مهاجرت سرمایه گذاری در رومانی

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی

در سال های اخیر افراد زیادی متقاضی ثبت شرکت در رومانی هستند تا بتوانند در این کشور اروپایی سرمایه گذاری کرده و به سود برسند. رومانی که در شرق اروپا قرار دارد و پایتخت آن بخارست است علاوه بر مقاصد مهاجرتی از راه های تحصیل و کار و سرمایه گذاری، مقصد گردشگری می باشد. کشور رومانی با جاذبه های توریستی که در این کشور وجود دارد متقاضیان زیادی همواره به دنبال دریافت ویزای توریستی این کشور هستند. رومانی جزء کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو است ولی جزء کشورهای حوزه شنگن نیست که واحد پول رومانی نیز لئو است. رومانی یکی از سریع ترین کشورهای در حال رشد در اتحادیه اروپا از چند سال گذشته، در مورد محیط اقتصادی است، بنابراین یک انتخاب استراتژیک برای سرمایه گذاری است.

دلیل اصلی سرمایه گذاری در رومانی، اقتصاد رقابتی با سابقه ای غنی در بخش تجارت و کسب و کار است. تکامل رومانی از نظر فناوری دلیل خوب دیگری است، در کنار سیستم مالیاتی که مزایای زیادی را به استارت آپ ها و کسب و کارها در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می دهد. علاوه بر این، بخارست در سال های گذشته توسعه زیادی یافته است. این توسعه در نوسازی، ساخت و ساز ساختمان های جدید و دفاتر و بهبود قوانین برای حمایت از کسب و کارهای توسعه یافته در این سرزمین است. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر ثبت شرکت در رومانی پرداخته می شود که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

مهاجرت به رومانی

راه های مهاجرتی به هر کشوری با سیاست گذاری های دولت آن کشور انجام می پذیرد و این سیاست ها بر اساس نیازهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی هر کشور معین می گردد. راه های مهاجرتی به کشوری مانند رومانی از طریق تحصیل و کار و دوره زبان از پر طرفدار ترین آنهاست که همواره سالیانه افراد زیادی عازم سفر و مهاجرت به رومانی از راه های مهاجرتی ذکر شده هستند. آنچه موجب گردیده در رومانی تعداد مهاجران خارجی که جهت تحصیل به این کشور سفر می کنند، افزایش یابد می توان به اعتبار دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی اشاره کرد.

در تصور زیر انواع راه های مهاجرتی کشور رومانی شرح داده شده است:

انواع راه های مهاجرتی کشور رومانی

مزایای ثبت شرکت در رومانی

رومانی در منطقه اتحادیه اروپا است، منطقه ای که از 27 کشور مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، هلند، بلژیک و سایر تشکیل شده است و فردی که ارای اقامت این کشور است می تواند به راحتی در الباقی کشورهای این حوزه سفر کند و این خود مزیت بسیار بالایی محسوب می شود. علاوه بر مواردی که ذکر شد اقتصاد رو به رشد این کشور موجب شده تا افرادی که از هوش بالایی برخوردارند و به آینده اقتصادی خود تئجه می کنند به فکر وارد کردن سرمایه خود در این کشور و شرکت در انواع روش های سرمایه گذاری در آن می توانند به سود بالایی دست یافته  و به رشد اقتصادی برسند و علاوه بر آن بعد از مدتی بتواننت به این واسطه به پاسپورت رومانی رسیده تا بی اعتباری پاسپورت ایرانی در دنیا را جبران کنند.

شاید بتوان از مزایای ثبت شرکت در رومانی مقدار مالیات پایین این کشور برای استارت کسب و کارهای جدید در رومانی اشاره نمود. که سیاست گذاری های دولت رومانی بر پایه ایجاد خلاقیت در اداره امور فرهنگی و اجتماعی و سیاسی رومانی خلاصه می شود و از خارجیانی که قصد ثبت شرکت و یا شروع یک بیزینس منطقی در رومانی دارند، استقبال می کند. البته ایده و خلاقیت هایی که فرد جهت توسعه و رشد اقتصاد و فرهنگ و همچنین امنیتی این کشور خلق می کند.

مزایای ثبت شرکت در رومانی

قوانین ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در همه جای دنیا ملزوماتی دارد که تا مقداری به هم شباهت دارند. به عنوان مثال فردی که قصد ثبت شرکت در رومانی را دارد باید بداند که کار بسیار پر ریسکی را انجام می دهد و باید با سفرهای پژوهشی و اکتشافی به رومانی پی به نیازهای فرهنگی و اقنصادی و اجتماعی این کشور برده و بیزینس پلن و یا طرح تجاری و ایده خود را به دولت رومانی تقدیم کند و پس از مدتی جهت اعلام نتیجه درخواست خود اقدام نموده و در صورت تایید به ادامه روند ثبت شرکت و یا حتی طرح های حمایتی خود از دولت را دریافت نماید.

مراحل ثبت شرکت در رومانی بدین ترتیب می باشد:

مراحل ثبت شرکت در رومانی

هدف از ثبت شرکت در رومانی می تواند برای دو منظور انجام شود که یکی از این اهداف دریافت اقامت از این کشور است که به متقاضیان پیشنهاد می شود در ابتدا با یکی از راه های مهاجرتی مانند دریافت ویزای تحصیلی رومانی اقدام کرده و ویزای این کشور را دریافت نمایند و پس از آن برای بیزنس و تجارت خود اقدام به ثبت شرکت در این کشور نمایند تا این روند برای او راحت تر انجام پذیرد. متقاضیانی که هدف آنها از ثبت شرکت در رومانی دریافت اقامت این کشور نیست و صرفا برای برند سازی و معتبر شدن برند کسب و کار خود و یا حتی برای استفاده از آدرس پستی و صندوق پستی و یا دریافت ویزا کارت به سراغ ثبت شرکت می روند.

الزامات ثبت شرکت در رومانی

برای ثبت شرکت در رومانی در ابتدا احتیاج به ثبت یک نام تجاری برای کسب و کار متقاضی است که پس از آن افتتاح حساب در یکی از بانک های رومانی و واریز سپرده سرمایه گذاری حداقل به ارزش 50€ (یورو) و پس از آن مدارک مربوط به بیزینس پلن و پرداخت مالیات جهت انتشار مانیتور رسمی و اثبات سرمایه از بانک جهت ثبت شرکت در رومانی الزامی است. ثبت و ارسال سوابق تمام کارکنان شرکت سهام داران و مدارک اثبات وظیفه هر یک از کارکنان اعم از مدیر عامل و هیات مدیره نیز از شرایطی است که متقاضی باید ارائه کند. ثبت شرکت می توان در قالب یک شعبه و یا شرکت تابعه و حتی میکرو شرکت باشد که نیاز به اجاره یا خرید دفتر دارد ولی برای ثبت شرکت مجازی نیازی به این مورد وجود ندارد که همانطور که گفته شد متقاضیان ثبت شرکت مجازی می توانند شرایط خود را با بررسی اجمالی سنجیده و مشاوره لازم را با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :