مهاجرت به کشور دانمارک

مزایا و معایب زندگی در دانمارک

مزایا و معایب زندگی در دانمارک

کشور دانمارک در اسکاندیناوی با توجه به تفاوت های فرهنگی و زبانی می تواند متفاوت باشد، لذا شناخت مزایا و معایب زندگی در دانمارک اهمیت دارد. برای افرادی که خواهان زندگی در این کشور هستند اهمیت دارد. مردم دانمارک یکی از شادترین مردم جهان هستند و مطمئنا عوامل مهمی مانند وضعیت اقتصادی مناسب، رفاه اجتماعی، اختلاف طبقاتی کم و کیفیت زندگی در آن باعث این اتفاق شده است.

در هر صورت اختلاف فرهنگ و زبان مردم دانمارک نسبت به کشورهای دیگر از جمله قاره های دیگر می تواند برای مهاجرین به این کشور چالش بر انگیز باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید در این مقاله برای بررسی جوانی زندگی در دانمارک و مزایا و معایب زندگی به مخاطبین عزیز این مقاله را ارائه کرده اند.

معرفی بهترین شهرهای دانمارک برای زندگی

شهرهای دانمارک از مناظر خیره کننده و دهکده های عجیب و غریب گرفته تا شهرهای شلوغ و پر از مکان های خاص، چیزهای زیادی را برای ارائه به بازدیدکنندگان دارند. در سراسر کشور دانمارک شهرهای خارق العاده ای وجود دارد که هر کدام شخصیت و ویژگی خاص خود را دارند و می توانند تجربه ای متفاوت را برای زندگی مهاجرین داشته باشند. به دلایل مختلفی می توان شهری را برای زندگی انتخاب کرد که از جمله آنها می توان به میزان امنیت، آرامش، هزینه زندگی، بازار کار، خدمات عمومی، حمل و نقل و غیره اشاره کرد.

در گزارشات اخیر شهر کپنهاگ به دلیل مزایای زیاد زندگی از جمله زیر ساخت های مناسب، بازار کار مناسب و در کل کیفیت زندگی جزء 3 شهر برتر در اروپا معرفی شده است. البته هزینه زندگی در این شهر بسیار گران است و می تواند از معایب آن باشد.

در اینجا از جمله بهترین شهرهای دانمارک برای زندگی معرفی شده اند:

  • کپنهاگ (Copenhagen)
  • آرهوس (Aarhus)
  • هرنینگ (Herning)
  • آلبورگ (Aalborg)
  • اودنسه (Odense)
  • کلدینگ (Kolding)
  • روسکیلد (Roskilde)
  • السینور (Elsinore)
  • ازبرگ (Esbjerg)

بررسی هزینه زندگی در دانمارک

همانطور که اشاره کردیم هزینه زندگی در دانمارک در سال 2024 همچنان گران است. به خصوص افرادی که در دانمارک حقوقی دریافت نمی کنند مانند دانشجویان، هزینه زندگی بسیار بالا خواهد بود. بر اساس آمارهای اعلام شده میزان هزینه زندگی در کشور دانمارک در سال 2024 ماهیانه برای یک فرد مجرد حدود 18000DKK (کرون دانمارک) می باشد. این در حالی است که هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره به میزان 34000DKK (کرون دانمارک) تخمین زده می شود.

همچنین دانمارک نسبت به 94% کشورهای جهان گران تر است. میزان گرانی این کشور بر هیچکس پوشیده نیست. میزان هزینه زندگی در دانمارک در شهرهای بزرگ و مهم مانند کپنهاگ (Copenhagen)، آرهوس (Arhus)، آلبورگ (Aalborg) و اودنسه (Odense) گران تر می باشد. همچنین دانمارک جزء 5 کشور گران قیمت در غرب اروپا است.

جهت اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور جدول زیر را مشاهده بفرمائید:

آیتمهزینه به کرون دانمارک
یک لیتر شیر پرچرب8.9DKK
یک قرص نان18.59DKK
یک کیلوگرم برنج14.32DKK
یک کیلوگرم سیب18.90DKK
یک کیلوگرم سیب زمینی23.18DKK
یک کیلوگرم گوجه10.39DKK
یک کیلوگرم پیاز10.39DKK
یک بطری 1.5 لیتری آب10.27DKK
یک کیلوگرم گوشت مرغ65.34DKK
یک کیلوگرم موز17.91DKK

هزینه زندگی در دانمارک برای دانشجویان

برای درک بهتر هزینه های زندگی دانشجویان در دانمارک، اهمیت این موضوع واجب است که، دانمارک کشور گرانی برای دانشجویان نیست. از سوی دیگر هزینه های زندگی در دانمارک به سبک زندگی و عادات دانشجویان بستگی دارد. علاوه بر این استاندارد زندگی در این کشور بین بالاترین ها در جهان است. از سوی دیگر این کشور سیاست بدون شهریه را برای دانشجویان اتحادیه اروپا ارائه می دهد، که باعث کاهش هزینه دانشجویان در دانمارک می شود.

همچنین در دانمارک، تقریبا 60% از دانشجویان از دوچرخه برای رسیدن به دانشگاه خود استفاده می کنند. علاوه بر این دانشگاه های دانمارک جهت کنترل هزینه های زندگی دانشجویان خوابگاه هایی را برای آنها در نظر گرفته است. که حدود 75% از دانشجویان این کشور از شرایط زندگی در دانشگاه های این کشور راضی هستند.

برای آشنایی بیشتر با انواع هزینه های زندگی دانشجویان در دانمارک به نمودار زیر توجه فرمایید:

انواع هزینه های زندگی دانشجویان در دانمارک

مزایای زندگی در دانمارک

زندگی در دانمارک معمولا تجربه ای دلپذیر است. این کشور مکانی آرام و تمیز برای زندگی می باشد، در جایی که خدمات دولتی به خوبی کار می کند. از این رو کارفرمایان شما به همان اندازه که به بازدهی شما اهمیت می دهند نگران زندگی شخصی شما نیز هستند. حتی اگر لحظاتی از انزوا و تنهایی رنج ببرید که می تواند آزاردهنده باشد، گروه های زیادی نیز وجود دارند که می توانید در سراسر کشور عضو شوید که می توانند به شما در شروع روابط جدید کمک کنند.

در صورت نیاز به گرفتن ویزا برای شروع زندگی در این کشور، دولت روش های مختلفی را ایجاد کرده است. جوانب مثبت و منفی زندگی در دانمارک به دلیل خدمات حمایتی که در این کشور دریافت می کنید به طور کلی مثبت دیده می شود. ممکن است هزینه زیادی را برای آنچه بدست می آورید پرداخت کنید، اما از پشتیبانی بیشتری برخوردار خواهید بود و در رفاه زندگی خواهید کرد.

در اینجا از جمله مزایای زندگی در دانمارک به صورت خلاصه نام برده شده اند:

  • کیفیت بسیار بالای آموزش
  • اختلاف طبقاتی کم
  • سیستم درمانی عالی
  • زندگی در میان شادترین مردم جهان
  • طبیعت زیبا همراه با فضای سبز و سواحل بسیار
  • کیفیت بالای زندگی
  • 5 هفته مرخصی با حقوق
  • تعادل کار و زندگی
  • حمل و نقل عمومی عالی
  • زندگی در کشوری با تاریخ غنی
  • اخذ ویزای شنگن

معایب زندگی در دانمارک

علاوه بر مزایای بسیار زیاد زندگی در دانمارک به عنوان یک مهاجر ممکن است زندگی در این کشور با چالش هایی روبرو باشد. تراکم بالای جمعیت در شهرهای بزرگ دانمارک وجود دارد که گاهی پیدا کردن مکانی برای زندگی مهاجرین را با مشکل روبرو می کند. همچنین با مهاجرت به دانمارک خواهید فهمید که مالیات در دانمارک بالا است. هر چند می تواند موجب صرفه جویی در پول در هر ماه شود.

در اینجا به طور خلاصه معایب زندگی در دانمارک را نیز ذکر کرده ایم:

  • هزینه بالای خورد و خوراک
  • هزینه بالای خرید ماشین
  • آب و هوای متفاوت
  • تراکم بالای شهری
  • احساس تنهایی به عنوان مهاجر
  • سخت بودن یادگیری زبان دانمارکی
  • بالا بودن نرخ مالیات
  • هزینه اقامت
  • مصرف زیاد مشروبات میان مردم دانمارک

کیفیت آموزش از مزایای زندگی در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای برتر اروپا برای تحصیل است. نظام آموزشی این کشور برای شهروندان دانمارک و اتحادیه اروپا و دارندگان اقامت دائم این کشور، رایگان است. دانشگاه های برتر کشور دانمارک همچنین به عنوان برترین دانشگاه های واقع در جهان شناخته می شوند. از این رو رتبه آنها در میان 300 دانشگاه برتر جهان است. اگرچه زبان اصلی تحصیل در دانمارک، دانمارکی است با این حال تحصیل به زبان انگلیسی نیز از مقطع کارشناسی ارشد به بعد امکان پذیر می باشد.

ضمن اینکه روش تحصیل در دانمارک که یکی از روش های مهاجرت به دانمارک است. در صورت پذیرش از دانشگاه های این کشور روند صدور ویزا با سخت گیری کم تری انجام می شود. نظام آموزشی دانمارک در اروپا زبانزد بوده و این کشور دارای دانشگاه ها و مدارس بسیار با کیفیتی می باشد.

از جمله دانشگاه های برتر دانمارک عبارتست از:

  • دانشگاه کوپنهاگن
  • دانشگاه فناوری دانمارک
  • دانشگاه آرهوس دانمارک
  • دانشگاه آلبورگ دانمارک
  • دانشگاه دانمارک جنوبی

زندگی و کار از مزایا و معایب زندگی در دانمارک

یکی از مزایای جالب زندگی در دانمارک تعادل کار و زندگی در این کشور می باشد. میزان ساعات کار در دانمارک در هفته 37.5 ساعت و از بسیاری از کشورها که حداقل 40 ساعت است کم تر است. در دانمارک انتظار می رود که شما مدت بیشتری را صرف زندگی و صرف زندگی در کنار خانواده و دوستان خود کنید. اکثر دفاتر تا 5 بعد از ظهر در این کشور فعالیت دارند و اضافه کاری به ندرت صورت می گیرد.

بسیاری از والدینی که فرزندان خردسال دارند کار خود را در ساعت 3:30 تمام می کنند و با توجه به یارانه ای که در خصوص فرزند خود از دولت می گیرند زود تر به خانه می روند. البته این به این معنی نیست که مردم دانمارک کاری نیستند. آنها به همان اندازه سخت کار می کنند که در کشورهای دیگر مردم کار می کنند بلکه در مورد جدایی زندگی شخصی و حرفه ای در دانمارک تأکید بیشتری وجود دارد. کارفرمایان کارکنان را به انجام این کار ترغیب می کنند.

زندگی و کار از مزایا و معایب زندگی در دانمارک

حمایت از فرزندان مزایا و معایب زندگی در دانمارک

دولت دانمارک برای کمک به فرزندان دانمارکی بسته های حمایتی پرداخت می کنند و به والدین در راستای رشد فرزندان خود کمک می کنند. دانمارک این امر را قبول می کند که والدین می خواهند خارج از خانه کار کنند، به همین دلیل یک سیستم عالی برای مراقبت از کودکان ایجاد کرده اند و یارانه ای کنار گذاشته اند. والدین معمولا قبل از به دنیا آمد فرزند خود ماهیانه پولی را برای مهدکودک فرزند خود می پردازند. از این رو کودکان پس از تولد در مهد کودک از آموزش معلمان حرفه ای خود برخوردار می شوند.

زبان دانمارکی و آداب مختلف اجتماعی، مانند نوبت صحبت کردن یا کار در یک گروه را آغاز می کنند. مبلغی که برای این مزیت پرداخت می کنید بستگی به محل زندگی شما در دانمارک دارد. اگر خانه شما در کپنهاگن است، ممکن است ماهانه حدود 500€ (یورو) بپردازید. اگر شما بیش از یک فرزند دارید یا یک خانواده کم درآمد هستید، ممکن است این هزینه کمتر باشد.

مشکل زبان از معایب زندگی در دانمارک

اگر تصمیم دارید زندگی در دانمارک را شروع کنید، در نهایت باید زبان دانمارکی را یاد بگیرید، اگرچه اقامت شما کمتر از یک سال باشد ممکن است این کار ضروری نباشد. در هر حال برای زندگی بهتر و برای اینکه بتوانید به طور موثر در جامعه خود ارتباط برقرار کنید بایستی این زبان را فرا بگیرید لذا یادگیری این زبان یک چالش است.

سیستم آموزشی مدارس در دانمارک آموزش زبان انگلیسی را از 6 سالگی شروع می کند، اما بیشتر افراد ترجیح می دهند هنگام برقراری ارتباط با خانواده یا دوستان خود از زبان اول خود استفاده کنند. اگر تصمیم دارید این زبان را یاد نگیرید در زندگی دچار مشکل برقراری ارتباط خواهید شد. جهت کار در دانمارک اکثرا از شما درخواست می كنند كه به زبان ملی صحبت كنید لذا یادگیری این زبان برای زندگی راحت در دانمارک الزامی است.

مشکل تنهایی از معایب زندگی در دانمارک

یکی دیگر از معایب زندگی در دانمارک مشکل سخت بودن دوست یابی در دانمارک برای مهاجرین است. دانمارکی ها دوستانی فوق العاده، قابل اعتماد و مهربانی هستند و وقتی فرصت آن را پیدا کردید حتما با آنها دوست شوید؛ اما مشکل این است که همیشه آسان نیست به خصوص وقتی که روزهای تحصیل خود را پشت سر گذاشته باشید. بیشتر افراد این کشور در دوران کودکی دوستان خود را پیدا کرده اند و همیشه به عنوان یک فرد بزرگسال به دنبال برقراری روابط جدید نیستند.

اما این بدان معنا نیست که وقتی زندگی در دانمارک را شروع کردید با شرایط غیر دوستانه ای روبرو شوید اما انتظار دعوت برای شام را نداشته باشید. در هر حال دانشجویان از طریق دانشگاه می توانند برای برقراری روابط استفاده کنند. تسلط به زبان دانمارکی می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

درباره مزایا و معایب زندگی در دانمارک

آب و هوای دانمارک می تواند برای برخی مناسب نباشد چرا که این کشور بسیار مرطوب می باشد. از این رو بارش باران در طول سال زیاد است. لذا همیشه آفتابی نیست اما در کل دما معتدل است. بدین ترتیب پوشش درمانی در دانمارک بسیار مناسب و از مزایای زندگی در دانمارک است. گزینه های مراقبت های بهداشتی که هنگام زندگی در دانمارک دریافت می کنید رایگان نیست.

دانمارک جامعه ای را ایجاد کرده است که همه در آن تلاش می کنند تا به دیگران کمک کنند. به جای ایجاد سیاست هایی که ثروتمندان با هزینه فقرا ثروتمند شوند، همه تمایل به کسب مبلغ یکسان دارند. این بدان معناست که محیط کار عالی برای کارمندان وجود دارد زیرا می توانید ضمن داشتن بسیاری از خدمات مورد نیاز طریق مالیات، دستمزد خوبی را نیز به دست آورید. جهت مهاجرت به دانمارک و یا اخذ اقامت کشورهایی نظیر دانمارک مانند سوئد می توانید شرایط مهاجرت را از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :