مهاجرت به کشور کانادا

مذهب در آمریکا

مذهب در آمریکا

شاید برای شما هم سوال شده باشد که مذهب در آمریکا تا چه حد در امر مهاجرت و زندگی پررنگ است و مذهب در این کشور چه جایگاهی دارد. پس در این مقاله به بررسی مذهب در کشور آمریکا می پردازیم. فرهنگ و رسوم هر کشور جزء جدایی ناپذیر آن است. ریشه در گذشته تاریخی آن کشور و فرهنگ رفتاری مردم از گذشته تا به کنون دارد. کشور آمریکا تعداد زیادی مهاجر از سرتاسر دنیا را در خود جای داده بنابراین کشوری با تنوع فرهنگ و آداب و رسوم به شمار می آید.

به غیر از جمعیت بومی که از ابتدا ساکن آمریکا بوده اند، باقی افراد مهاجرانی هستند که اجداد آنها سال ها پیش به این کشور مهاجرت کرده اند. اما با این وجود که فرهنگ در این کشور ترکیبی از چند فرهنگ مختلف است. همچنین می توان گفت که فرهنگ غالب در آمریکا مشابه فرهنگ مردم در اروپای شمالی و غربی است. گروه مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر آمریکا حاضرند اطلاعات ارزشمندی راجع به شرایط زندگی در سایر کشورهای جهان نیز در اختیار هموطنان عزیز قرار دهند.

رابطه فردگرایی و مذهب در آمریکا

آمریکا با اینکه کشور آزاد و لیبرالی در سطح جهان به حساب می آید. اما عوامل زیادی بر روی پوشش مردم در مناطق مختلف موثر بوده که یکی از این عوامل مذهب است. آمریکایی ها به فردگرایی بسیار اعتقاد دارند. آنها به گروه های مذهبی، قومی، نژادی اهمیت نمی دهند و توانایی و خود فرد برای آن ها مهمتر است. آنها به سرمایه داری به صورت فردی اعتقاد دارند. علی رغم دموکراتیک بودن این کشور، افراد سرمایه دار بر اغلب بخش های جامعه همچون بخش های اقتصادی، حکومتی و کارخانه ها و شرکت های بزرگ حاکم اند. زبان رسمی در ایالات متحده زبان انگلیسی است.

ایالات متحده با تنوع فرهنگی بسیاری روبه رو است. با اینکه مهاجران از سرتاسر دنیا و علی الخصوص اروپا به این کشور مهاجرت کرده اند، اما در نهایت با گذشت سال ها و زندگی قومیت های مختلف درکنار یکدیگر تمامی این افراد به فرهنگی اشتراکی رسیده اند. البته می توان این فرهنگ را فرهنگی نو نامید که حاصل تبادلات فرهنگی ملل مختلف است. بر اساس این وحدت فرهنگی بود که ایالات متحده رسما تشکیل یافت.

ارتباط دین و مذهب سکولار آمریکا

واژه سکولار به دولتی اطلاق می شود که با باورهای مذهبی بیگانه است. این بدین معنی است که نه باورهای مذهبی را پشتیبانی می کند و نه حتی با آنها مخالفت می کند. بلکه با هر انسان فارغ از دین و یا حتی بی دینی یکسان رفتار می کند. دولت آمریکا یک دولت سکولار است. این یعنی دین رسمی و یا چنین چیزی در باورهای این دولت وجود ندارد. دولت سکولار به وجود آمد تا موضوع دین و سیاست و حتی قوانین از هم مجرا باشند. در واقع دولت سکولار برای دفاع از حقوق ادیان مختلف بنا شده است.

البته این بدین معنی نیست که تمامی شهروندان باید با دین و یا بی دین باشند. بلکه در کشورهای سکولار انتخاب دین یک انتخاب شخصی است. از این رو یک کشور سکولار می تواند همانند کشور آمریکا شامل اکثریت افراد دین دار هم باشد. کشور سکولار به صورت الزامی سیاست بی دینی ندارد. اما در قوانین اساسی ایالات متحده آمریکا جدایی دین از سیاست ذکر شده است. از این رو مانعی برای ورود مذهب به قلمرو قوانین حکومتی کشور شده است. البته همیشه قوانین به صورت الزامی رعایت نمی شود. جهت مهاجرت به آمریکا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

ارتباط دین و مذهب سکولار آمریکا

بررسی وضعیت مذهبی در کشور آمریکا

برخلاف باور عموم که کشور آمریکا را کشوری بی دین معرفی و آمیزه های مذهبی برای آمریکایی ها را بی معنی می دانند. اما باید گفت از نظر دینی اکثریت مردمی که مشغول زندگی در آمریکا می باشند مسیحی هستند. هر 3 شاخه اصلی دین مسیحیت یعنی ارتدوکس، کاتولیک، پروتستان در این کشور وجود دارند. اما از نظر آماری جمعیت گروه پروتستان ها بیشتر از باقی گروه ها است. به ترتیب بعد از آن کاتولیک ها و ارتودوکس ها دومین و سومین رده جمعیتی را تشکیل می دهند. در آمریکا جمعیت گروه پروتستان ها به چندین هزار نفر هم می رسد. پروتستان مذهبی با شاخه ها و شعب متنوع است. به صورت مرتب تشکیلات جدیدی ساخته می شود.

بر اساس برخی آمارها %50 مردم امریکا به طور مرتب و 20% به صورت نامرتب به کلیسا می روند. همچنین %86 مردم امریکا به خدا و معاد اعتقاد راسخ دارند. بر طبق نظرسنجی های مختلف، حدود 87% تا 95% پرسش شوندگان آمریکایی به خداوند ایمان دارند. در ایالات متحده و انگلیس به ترتیب 82% و 55% مردم خود را فردی مذهبی می دانند. حدود چهار پنجم آمریکایی ها به معجزه اعتقاد دارند. از این رو کاملا باور دارند که مسیح از مریم باکره متولد شده است. در مقاله به بررسی مزایا و معایب زندگی در آمریکا می پردازیم.

بررسی موضوع بی دینی در آمریکا

طبق تحقیقاتی که در سال 2008 در کشور آمریکا انجام شد، پژوهشگران دینی به این نتیجه رسیدند که بیش از یک پنجم مردم آمریکا دیگر به هیچ دین و مسلکی معتقد نیستند و خود را بی دین می نامند. کشور آمریکا همواره کشوری با اکثریت دینی مسیحان پروتستان شناخته می شد. اما امروزه با رواج یافتن بی دینی تحقیقات نشان می دهد که این آمار دچار نزول شده و به زیر 50% رسیده است. تنها حدود 47% از مسیحیان پروتستان خود را معتقد به کلیسای پروتستان می دانند.

همچنین این تحقیقات نشان می داد که اکثریت 13 ایالت آمریکا را بی دین ها تشکیل می دهند. تعداد افرادی که در این ایالات خود را بی دین معرفی می کنند به طور محسوسی از افراد دین دار بیشتر شده است. مذهب در آمریکا و اعتقادات مذهبی در ایالات متحده در جوانان نیز دچار کاهش شده است. آمار جوانانی که به کلیسا می روند نیز کاهش ملموسی داشته است. برای اطلاع از جزئیات مهاجرت و شرایط تحصیل در آمریکا و گرفتن ویزای کار می توانید از مشاوره وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :