مهاجرت تحصیلی بلغارستان

مدارس دولتی بلغارستان

مدارس دولتی بلغارستان

سیستم آموزش مدارس دولتی بلغارستان شامل مهدکودک ها، مدارس، مراکز پشتیبانی رشد فردی و واحدهای خدمات تخصصی است و آموزش را بر اساس استانداردهای آموزشی دولتی فراهم می کند. موسسات موجود در سیستم آموزش پیش دبستانی و مدرسه اشخاص حقوقی هستند. استانداردهای آموزشی دولتی سطوح آمادگی عمومی و حرفه ای لازم را تعیین می کند. آنها به عناصر مختلف محیط آموزشی از جمله محتوای آموزشی، کتب درسی و کمک مدرسه، مجوز و صلاحیت معلمان، سیستم ارزیابی، بازرسی و سایر مربوط می شوند. در این نوع مقاله از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی مدارس و نظام آموزشی بلغارستان می پردازیم.

تحصیل در مدارس دولتی بلغارستان

مدارس دولتی در بلغارستان نسبتا ارزان هستند و شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا حق دارند به صورت رایگان در مدارس دولتی بلغارستان شرکت کنند. همچنین کیفیت مدارس دولتی بلغارستان به این معنی است که اکثر کودکان بلغارستانی از سیستم مدارس دولتی عبور می کنند. جامعه بلغارستان به طور سنتی برای آموزش ارزش بسیار زیادی قائل است. اگرچه بی‌ثباتی پس از کمونیستی بلغارستان تأثیر نامطلوبی بر مدارس بلغارستان داشت، اما سیستم آموزشی از آن زمان وارد دوره بهبودی شده است که به ویژه بخش سوم رشد عمیقی را تجربه می ‌کند. تحصیل در بلغارستان از سن 5 تا 16 سالگی اجباری است که شامل دو سال آموزش پیش دبستانی است که طبق قانون الزامی است.

به طور کلی 4 مرحله تحصیل در بلغارستان وجود دارد:

  • پیش دبستانی
  • دبستان
  • متوسطه اول
  • متوسطه دوم

تفاوت مدارس خصوصی و مدارس دولتی بلغارستان

اگرچه بلغارها به طور سنتی فرزندان خود را به مدارس دولتی می فرستند، آموزش خصوصی شروع به محبوبیت می کند. برنامه درسی در مدارس خصوصی بلغارستان تحت تأثیر دولت است، که الزام می کند دروس اصلی خاص تدریس شود. فراتر از این، مدارس خصوصی می توانند برنامه درسی را با موارد اضافی تکمیل کنند، مانند ارائه تمرکز بر مطالعات تجاری یا دوره های فشرده زبان دارند. آکادمی های زبان عموماً ارزان تر از مدارس بین المللی هستند و می توانند آموزش دوزبانه یا حتی چند زبانه ارائه دهند. این گزینه خوبی برای خانواده هایی است که هزینه های مدارس بین المللی را کمی بالا می بینند.

مدارس بین المللی به دانش آموزان مهاجر اجازه می دهد تا به یادگیری برنامه درسی کشور خود ادامه دهند. بلغارستان خانه تعدادی از مدارس بین المللی است که برنامه های درسی آلمانی، آمریکایی، فرانسوی، کانادایی و بریتانیایی و همچنین برنامه درسی مدرک بین المللی (IB) را ارائه می دهند. اکثر مدارس بین المللی در بلغارستان را می توان در صوفیه یافت. مهاجرانی که فرزندان خود را به مدارس بین المللی می فرستند متوجه می شوند که هزینه های مدرسه بالاترین هزینه آنهاست. تقاضای بالا اغلب می‌تواند منجر به اشتراک بیش از حد شود، بنابراین ایده خوبی است که برنامه‌ها را تا حد امکان از قبل شروع کنید.

تفاوت مدارس خصوصی و مدارس دولتی بلغارستان

نظام آموزشی مدارس دولتی بلغارستان

نظام آموزشی (قبل از آموزش عالی) شامل 12 پایه است که در 2 سطح اصلی و متوسطه سازماندهی شده است. آموزش ابتدایی (پایه اول تا هشتم) به 2 سطح فرعی ابتدایی (پایه اول تا چهارم) و پیش متوسطه (پایه پنجم تا هشتم) تقسیم می شود. آموزش متوسطه در بلغارستان معمولا شامل کلاس های هشتم تا دوازدهم می شود، اما بسته به نوع مدرسه می تواند زودتر شروع شود.

2 نوع عمده از مدارس متوسطه در بلغارستان وجود دارد:

  • متوسطه فراگیر که معمولا ژیمناسیا (دبیرستان) نامیده می شود.
  • متوسطه حرفه ای که اغلب با نام tehnikum (مدرسه حرفه ای) شناخته می شود.

مدارس دولتب در بلغارستان بر اساس برنامه 5 روزه هفته کار می کنند. مدارس ویژه در بلغارستان دانش آموزانی را در خود جای می دهند که به دلیل ناتوانی های یادگیری، سلامتی یا مشکلات عاطفی نیاز به مراقبت ویژه دارند. طیف گسترده ای از مدارس ویژه وجود دارد که به کودکانی که به طور مزمن بیمار، عقب مانده ذهنی، نابینا یا کم بینا، شنوایی و گفتار ضعیف هستند، یا دارای مشکلات رفتاری در حد بزهکاری نوجوانان هستند، ارائه می دهند. 146 مدرسه استثنایی در تمام سطوح نظام آموزشی با 16000 دانش آموز ثبت نام کرده بودند. تعداد قابل توجهی از مدارس استثنایی به عنوان بین المللی (مدارس شبانه روزی) عمل می کنند.

سیستم آموزشی بلغارستان

استانداردهای اعزام دانشجو به بلغارستان در مدارس دولتی سطوح آمادگی عمومی و حرفه ای لازم را تعیین می کند. آنها به عناصر مختلف محیط آموزشی از جمله محتوای آموزشی، کتب درسی و کمک مدرسه، مجوز و صلاحیت معلمان، سیستم ارزیابی، بازرسی و سایر مربوط می شوند. استاندارد دولتی آموزش پیش دبستانی مجموعه ای از الزامات مربوط به نتایج یادگیری است. استاندارد آموزش عمومی دولتی مجموعه ای از الزامات مربوط به نتایج یادگیری برای هر موضوع آموزش عمومی در پایان هر مرحله از مقطع تحصیلی مربوطه است.

استاندارد دولتی آموزش پیش دبستانی مجموعه ای از الزامات مربوط به نتایج یادگیری است و تعریف می کند:

استاندارد دولتی آموزش پیش دبستانی در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان سکولار و رایگان در مدارس دولتی و شهری است. حق آموزش در راستای اصول مدیریت شفاف و قابل پیش بینی توسعه نظام آموزشی اجرا می شود. شهروندان بلغارستانی حق تحصیل دارند و ممکن است به طور مداوم تحصیلات و صلاحیت خود را افزایش دهند. هیچ محدودیت یا امتیازی بر اساس نژاد، ملیت، جنسیت، منشاء قومی یا اجتماعی، مذهب یا موقعیت اجتماعی مجاز نیست. کودکان و دانش آموزان در بلغارستان با نیازهای آموزشی ویژه و یا بیماری های مزمن به صورت یکپارچه در مهدکودک ها و مدارس آموزش داده می شوند. برای توضیحات بیشتر، مقالات انواع رشته ها در بلغارستان را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :