مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین یک برنامه دانشگاهی است که بر مطالعه ریاضیات به عنوان یک رشته دانش و به عنوان ابزاری برای حل مسائل پیچیده تمرکز دارد. ریاضیات یک رشته بسیار متنوع و انتزاعی است که نقش اساسی در زمینه های مختلف از جمله علوم، مهندسی، مالی، علوم کامپیوتر و سایر ایفا می کند. ادامه تحصیل در رشته ریاضیات، پایه ای قوی در مفاهیم ریاضی، تئوری ها و مهارت های حل مسئله برای دانش آموزان فراهم می کند. این مطالب توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است.

شرایط تحصیل رشته ریاضی در اوکراین

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی برای تحصیل ریاضیات در اوکراین به دانشگاه های ملی که زیر نظر وزارت آموزش اوکراین کار می کنند، می آیند. دانشجویان بین المللی از گوشه های مختلف جهان و تقریبا از هر کشوری می آیند. بیشتر دانشجویان خارجی از کشورهای آسیایی و آفریقایی برای تحصیل در ریاضیات اوکراین در این دانشگاه های ملی می آیند. تقریبا در هر دانشگاه ملی اوکراین، دانشکده ریاضیات وجود دارد و دانشجویان خارجی هر ساله به این دانشکده‌ های ریاضیات می ‌پیوندند. کارکنان آموزشی در این دانشکده های ریاضی در اوکراین متخصصانی هستند که شاید بتوان گفت در حرفه خود بهترین فارغ التحصیلان ریاضیات را برای کل جهان تربیت می کنند.

دانشجویان بین ‌المللی برنامه ‌های ریاضیات خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در اوکراین هر ساله در فضایی بسیار همکاری ‌کننده مطالعه می ‌کنند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته ریاضیات در اوکراین در خوابگاه های مجهز دانشگاهی که توسط مدیریت دانشگاه اداره می شود، اقامت دارند. خوابگاه های اقامتی در اوکراین برای دانشجویان خارجی تمامی امکانات زندگی را فراهم می کند و دانشجویان خارجی در تمام دوران تحصیل خود را در خانه احساس می کنند.

شرایط تحصیل رشته ریاضی در اوکراین

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته ریاضی در اوکراین

همانطور که در بالا ذکر شد، 2 سطح مدرک در اوکراین برای دوره‌ های درجه ریاضی ارائه می‌شود، بنابراین آن دسته از دانشجویان خارجی که برای دوره کارشناسی ریاضی می‌آیند، باید کپی گواهینامه دبیرستان را به همراه داشته باشند. برای تعداد کمی از کشورهای آسیایی، مدرک 12 ساله الزامی است. فرض کنید یک دانش آموز خارجی از نیجریه ممکن است پس از همراه داشتن گواهی دبیرستان برای پذیرش در اوکراین اقدام کند. برای کارشناسی ارشد در ریاضیات، دانشجویان نیجریه باید مدرک لیسانس خود را نیز ارسال کنند تا برای پذیرش اقدام کنند.

دانشجویانی که دوره متوسطه خود را در خارج از کشور گذرانده اند نیز می توانند برای پذیرش در دانشکده کارشناسی اوکراین در یکی از دانشگاه های ملی درخواست دهند. آن دسته از دانشجویان خارجی که برای اولین بار برای تحصیل در دانشکده ریاضیات فارغ التحصیل به اوکراین می آیند، سال اول را در دانشکده مقدماتی تحصیل می کنند و سپس به برنامه کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های ملی می پیوندند. انتخاب رشته در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در خصوص رشته ریاضی در اوکراین متفاوت است.

لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش رشته ریاضی در اوکراین عبارتند از:

  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه معتبر در اوکراین
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه گواهی پزشکی و عدم سوء سابقه
  • ارائه مدارک لازم دال بر پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه ویزا

موسسات عالی جهت تحصیل در رشته ریاضی در اوکراین

تحصیل در اوکراین بر اساس سنت های ثابت شده در اولین دانشگاه های اروپایی است. دسترسی به دانشگاه های اوکراین نه تنها دانشجویان محلی بلکه دانشجویان بین المللی در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. در آغاز سال تحصیلی 2024 در اوکراین میزبان بیش از 80 هزار دانش آموز از 158 کشور بود. کشور اوکراین سیستم آموزشی را از تشکیلات دولتی سابق به ارث برد و آن را به شرایط واقعی پذیرفت و رشد داد. اولین دانشگاه ها در اوکراین در اواخر قرن شانزدهم ظاهر شدند. اکثر دانشگاه های اوکراین در قرن نوزدهم تأسیس شدند. قدیمی ترین موسسات آموزش عالی که هنوز فعال هستند عبارتند از دانشگاه ملی آکادمی Ostroh، که در سال 1581 تأسیس شد، آکادمی دانشگاه ملی کیف-موهیلا در سال 1658 به یک موسسه آموزش عالی تبدیل شد، اما در سال 1615 تأسیس شد و دانشگاه ملی ایوان فرانکو در Lviv تأسیس شد.

آموزش عالی در اوکراین اجباری نیست. پس از سن 9 الی 12 سال آموزش اجباری پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه است. در کشور اوکراین دانشگاه های خصوصی و دولتی وجود دارد. سیستم آموزشی در اوکراین برنامه های وفاداری را برای انتخاب و ورود به دانشگاه برای فارغ التحصیلان مدرسه با بالاترین نمرات کسب شده در آزمون های ملی ارائه می دهد. دانشجویان می توانند از دانشگاه و از دولت بورس تحصیلی دریافت کنند. میانگین سنی دانش‌آموزان 17 تا 21 سال است. مطالعات اعزام دانشجو به اوکراین معمولا از سپتامبر شروع می شود و تا می یا ژوئن ادامه دارد. کارآموزی و تحصیلات تکمیلی ممکن است در هر زمانی از سال شروع شود. شما می توانید برای مشاوره در خصوص مهاجرت به اوکراین، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :