مهاجرت به کشور اتریش

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است و هر کدام نیازمند ارائه مستنداتی به مامور کنسولگری می باشد. دولت اتریش مانند دیگر کشورها بر اساس مقاصدی که مسافرین و مهاجرین به اتریش دارند ویزاهایی را تعریف کرده اند. بر آن اساس ویزای مربوط را به متقاضیان صادر می کند. به طور کلی ویزاهای صادر شده به 2 صورت کوتاه مدت و بلند مدت می باشند.

ویزاهای کوتاه مدت برای سفر های کمتر از 90 روز و ویزاهای بلند مدت برای مدتی بیش از این صادر می گردد. توجه داشته باشید که کشور اتریش عضو اتحادیه اروپا است. ویزای آن ویزای شنگن است و با داشتن ویزای شنگن به بیش از 20 کشور عضو این اتحادیه می توانید سفر کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به بررسی مدارک لازم برای ویزای اتریش پرداخته اند.

درباره ویزای اتریش

به صورت کلی برای ورود به کشور اتریش نیازمند اخذ ویزای اتریش خواهید بود. ویزاهای اتریش با توجه به نوع سفر و مقصد شما صادر می گردند. ویزاهای کوتاه مدت اتریش از جمله شامل ویزای توریستی اتریش، ویزای پزشکی، ویزای تجاری، ویزای دیدار با دوستان و اعضای خانواده، ویزای ترانزیت، ویزای رویدادهای ورزشی، فرهنگی و ویزای بازدید رسمی اتریش می باشند. همچنین ویزاهای بلند مدت در اتریش از جمله شامل ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای سرمایه گذاری می باشد.

توجه داشته باشید که تایید مامور کارگزاری یا سفارت اتریش برای تایید شدن ویزای شما شرط اصلی است و در صورت عدم تایید مامور سفارت ویزای شما صادر نمی گردد. ویزاهای کوتاه مدت اتریش معمولا تمدید نمی شوند. مگر در مواردی خاص اما ویزاهای بلند مدت معمولا تمدید می شوند. ویزای کوتاه مدت اتریش معمولا به نام ویزای C و ویزای بلند مدت به نام ویزای D شناخته می شوند.

مدارک لازم برای ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش پرتقاضاترین ویزای اتریش است. از این رو سالانه میلیون ها نفر برای ورود و سفر به شهرهای مهم اتریش خواهان اخذ این ویزا هستند. این ویزا معمولا 90 روز و تا 6 ماه اعتبار دارند. متقاضیان برای دریافت این ویزا بایستی هدف خود را از سفر و بازدید از این کشور توضیح دهند. توجه داشته باشید که در هنگام ورود به کشور اتریش نیز پلیس مرزی این کشور حکم نهایی ورود شما به اتریش را صادر می کند.

در هنگام ورود سوالاتی از قبیل دلیل سفر به اتریش، محل اقامت، زمان اقامت و سوالاتی از این دست را از شما می پرسند. البته معمولا برای ویزاهای توریستی آنچنان سخت گیری انجام نمی دهند و به راحتی می توانید به اتریش سفر کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی شنگن به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه دارای 6 ماه اعتبار که کم تر از 10 سال گذشته صادر شده
  • قطعه عکس رنگی مناسب برای پاسپورت
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل و اقامت گاه
  • کپی از ویزاهای شنگن قبلی
  • ارائه فرم پر شده و امضا شده ویزای توریستی شنگن اتریش
  • برنامه پرواز و اطلاعات مربوط به آن
  • بیمه مسافرتی به ارزش 30000€ (یورو)
  • ارائه مدارک دال بر تمکن مالی شما برای اقامت اتریش در مدت زمان اعلام شده

شرایط مهاجرت به اتریش به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

یکی از ویزاهای بلند مدت رایج در این کشور، ویزای تحصیلی اتریش است. اتریش با داشتن سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه های معتبر یکی از کشورهای محبوب برای تحصیل در مرکز اروپا است. لذا دانشجویان برای تحصیل در اتریش نیازمند دریافت ویزای تحصیلی هستند. ویزای دانشجویی اتریش از نوع بلند مدت اجازه اقامت بیش از 6 ماه را به دانشجو می دهد و تا اتمام زمان تحصیل تمدید می شود. همچنین پس از پایان تحصیل معمولا 6 ماه تا یک سال به دانشجو فرصت داده می شود که برای کاریابی در اتریش و یا برگشت به کشور خود آماده شوید.

در اینجا از جمله مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش ذکر شده است:

  • ارائه مدارکی دال بر ثبت نام و پذیرش شما از دانشگاهی در اتریش
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه
  • عکس رنگی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی اتریش
  • گواهی توانایی مالی برای اقامت طولانی در اتریش
  • مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برای همسر یا فرزند

مدارک لازم برای ویزای کار اتریش

یکی دیگر از ویزاهای بلند مدت پرتقاضا برای اقامت اتریش ویزای کاری است. چنانچه قصد مهاجرت به اتریش از طریق کار را دارید بایستی ویزای کار اتریش را دریافت کنید. به طور کلی یافتن کار در اتریش کاری سخت است. چرا که اتریش کشوری آلمانی زبان بوده و برای یافتن کار در ابتدا بایستی به زبان آلمانی مسلط باشید.

همچنین دارای مهارت زیاد و تخصص بالا باشید چرا که کارفرمایان در اتریش موظف هستند شهروندان اتریش را در ابتدا و سپس شهروندان عضو اتحادیه اروپا را در اولویت برای استخدام قرا دهند. به همین دلیل باید موقعیت شغلی درخواستی را به مدت حداقل 3 ماه در اتریش و 6 ماه در اروپا آگهی کنند. پس از نیافتن نیروی کار اقدام به استخدام نیروی کار خارجی کنند.

برای دریافت ویزای کار اتریش مدارک زیر مورد نیاز است:

  • ارائه پیشنهاد کاری دریافت شده و قرارداد کاری
  • ارائه مجوز کارفرما برای استخدام نیروی خارجی
  • ارائه نامه کارفرما برای اخذ ویزای کار
  • تکمیل فرم ویزای کار اتریش
  • عکس متناسب پاسپورت
  • مدارک شخصی و هویتی
  • فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد یا گواهی مالیات بر درآمد کسر شده
  • کپی پروانه کسب و کار برای خود اشتغالی
  • وضعیت مالی و بانکی در 6 ماه اخیر

مدارک لازم برای ویزای اتریش برای خردسالان

شرایط ویزای اتریش برای خردسالانی که مایل به اقامت کوتاه مدت در اتریش هستند شامل شناسنامه خردسالی که قصد سفر به اتریش را دارند می شود. همچنین فرم درخواست اتریش که توسط هر دو والدین امضا شده باشد نیز مور نیاز است. علاوه بر این حکم دادگاه خانواده در مواردی که فقط یک والدین حضانت کامل بر کودک داشته باشد ضروری می باشد.

نسخه های معتبر از آی دی کارت و گذرنامه هر 2 والدین، همچنین مجوز رسمی والدین برای مسافرت تنهایی خردسال به اتریش، که توسط هر 2 والدین امضا شده باشد نیز از مدارک لازم است. توجه داشته باشید که هنگام درخواست ویزا برای خردسال در سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود، سرپرست یا والدین باید فرزندان خردسال خود را همراهی کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش برای بازدید اقوام

یکی از ویزاهای رایج کوتاه مدت در اتریش استفاده از ویزای بازدید از دوستان، آشنایان یا اقوام است. برای اخذ این ویزا در ابتدا نیازمند ارسال دعوتنامه از سوی آشنای خود در اتریش هستید. همچنین کپی گذرنامه میزبان، اجازه اقامت میزبان (در صورت وجود) و نامه تضمین الکترونیکی (EVE) از مدارک مورد نیاز است. میزبان شما در اتریش باید در اداره پلیس محلی در شهر محل اقامت خود، درخواست نامه تضمین الکترونیکی کند؛ مرجع رسیدگی به EVE، اطلاعات را در مدت 48 ساعت به سفارت اتریش در کشور محل اقامت شما ارسال می کند.

توجه داشته باشید که در صورت نقص مدارک تا 5 روز به شما مهلت داده می شود که مدارک را کامل کنید. پس از آن در صورت نقص یا عدم تایید کارگزاری درخواست شما مورد قبول واقع نمی شود و ویزایی صادر نمی گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره با راه های مهاجرت به اتریش و شرایط متقاضی مقالات ارائه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :