مهاجرت تحصیلی دانمارک

مدارس ایرانی دانمارک

مدارس ایرانی دانمارک

تحصیل در مدارس ایرانی دانمارک با سایر مدارس و موسسات این کشور کمی متفاوت است از اینرو در مقاله پیشرو به بررسی این تفاوت می پردازیم. به همین دلیل، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار کامل و مفیدی درباره شرایط کلی تحصیل در دانمارک و همچنین معرفی و شرایط تحصیل در مدارس ایرانی دانمارک جمع آوری کرده اند تا دانش آموزان و متقاضیان از آنها مطلع و آگاه شوند. دانمارک یک کشور بسیار کارآمد و عالی برای اقامت و تحصیل می باشد که به خاطر برتری دانشگاهی شهرت دارد. دانشجویان و دانش آموزان خارجی می توانند با تحصیل و اقامت در این کشور با مناظر زیبا و خدمات عمومی با کیفیت بالا شریک شوند و از این که دانمارک یک مقصد فوق العاده برای دانشجویان بین المللی است، به طور کامل بهره مند شوند.

این کشور که به طور رسمی پادشاهی دانمارک است، خانه بیش از 5.78 میلیون نفر است. دانمارک یک کشور نوردیک است و با آلمان مرز مشترک دارد. این کشور مجمع الجزایری متشکل از 443 جزیره، با زمینی هموار با سواحل شنی، ارتفاع کم و آب و هوای معتدل است. دانمارک یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر اجتماعی و اقتصادی است. این کشور دارای استاندارد زندگی بالایی است و همچنین در زمینه هایی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و حکومت دموکراتیک و سایر موارد از رتبه بالایی برخوردار است. این کشور دارای یک پادشاه و نخست وزیر است و پادشاه قدرت اجرایی را حفظ می کند. با وجود این، وظایف پادشاه تشریفاتی است و نخست وزیر تصمیمات دولتی می گیرد.

شرایط کلی تحصیل در دانمارک

کشور دانمارک با قدمت موسسات آموزش عالی به سال 1479، سابقه ارائه آموزش بی نظیر را دارد.

5 نوع موسسه در دانمارک وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشگاه ها
  • کالج های دانشگاهی
  • موسسات آموزش عالی هنری
  • مدارس آموزش و پرورش دریایی
  • دانشگاه های بازرگانی

دانشگاه ها برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مختلف ارائه می دهند. کالج های دانشگاه دوره های حرفه ای را ارائه می دهند. موسسات هنری مدارس تخصصی هستند که دوره های هنر و طراحی ارائه می دهند. موسسات آموزشی و آموزش دریایی دوره های متمرکز بر تحقیق و تمرین ارائه می دهند. آکادمی های بازرگانی برنامه های 2 ساله آکادمی حرفه ای و مدرک کارشناسی حرفه ای را ارائه می دهند. دانمارک از فرآیند بولونیا پیروی می کند. بنابراین مدرک تحصیلی دانشجویان در یک موسسه دانمارکی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شود.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های دانمارک براساس رتبه اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه بندی THE Worldرتبه بندی QS Worldرتبه بندی USNWR World
دانشگاه کپنهاگ968237
دانشگاه آرهوس104161103
دانشگاه فنی دانمارک185104161
دانشگاه آلبورگ201330241

بالاترین رتبه دانشگاه کپنهاگ است که در رتبه 82 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه فنی دانمارک است که در رتبه 104 قرار دارد. کیفیت آموزش و امکانات موجود در دانشگاه های دانمارک موجب افزایش تعداد دانشجویانی که در آنها ثبت نام کرده اند شده است.

آشنایی با مدارس ایرانی در دانمارک

تنها مدرسه فعال در بین مدارس ایرانی دانمارک مدرسه ایرانیان کپنهاک می باشد که آماده پذیرش دانش آموزان و متقاضیان ایرانی می باشد که قصد دارند در یک مدرسه ایرانی در دانمارک مشغول به تحصیل شوند و بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود، با اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر وارد بهترین دانشگاه های دانمارک شوند و یا به در بهترین دانشگاه ها و موسسات کشورهای مختلف دنیا مشغول به تحصیل شوند.

اکثر دانش آموزان مدارس ایرانی دانمارک و یا سایر مدارس این کشور بعد از اتمام تحصیلت پایه خود مشغول به تحصیل در دانمارک می شوند. این موضوع بدین دلیل است که این کشور به اندازه کافی دانشگاه های با کیفیت و سطح بالا دارد و مدرک اکثر دانشگاه های برتر دانمارک در سطح بین المللی شناخته شده است.

2 مقطع اصلی که دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی دانمارک (مدرسه ایرانیان کپنهاک) در آن مشغول به تحصیل شوند عبارتند از:

  • دبستان
  • دوره متوسطه دوم

شرایط تحصیل در هر 2 دوره ذکر شده متفاوت می باشد. دانش آموزان حتما باید قبل از انجام هر کاری، با مدرسه ایرانیان کپنهاک تماس حاصل فرمایند تا اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند. علاوه بر مدارس ایرانی دانمارک، مدارس دیگری نیز در این کشور وجود دارند که مناسب دانش آموزان و متقاضیان ایرانی می باشند. در هر 2 حالت، دانش آموزان هم باید به زبان انگلیسی و هم به زبان دانمارکی تسلط داشته باشند تا قادر به ادامه تحصیل در دانمارک شوند و بعد از موفق به ورود به دانشگاه های برتر دانمارک شوند.

آشنایی با مدارس ایرانی در دانمارک

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی دانمارک

تحصیل در دانمارک برای کودکان زیر 16 سال اجباری است و در مدارس دولتی folkeskole یا مدارس خصوصی انجام می شود. با این حال حدود 82% از دانمارکی های جوان تا پایان دبیرستان یا متوسطه دوم تحصیلات خود را ادامه می دهند. در مدارس ایرانی دانمارک، دانش آموزان از 7 تا 16 سالگی مشغول به تحصیل در مقطع دبستان می شوند. از 16 تا 18 سالگی (در برخی موارد تا 19 سالگی)، دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند که شامل آموزش های تخصصی تر برای آمادگی جهت ورود به دانشگاه و موسسات آموزش عالی می باشد.

در پایان این دوره، دانش آموزان در امتحانات پایان دوره شرکت می کنند و بعد این که امتحانات را با موفقیت به اتمام می رسانند. بدین ترتیب مدرک دیپلم خود را برای ورود به دانشگاه مورد نظر دریافت می کنند. متقاضیانی که مایل به کسب اطلاعات کامل از شرایط مهاجرت به دانمارک برای ادامه تحصیل، کار و کسب اقامت هستند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. همچنین تمامی امور مهاجرتی خود را از اخذ پذیرش تحصیلی تا دریافت ویزا به متخصصان ما بسپارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :