مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته مهندسی شیمی در اتریش

رشته مهندسی شیمی در اتریش

از راه های مورد استقبال برای دانشجویان رشته مهندسی، مهاجرت تحصیلی به اتریش استو در این مقاله رشته مهندسی شیمی در اتریش پرداخته می شود. مهندسی شیمی یک موضوع بین رشته ای است که با تبدیل مواد اولیه به محصولات مفید سروکار دارد. افرادی که در مهندسی شیمی کار می کنند بر توسعه و بهینه سازی فرآیندهای مورد استفاده برای ایجاد و پالایش محصولات تمرکز می کنند.

مهندسان شیمی همچنین در تلاش برای ایجاد مواد بهتری هستند که دارای خواص بهبود یافته، بادوام تر و ماندگاری بیشتری هستند. مهندسی شیمی یک رشته تحصیلی گسترده است که شیمی، زیست شناسی، ریاضیات کاربردی و علوم مهندسی را در بر می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته مهندسی شیمی، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

اطلاعات کلی رشته مهندسی شیمی در اتریش

برخی از چیزهایی که در طول دوره های مهندسی شیمی مطالعه خواهید کرد، مکانیک، ترمودینامیک، سینتیک واکنش شیمیایی و طراحی فرآیند است. شما برای کارهای تحقیقاتی و تحلیلی خود به این اصول مهندسی و علمی نیاز خواهید داشت. همچنین مهارت های حل مسئله و ارزیابی را توسعه خواهید داد. از بهینه سازی توالی DNA تا کشف اینکه چگونه جلبک ها می توانند به عنوان جایگزینی برای نفت استفاده شوند، می توان گفت مهندسان شیمی برای هر مشکلی راه حل هایی دارند.

فارغ التحصیلان مهندسی شیمی یاد می گیرند که داروها و کودهای جدید تولید کنند، بهره وری انرژی را افزایش دهند و کارخانه های شیمیایی را مدیریت کنند. اگر از متقاضیان تحصیل در اتریش هستید، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که دانشجویانی که با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی فارغ التحصیل می شوند، شغل هایی به عنوان مهندس شیمی، مهندس انرژی، دانشمندان توسعه محصول، دانشمندان مواد، مهندسان هسته ای و دیگران پیدا می کنند.

درآمد شاغلان رشته مهندسی شیمی در اتریش

فردی که به عنوان مهندس شیمی در اتریش کار می کند معمولا حدود 3680€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1690€ (یورو) (کمترین) تا 5850€ (یورو) (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندس شیمی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. اما متوسط حقوق 3970 € (یورو) در ماه است، به این معنی که 50% از افرادی که به عنوان مهندس شیمی کار می کنند کمتر از 3970€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3970€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از مهندسان شیمی کمتر از 2550€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 2550€ (یورو) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است.

به عنوان مثال یک مهندس شیمی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 1920€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با تجربه بین 2 تا 5 سال، 2570€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند، که 34%بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 3790€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5سال تجربه است. علاوه بر این، مهندسان شیمی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 4620€ (یورو) در ماه دریافت می کنند. به طور کلی شرایط کار در اتریش در مقاله مشخص شده شرح داده شده است.

درآمد شاغلان رشته مهندسی شیمی در اتریش

فضای شغلی رشته مهندسی شیمی در اتریش

مهندسان شیمی دانش خود را در مورد خواص شیمیایی مختلف برای توسعه مواد شیمیایی جدید (مانند سوخت، روان کننده ها یا حلال های تمیزکننده) یا بهبود و موجودی به کار می گیرند. آنها همچنین ممکن است با کمک به بررسی و بهبود فرآیندهای صنعتی با استفاده از سیستم های شیمیایی بهتر، به عنوان عیب یاب عمل کنند. بسیاری از مهندسان شیمی برای شرکت های صنعتی کار می کنند که محصولاتی را که مستقیما با ترکیبات شیمیایی مرتبط هستند تولید می کنند. در این تنظیمات، آنها ممکن است در توسعه محصول کار کنند. مهندسان شیمی همچنین برای کمک به کاهش ضایعات و ناکارآمدی در محیط‌ های صنعتی کار می‌کنند.

به عنوان مثال، آنها ممکن است به ایجاد معیارهایی کمک کنند که برای آنها روان کننده ها و سوخت ها در ماشین آلات یک کارخانه مونتاژ استفاده می شود، یا روش ها و تجهیزات نگهداری، حمل، و توزیع مناسب برای جلوگیری از خوردگی و فرسودگی تجهیزات موجود. مدرک کالج در مهندسی شیمی یا یک رشته مرتبط ممکن است برای این موقعیت مورد نیاز باشد، و بسیاری از مهندسین که به دنبال این مسیر شغلی هستند، با دوره های کارآموزی در مدرسه شروع می کنند و پس از فارغ التحصیلی به دنبال موقعیتی در سطح متوسط ​​می گردند. جهت تحصیل در سایر رشته های تحصیلی این کشور مقاله رشته عمران در اتریش را مطالعه بفرمائید.

آینده شغلی رشته مهندسی شیمی در اتریش

صنعت مواد شیمیایی در اروپا نه تنها بخش حیاتی و مهم اقتصاد اروپا است، بلکه تامین کننده اصلی و حیاتی صنایع کلیدی مانند خودروسازی است. علاوه بر این، کمک ‌های مهمی برای حل چالش ‌های اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی آینده ارائه می ‌کند. بنابراین، مهم است که بفهمیم چه عواملی بر آینده تولید مواد شیمیایی تأثیر می‌گذارند و آینده زنجیره ارزش مواد شیمیایی در اروپا چگونه ممکن است به نظر برسد. شالوده تاریخی قوی ممکن است از این واقعیت منحرف شود که صنعت مواد شیمیایی در اروپا در آینده با تعدادی چالش روبرو خواهد شد.

حتی با افزایش درصد صادرات به مناطق خارج از اروپا، تقویت رقابت جهانی، به ویژه از سوی کشورهای متصدی اقتصادهای در حال رشد، منجر به کاهش شدید سهم جهانی صنایع شیمیایی اروپا شده است. در این میان سناریوهای شرکت های اتریشی به هسته استراتژیک شرکت‌های شیمیایی می‌ پردازد، مسائلی مانند چرخه‌ های طولانی سرمایه‌گذاری، پروژه‌ های تحقیق و توسعه بلندمدت و مکان‌ های مراکز مالکیت معنوی را در بر می‌گیرد. از همین رو دانشگاه های اتریش، امکاناتی را در جهت رشد مهندسان شیمی با استعداد فراهم کرده اند.

در جدول زیر، لیستی از مهمترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته تحصیلی شیمی در اتریش اشاره شده است:

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تحصیلی شیمی
دانشگاه صنعتی ویندانشگاه وین
دانشگاه صنعتی گراتسدانشگاه گراتس
دانشگاه اینسبروکیوهانس کپلر لینز

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته مهندسی شیمی در اتریش، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :