مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته ژنتیک در ژاپن

رشته ژنتیک در ژاپن

رشته ژنتیک در ژاپن، مطالعه وراثت و تنوع موجودات زنده از جمله گیاهان، حیوانات و انسان است. رشته ژنتیک در کشور ژاپن طیف وسیعی از موضوعات از توالی یابی ژن تا تشخیص بیماری را پوشش می دهد. ژنتیک را “مادر همه علوم” نامیده اند. با توجه به اداره آمار کار (BLS)، انتظار می رود مشاغل ژنتیکی بین سال های 2010 تا 2024 با نرخ 26% رشد کنند که بسیار سریعتر از میانگین همه مشاغل است.

اگر می خواهید رشته ژنتیک را به عنوان شغلی مطالعه کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. اولا، رشته ژنتیک در کشور ژاپن بسیار پیچیده است و به سال ها آموزش نیاز دارد. دوم، مشاغل ژنتیک در ژاپن اغلب نیاز به مدرک در زیست شناسی یا سایر رشته های مرتبط دارند. در این پست موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، برخی از مسیرهای شغلی، حقوق، دستمزد و شغلی را که برای کسانی که مایل به تحصیل ژنتیک در ژاپن هستند در دسترس است، بررسی خواهیم کرد.

مزایا و معایب مطالعه ژنتیک در ژاپن

چند مزایا و معایب برای مطالعه ژنتیک در ژاپن وجود دارد. نکته مثبت این است که ژاپن یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است، بنابراین فرصت های زیادی برای پیشرفت شغلی وجود دارد. علاوه بر این، دستمزد دانشمندان ژنتیک در مقایسه با بسیاری از کشورها بالا است و آن را به گزینه ای جذاب برای کسانی که به دنبال شغلی پردرآمد هستند، تبدیل می کند. با این حال، برخی از اشکالات احتمالی برای مطالعه ژنتیک در ژاپن وجود دارد. اولا، دانشگاه‌ های ژاپنی نسبت به همتایان خود در سایر کشورها معتبرتر هستند، بنابراین دانشجویانی که می‌خواهند ژنتیک مطالعه کنند ممکن است در یافتن مکان‌هایی برای دریافت آموزش خوب مشکل داشته باشند. ثانیا، تحقیقات ژنتیکی هنوز در مراحل اولیه خود در ژاپن است، بنابراین به اندازه جاهای دیگر فرصت برای اشتغال در این زمینه وجود ندارد.

با این حال، با رشد سریع جمعیت ژاپن و علاقه فزاینده به ژنتیک، باید فرصت های زیادی برای دانشمندان ژنتیک در آینده وجود داشته باشد. اول از همه، تحقیقات ژنتیک در حال حاضر در ژاپن بسیار فعال است و دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی متعددی در حال انجام مطالعات پیشرفته در زمینه طیف وسیعی از موضوعات از علت بیماری تا ژن درمانی هستند. این بدان معنی است که فرصت های زیادی برای توسعه شغلی به عنوان یک متخصص ژنتیک در ژاپن وجود دارد. از انجام تحقیقات اصلی گرفته تا کار در یک آزمایشگاه تحقیقاتی یا تدریس در دانشگاه. علاوه بر این، سیستم مراقبت های بهداشتی ژاپن به طور فزآینده ای به دنبال استفاده از اطلاعات ژنتیکی برای بهبود مراقبت از بیمار است، بنابراین فرصت های زیادی برای کار پس از تحصیل در ژاپن در رشته ژنتیک نیز وجود دارد.

موسسات برتر رشته ژنتیک در ژاپن

موسسه ملی ژنتیک (NIG) در سال 1949 به عنوان موسسه برتر ژاپن برای تحقیقات ژنتیکی تاسیس شد. امروزه NIG شامل 30 آزمایشگاه تحقیقاتی فعال است که طیف گسترده ای از موضوعات از جمله انفورماتیک، ژنومیک و زیست شناسی تکاملی، کروموزوم ها، عملکرد ژن و فنومیک، و نوروبیولوژی را پوشش می دهد. موسسه ملی ژنتیک (NIG) در ژاپن به طور مداوم به نرخ استناد بالایی در هر مقاله دست می یابد و به عنوان یک پژوهشکده بین دانشگاهی، با دانشگاه و صنعت همکاری می کند تا زیرساخت های تحقیقاتی ژنتیکی پیشرفته را در زمینه علوم زیستی فراهم کند.

علاوه بر این، موسسه ملی ژنتیک (NIG) در ژاپن به عنوان دانشگاه فارغ التحصیل برای مطالعات پیشرفته، SOKENDAI عمل می کند، که فرصت های تحصیل در سطح فارغ التحصیل و تحقیقات ژنتیک را به یک مجموعه دانشجویی بین المللی، با فارغ التحصیلان از بیش از 10 کشور مختلف، با تعداد بالایی از اساتید به ازای هر دانشجو، ارائه می دهد. موسسه ملی ژنتیک (NIG) در ژاپن در شهر میشیما، در فاصله یک ساعتی از توکیو با قطار گلوله قرار دارد و توسط مناظر طبیعی زیبا و مقاصد گردشگری محبوب، مانند کوه فوجی، هاکونه و ایزو احاطه شده است.

موسسات برتر رشته ژنتیک در ژاپن

نحوه پذیرش رشته ژنتیک در ژاپن

پذیرش عمومی ابتدایی ترین نوع ورود به برنامه ژنتیک در کشور ژاپن، SOKENDAI است. برای هر متقاضی، صرف نظر از ملیت یا محل سکونت، آزاد است. 2 دوره ثبت نام در سال وجود دارد که ماه های آوریل و اکتبر خواهند بود. فرآیند پذیرش رشته ژنتیک در ژاپن با ارسال بسته درخواستی شامل رزومه، رونوشت ها، خلاصه ای از تحقیقات گذشته شما و طرح کلی تحقیق پیشنهادی شما در NIG آغاز می شود. سپس برنامه پذیرش ژنتیک با یک امتحان ورودی برگزار می کند. 2 آزمون در سال برای رشته ژنتیک برگزار می شود که هر کدام ممکن است توسط دانشجویانی که قصد ثبت نام در هر یک از 2 دوره ثبت نام پس از آن امتحان را دارند، شرکت کنند. آزمون تابستانی ممکن است توسط دانشجویان برای ثبت نام های آتی اکتبر یا آوریل و امتحان زمستانی ممکن است توسط دانش آموزان برای ثبت نام های آتی آوریل یا اکتبر انجام شود.

کنکور این موسسه در 2 روز برگزار می شود که شامل آزمون کتبی (روز اول) و مصاحبه (روز دوم) می باشد. آزمون کتبی 3 ساعته است و توانایی های اساسی لازم برای محقق بودن مانند تفکر و منطق را ارزیابی می کند. زبان رسمی کنکور انگلیسی و ژاپنی است و می توانید از هر 2 زبان برای آزمون کتبی و همچنین مصاحبه استفاده کنید. برنامه موسسه آزمونی برای توانایی زبان انگلیسی نمی دهد، اما از متقاضیان می خواهد که نمرات TOEFL-iBT، TOEIC یا IELTS (ماژول آکادمیک) خود را ارسال کنند. مصاحبه برای هر متقاضی 30 دقیقه طول می کشد و تمام اعضای هیئت علمی برنامه ژنتیک در آن شرکت می کنند. ابتدا، یک ارائه 5 دقیقه ای در مورد تحقیقات گذشته خود یا یک پیشنهاد تحقیقاتی آینده خواهید داشت.

آینده شغلی رشته ژنتیک در ژاپن

فرصت های شغلی مختلفی برای رشته ژنتیک در ژاپن برای شما در دسترس است. در حالی که مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای پیگیری رشته ژنتیک در ژاپن انتخاب کنید، در اینجا چند نمونه آورده شده است:

آینده شغلی رشته ژنتیک در ژاپن

از آنجایی که طی چند سال گذشته مطالعه ژنتیک در ژاپن به طور فزاینده ای محبوب شده است، بحث و تحقیق زیادی در مورد این موضوع صورت گرفته، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد با ارائه این مقاله اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :