شرایط آلمان, شرایط ترکیه

مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان

مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان

شاید از دید افرادی که قصد زندگی در کشورهای ارزان قیمت تر ولی پیشرفته را دارند، مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان جالب و کمک کننده باشد. این 2 کشور سالانه مهاجران زیادی را از دیگر کشورها می پذیرند. ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و داشتن موقعیت های تحصیلی ارزان قیمت، اولین مقصد انتخابی ایرانیان برای مهاجرت است. اما خوب است بدانید که از نظر اقتصادی و تجاری، آلمان به عنوان پنجمین کشور با اقتصاد قوی در دنیا رتبه گرفته است. این کشور اروپایی، با به کارگیری نیروهای جوان و متخصص و کنترل نرخ قیمت ها سعی در حفظ جایگاه خود و حتی توسعه و پیشرفت به مراتب بالاتر دارد. آلمان و ترکیه از جنبه های مختلفی با یکدیگر قابل مقایسه هستند که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این مقاله را برای بررسی جنبه های متفاوت و یا شباهت های زندگی در آلمان و ترکیه اختصاص داده است.

کلیات مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان

آلمان یک کشور نسبتا پرجمعیت به پایتختی برلین در قاره اروپاست که تلاش بسیاری برای ورود به صادرات و واردات و همچنین تقویت اقتصاد کرده است. همانطور که گفته شد، آلمان از نظر قدرت اقتصادی در رتبه 5 و از نظر میزان واردات و صادرات به دیگر کشورهای جهان، رتبه 3 را به خود اختصاص داده است. آلمان نیز همچون اکثر کشورهای اروپایی از امکانات رفاهی بسیار مناسبی برخوردار است. مردم این کشور که به زبان آلمانی صحبت می کنند، معمولا مشکلی با تامین خرج و مخارج زندگی خود ندارند. زندگی در رفاه، استفاده از امکانات بهداشتی پیشرفته، تحصیل رایگان، زندگی در امنیت تامین شده و همچنین گردشگری جذاب، همگی از مزایای زندگی در آلمان است که مهاجران بسیاری را ترغیب به ورود به این کشور می کند.

در همسایگی ایران نیز کشوری روبه پیشرفت و جذاب برای مهاجرت قرار گرفته است. ترکیه نیز به پایتختی آنکارا، از نظر اقتصادی و تجاری به سرعت در حال رشد و تکامل است. این کشور که مساحت بیشتری نسبت به آلمان دارد، با قرارگیری در موقعیت مناسب، بخش بزرگی از اقتصاد و درآمد خود را از طریق جذب توریست از نقاط مختلف جهان تامین می کند. ترکیه یک کشور اوراسیایی است که بخشی از آن در قاره اروپا و همسایه کشورهای اروپایی و بخشی از آن در قاره آسیا قرار گرفته است. کار کردن در ترکیه و یا تحصیل در این کشور، مسیری است که بسیاری از مهاجران برای زندگی خود انتخاب می کنند. برخی نیز از ترکیه به عنوان یک پل برای ورود ساده تر به کشورهای دیگر اروپا استفاده می کنند. زبان اصلی مردم ترکیه، ترکی است.

تفاوت جمعیت این 2 کشور حدود یک میلیون نفر است. در نمودار زیر جمعیت این 2 کشور را می توان با یکدیگر مقایسه کرد:

مقایسه جمعیت 2 کشور ترکیه و آلمان

مقایسه هزینه زندگی در ترکیه و آلمان

قطعا برای ورود به هر کشوری به عنوان مهاجر، باید برآوردهایی در مورد انواع مخارج ضروری و میزان هزینه زندگی ماهانه یا سالانه مردم آن کشور داشت. مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان نیز یک جنبه تفاوت در هزینه های زندگی خواهد داشت. اگر فرد تمکن کافی برای گذراندن زندگی در این 2 کشور و یا درآمد مناسبی نداشته باشد، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهد شد. امید به زندگی در آلمان بالاتر از ترکیه است و این نشان از کیفیت بالاتر زندگی در این کشور و بهره گیری از امکانات به مراتب بهتر است. امید به زندگی مردان در آلمان و ترکیه به ترتیب 79 و 75 سال و در زنان به ترتیب 83 و 81 سال است.

برای مقایسه هزینه های زندگی در این 2 کشور بهتر است با واحد پولی ترکیه و آلمان آشنا باشید. واحد پول در آلمان € (یورو) و در ترکیه TRY (لیر ترکیه) است. به طو متوسط می توان گفت که برای هزینه زندگی در آلمان ماهانه نیاز به حدود 861€ (یورو) دارید. این هزینه در سال حدود 10332€ (یورو) است. ترکیه در بین کشورهای آسیای میانه، ارزان ترین کشور است. چون رتبه 8 در بین 8 کشور را دارد. متوسط هزینه زندگی در ترکیه برای یک شخص حدود 6504TRY (لیر ترکیه) و برای یک خانواده 4 نفره ماهیانه 16278TRY (لیر ترکیه) است. البته نکته قابل توجه این است که، اینکه در کدام شهر از این 2 کشور اقامت گزیده شود، در هزینه ها تغییراتی بوجود خواهد آورد.

مقایسه هزینه زندگی در ترکیه و آلمان

مقایسه آب و هوا و زندگی در ترکیه و آلمان

کشورهای اروپایی معمولا زمستان های سردتر و تابستان های خنک تری نسبت به ایران دارند. به طور کلی آلمان نیز از ترکیه و ایران خنک تر است. دمای هوا در روز در آلمان حدود 13.7 درجه سانتیگراد و در ترکیه حدود 20.4 درجه سانتیگراد است. آلمان شبانه متوسط دمای 5.5 درجه سانتیگراد و ترکیه متوسط دمای 9.2 درجه سانتیگراد را سپری می کند که نشان می دهد ترکیه کمی گرم تر از آلمان است. اما درصد رطوبت هوا در آلمان نسبت به ترکیه حدود 79% و 63% متفاوت هستند. آلمان کشوری معتدل و مرطوب تر بوده و روزهای بارانی بیشتری دارد.

مقایسه زندگی در ترکیه و آلمان را می توان از جنبه های مختلفی در نظر گرفت. علاوه بر موارد گفته شده، در دین و مذهب مردمان ترکیه و آلمان نیز تفاوت هایی وجود دارد به طوری که عمده مردم ترکیه مسلمان اما در آلمان اکثر مردم مسیحی هستند. با اقامت در این 2 کشور می توان از حقوق شهروندان آنها برخوردار شد و به راحتی در کشوری زندگی کرد که اقتصادی قوی و رو به رشد دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بهره گیری از مشاوران باتجربه، به شما در زمینه تصمیم گیری مهاجرت به ترکیه و آلمان، مشاوره های تخصصی خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :