در تعادل بین کار و زندگی (8.4 از 10)، ایمنی (8.3) و مشاغل (8.2) بهترین امتیاز را کسب کرده است. مانند آلمان، هلند نیز عملکرد خوبی دارد و امتیازات بالایی را برای دسته‌ های تعادل بین کار و زندگی (9.5 از 10)، رضایت از زندگی (9.3)، ایمنی (9.2)، سلامت (8،4) و مشاغل (8.3) به دست آورده است. تنها موردی که هلند در آن امتیاز کمتری از میانگین کسب کرده است، درآمد و ثروت می باشد.

رضایت کلی از زندگی در هلند کمی بیشتر از آلمان است. وقتی از هلندی ها درخواست کردند که میزان رضایت خود را ارزیابی کنند، به طور متوسط از 10 امتیاز، 7.4 به خود می دهند. در آلمان، مردم رضایت از زندگی خود را نمره 7 می دهند. تنها جنبه ای که در این مسئله به نظر می رسد، این است که هلند فاقد درآمد و ثروت گزافی مثل آلمان است و به همین دلیل امتیاز زیر متوسط گرفته است.

به طور کلی تقاضاهای فراوان برای مهاجرت به کشورهای اروپایی در سال های اخیر رشد صعودی داشته است. مقایسه هلند و آلمان برای زندگی، یکی از راه های مفید برای انتخاب یکی از این کشورهای پیشرفته و جذاب به عنوان مقصد است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پاسخگوی سوالات تکمیلی شما در مورد انواع مهاجرت به این 2 کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :