مهاجرت سرمایه گذاری در لتونی

سرمایه گذاری در لتونی

سرمایه گذاری در لتونی

سرمایه گذاری در لتونی به دلیل نیروی کار بسیار ماهر، زیرساخت های توسعه یافته، ثبات اقتصاد کلان و مقرون به صرفه بودن مطرح می باشد. لتونی از صنایع صادراتی مستقر میلیارد دلاری گرفته تا نوآوری های جسورانه با هدف حل بزرگترین چالش های بشریت، فرصت های سرمایه گذاری مطمئنی را برای سرمایه گذاران در طیف گسترده ای از پروفایل ها و صنایع فراهم می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد در این مقاله جزئیات کوچکی از سرمایه گذاری در لتونی را برای شما آشکار سازد.

شرایط سرمایه گذاری در لتونی

نیروی کار لتونی یکی از بالاترین نرخ های حضور در دانشگاه را در جهان دارد. در سال 2023، 75.4 هزار دانشجو در 52 موسسه آموزش عالی تحصیل می کردند که 2 مورد از آنها شعبه های دانشگاه های خارجی هستند. دانشجویان دختر 6/57% از کل دانشجویان پذیرش شده را تشکیل می دادند. دانشگاه اصلی علوم فنی دانشگاه فنی ریگا است. در لتونی، بیش از 10413 دانشجو در برنامه های آموزش عالی مهندسی، الکترونیک، فلزکاری و سایر و 9480 دانشجو در برنامه های آموزش حرفه ای تحصیل می کنند.

نرخ بهره بلند مدت در لتونی در نمودار زیر آمده است:

نرخ بهره بلند مدت در لتونی

بر اساس نتایج تحقیقات یوروبارومتر، لتونی از نظر درصد ساکنانی که علاوه بر زبان مادری خود، حداقل یک زبان خارجی را نیز می توانند صحبت کنند، رتبه دوم را در بین کشورهای اروپایی دارد. داده ها نشان می دهد که 95% از ساکنان لتونی به برخی از زبان های خارجی مسلط هستند و 54% می توانند حداقل به 2 زبان خارجی صحبت کنند. همچنین حداقل 13% می توانند حداقل به 3 زبان خارجی صحبت کنند. علاوه بر این، 44% از پاسخ دهندگان اذعان دارند که روزانه به یک زبان خارجی صحبت می کنند. اکثر بزرگسالان (50%) روسی می دانند، 38% به زبان انگلیسی تسلط دارند، اما 8% آلمانی صحبت می کنند.

سرمایه گذاری از طریق استارت آپ در لتونی

اکوسیستم لتونی کوچک و در عین حال پر جنب و جوش است. این شامل افراد با استعداد چند زبانه با انگیزه بالا (اغلب با حداقل 3 زبان یا بیشتر) در سنین و زمینه های مختلف است. محیط راه اندازی پویا و به سرعت در حال رشد است. برای پرورش این رشد، همه سهامداران کلیدی دست به دست هم داده اند. امروزه، زیرساخت استارت‌ آپ لتونی شامل بیش از 400 استارت ‌آپ فعال، مجموعه‌ ای از سرمایه ‌گذاران نهادی و فرشتگان کسب‌وکار، طیف متنوعی از فضاهای کار مشترک مدرن، ده‌ ها انکوباتور است که توسط دولت، دانشگاه‌ها و افراد خصوصی تامین می‌شوند و همچنین یک تقویم پر از گردهمایی های هیجان انگیز، کنفرانس های سازنده، هکاتون ها و جلسات می باشد.

علاوه بر این، یک قانون منحصر به فرد استارتاپ تصویب شده است و ویزای استارتاپ برای هر کسی که مایل است بیاید و راه اندازی استارتاپ خود را در لتونی آغاز کند، در دسترس است.

پایتخت ریگا میزبان کنفرانس ‌های سالانه فناوری و نوآوری متعددی است:

  • جشنواره آزادی دیجیتال
  • آتلیه فناوری عمیق و TechChill

سرمایه گذاری از طریق استارت آپ در لتونی

هزینه های سرمایه گذاری در لتونی

کشور لتونی مزایای هزینه قابل توجهی را برای سرمایه گذاران ارائه می دهد، از جمله هزینه های رقابتی نیروی کار و املاک و همچنین نرخ های مالیاتی رقابتی. همراه با بهره وری قوی در تولید و خدمات، لتونی محیطی بسیار مقرون به صرفه برای تجارت را برای سرمایه گذاران فراهم می کند و بازده سرمایه گذاری قانع کننده ای را ایجاد می کند. 4 شهر لتونی در بسیاری از مقوله ‌های گزارش سالانه، رده‌ بندی شهرها و مناطق اروپایی آینده، در 10 شهر برتر قرار گرفتند. پایتخت لتونی، ریگا، همراه با Jelgava، Valmiera و شهر بندری Ventspils به طور متقاعدکننده ‌ای رتبه ‌های برتر را در استراتژی مقرون ‌به‌ صرفه، اتصال و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) به خود اختصاص داده‌اند. لتونی نیروی کار رقابتی بین المللی را در هر سطحی از تخصص و هزینه های بسیار رقابتی ارائه می دهد.

از 1 ژانویه 2018، لتونی یک مالیات بر درآمد شرکتی جدید (CIT) دارد که بر اساس آن سود انباشته از CIT معاف است و فقط توزیع ها مشمول مالیات می شوند. نرخ CIT در توزیع سود ناخالص 20% است. لتونی همچنین دارای مالیات بر درآمد شخصی مترقی (PIT) است. درآمد زیر 20 004 یورو در سال مشمول PIT با نرخ 20% است. درآمد از 4200€ تا 10700€ (یورو) در سال مشمول PIT با نرخ 23% است. در سال 2023 متوسط ​​هزینه های ساعتی نیروی کار در لتونی 11.5€ (یورو) بود که به طور قابل توجهی پایین تر از سطح متوسط ​​در اتحادیه اروپا و منطقه یورو است. به عنوان مثال، هزینه های نیروی کار آلمان تقریبا 4 برابر بیشتر از لتونی است.

زیرساخت های سرمایه گذاری در لتونی

کشور لتونی تمام زیرساخت‌ ها و خدماتی را که شرکت ‌ها برای فعالیت نیاز دارند، در سطوحی که استانداردهای اروپایی را برآورده یا فراتر از آن دارند، ارائه می‌ کند. امکانات متعددی به شرکت ها مکان ها و امکانات رفاهی برای راه اندازی و گسترش عملیات ارائه می دهد:

  • 5 بندر آزاد و منطقه ویژه اقتصادی شرایط مالیاتی مطلوبی را ارائه می دهند.
  • بیش از 10 پارک تجاری واقع در شهرهای بزرگ در سرتاسر لتونی گزینه‌های متنوعی (امکانات، خدمات، تامین‌کنندگان و سایر) و تمام امکانات ضروری را که برای نیازهای شرکت‌ها مناسب است، ارائه می‌دهند.
  • انکوباتورهای کسب و کار منطقه ای، کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​را قادر می سازند تا با ارائه چندین تدارکات و خدمات با هزینه کم، به میدان بروند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با استفاده از کارشناسان حقوقی کار بلد آماده راهنمایی شما عزیزان در راستای مهاجرت به لتونی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :