مهاجرت به کشور آمریکا

زبان رسمی آمریکا

زبان رسمی آمریکا

به علت پیشرو بودن کشور آمریکا از نظر علمی بسیاری از کسانی که در این کشور تحصیل کرده اند باید با زبان رسمی آمریکا آشنا باشند. همچنین بایستی برای زندگی در کشور آمریکا باید با اطلاعات عمومی این کشور آشنا شویم. واحد پول این کشور دلار آمریکا است که با اعتبارترین واحد پولی جهان شناخته می شود. پایتخت کشور آمریکا واشینگتن دی سی می باشد. همچنین پرجمعیت ترین شهر آن، شهر نیویورک است. ایالات متحده آمریکا یک کشور قدرتمند و پیشرو در زمینه سیاست، فرهنگ،اقتصاد، تکنولوژی و دانش در جهان به ‌شمار می‌رود.

آمریکا کشوری است که مهاجران به آنجا می روند تا برای خودشان رویای دست یافتن به یک زندگی بهتر را دنبال کنند. جامعه آمریکایی جامعه ایی بسیار مادی است. مردم آن از بیان مادی بودن خود ابایی ندارند. در واقع دستیابی به پول و ثروت و زندگی بهتر، تفریح، خریدن همه چیز در زندگی، یکی از ارکان اساسی رویای آمریکایی حساب می‌شود. درکشور آمریکا معمولا یک آمریکایی 2 روز تعطیلی در هفته دارد. اغلب آمریکایی ها در سایر روز‌های هفته به طور متوسط 8 تا 9 ساعت روز کاری دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله پیشرو را که به نگارش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد مطالعه بفرمائید.

اهمیت آموزش زبان رسمی کشور آمریکا

اصولا فراگیری هر زبان خارجی جهت مهاجرت به کشور مورد نظر الزامی است. چراکه بدون زبان عملا برقراری ارتباط و دست یابی به اهداف مورد نظر غیرممکن و سخت است. به همین ترتیب یادگیری زبان کشور آمریکا یعنی زبان انگلیسی هم برای متقاضیان کار در آمریکا چه در هنگام کاریابی و چه در هنگام کار امری الزامی است. از طرف دیگر داشتن مهارت زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از آمریکا در کنار قبولی از آزمون SAT نیز الزام آور است.

در جدول زیر می توان با سطح مهارت زبان انگلیسی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا آشنا شد:

سطح زبان مورد نیازبرنامه تحصیلی
IELTS 6کارشناسی
IELTS 6.5کارشناسی ارشد
IELTS 7دکتری

زبان رسمی ایالت واشنگتن مردم آمریکا

واشنگتن یا همان واشینگتن دی سی پایتخت کشور آمریکا است که نام آن براساس نام جورج واشنگتن رئیس جمهور سابق آمریکا نامگذاری شده است. این ایالت در شمال غرب آمریکا و در کنار اقیانوس آرام قرار دارد. بیشتر از 6 میلیون نفر در این ایالت زندگی می کنند. مرکز ایالت واشنگتن، شهر المپیا می باشد. بزرگترین شهر این ایالت، شهر سیاتل نام دارد. با این وجود که واشنگتن پایتخت کشور آمریکا است اما در رتبه 13 امین ایالت پرجمعیت آمریکا قرار دارد. از نظر طبیعی منابع و مناظر زیبا و تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری آمریکا را در خود جای داده است. بسیاری از جنگل ها، منابع طبیعی و رودهای این کشور در ایالت واشنگتن قرار دارد.

دولت مرکزی کشور آمریکا نیز در واشنگتن قرار دارد. به طبع کاخ سفید و کنگره مجلس آمریکا از دیدنی های این ایالت می باشند. به دلیل نزدیکی واشنگتن به شمال کره زمین و فاصله آن از خط استوا، این ایالت میزان باران زیادی را در هر سال تجربه می کند. زبان مورد استفاده در این ایالت مختلف است. به عبارتی می توان گفت زبان رسمی وجود ندارد. مردم با زبان های دیگری به جزء زبان انگلیسی هم در این ایالت زندگی می کنند. جهت مهاجرت به آمریکا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

زبان رسمی ایالت واشنگتن مردم آمریکا

بررسی زبان رسمی کشور آمریکا

می توان گفت که رایج‌ ترین زبان در ایالات متحده زبان انگلیسی می‌باشد. اما در سطح فدرال هیچ زبانی به عنوان زبان رسمی آمریکا به ثبت نرسیده است. البته اگر کسی قصد مهاجرت به این کشور را دارد باید بداند که تسلط به زبان انگلیسی برای مهاجرت به یک اجبار تبدیل شده‌ است. اگر شما مدرک زبان نداشته باشید نمی توانید به این کشور وارد شوید. قوانین زبان درسرتاسر کشور متفاوت است. در برخی از ایالات آمریکا زبان رسمی وجود دارد. ولی در بعضی دیگر هیچ زبان رسمی وجود ندارد. زبان‌ های محلی در آنها رایج هستند.

در سال 2000 یک سرشماری رسمی در خصوص جمعیت شناسی آمریکا صورت گرفت که در آن مشخص شد که آلمانی‌ تبارها بیشترین گروه قومی این کشور را تشکیل می‌دهند. آلمانی زبان ها در کشور پنجمین رتبه را داشتند. در حال حاضر هم ایتالیایی ها، لهستانی ها، و فرانسوی ها جمعیت عظیمی از مهاجران این کشور را تشکیل می دهند. اما استفاده از این زبان ها رو به کاهش بوده است. بیشتر افراد مسن به این زبان سخن می گویند. همچنین در بین مهاجران آمریکا، مهاجرینی که به زبان روسی سخن می گویند نیز دیده می شود.

سایر زبان‌ های رایج در کشور آمریکا

با این وجود که چیزی به عنوان زبان رسمی آمریکا وجود ندارد. زبان انگلیسی، پرکاربردترین زبان حال حاضر این کشور است. دلیل آن کاملا قابل توجیح می باشد، چون آمریکا قبل از به دست آوردن استقلال مستعمره بریتانیا بوده است. به دنبال آن فرهنگ و زبان اولیه اش را از بریتانیایی‌ها به ارث برده و تحت تاثیر این فرهنگ رشد کرده است. بسیاری از ساکنان آمریکا اصالت و ریشه‌ای بریتانیایی دارند. به دلایل فوق همه ساکنان در این کشور تقریبا تسلّط نسبی به قواعد اساسی زبان انگلیسی دارند. پس از انگلیسی به ترتیب زبان های اسپانیایی، چینی، فرانسوی و تاگالوگ (از زبان‌های جزایر اقیانوس آرام و دومین زبان فیلیپین و آمیخته‌ای از اسپانیایی و انگلیسی) و پس از آن زبان ویتنامی درلیست پرکاربردترین زبان ها در آمریکا قرار دارند.

در بین 10 زبان پرکاربرد در ایالات متحده زبان عربی در جایگاه ششم قرار دارد. این زبان چهارمین زبانی است که با سرعت زیادی پس از زبان‌های تِلوگو، بنگالی و زبان تامیلی در حال رواج یافتن در آمریکا است.

فهرست زیر شامل 10 زبان پر انتشار در ایالات متحده براساس دفتر آمار آمریکایی و سایت اطلس جهان می باشد:

  • انگلیسی:231 میلیون نفر
  • اسپانیایی: 37 میلیون نفر
  • چینی (کانتون، ماندارین و سایر): در حدود 3 میلیون نفر
  • تاگالوگ: بیش از 2 میلیون نفر
  • ویتنامی: در حدود 2 میلیون نفر
  • عربی: 1900000 نفر
  • فرانسوی: در حدود 1800000 نفر
  • کره ای: 1120000 نفر
  • روسی: بیش از 1000000 نفر
  • آلمانی: نزدیک به 1000000 نفر

با تمامی اطلاعات داده شده و نیاز به زبان انگلیسی برای مهاجرت به آمریکا ، این کشور مقصد مناسبی برای بسیاری از افرادی است که قصد تحصیل یا کار در این کشور را دارند. برای اطلاع از جزئیات و شرایط تحصیل یا گرفتن ویزای کار می توانید از مشاوره کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :