مهاجرت تحصیلی کرواسی

رشته دامپزشکی در کرواسی

رشته دامپزشکی در کرواسی

رشته دامپزشکی در کرواسی برای بسیاری از متقاضیان می تواند به عنوان یک امتیاز و برگ برنده در رزومه تحصیلی باشد. بر خلاف باورهای متقاضیان، برخی از دانشگاه های کرواسی رتبه های عالی را دارند، هزینه های تحصیل در کشور کرواسی نیز بسیار پایین است. کشور کرواسی در سواحل دریای آدریاتیک واقع شده، دارای یک محیط مطالعه استثنایی برای دانشجویان دامپزشکی است. کشور کرواسی با محیط طبیعی و غنی خود، زمینه یادگیری خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند، که مایل هستند خود را وقف رفاه و سلامت حیوانات کنند. آموزش دامپزشکی در کرواسی نه تنها با کیفیت است، بلکه دری باز به روی بسیاری از فرصت های حرفه ای است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالب این مقاله را برای شما عزیزان گرده هم آورده امید برآنکه این مطالب برای شما مفید واقع شود.

دوره های آموزشی رشته دامپزشکی در کرواسی

دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه به صورت دوره تلفیقی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته دامپزشکی در کرواسی برگزار می شود و 6 سال (12 ترم) به طول می انجامد. پس از اتمام، عنوان علمی دکترای دامپزشکی اعطاء می شود. در 4 سال اول، دانشجویان در کلاس های نظری و عملی در دروس اجتماعی، پایه، زئوتکنیک، پیش بالینی و برخی موضوعات بالینی شرکت می کنند.

در 2 سال آخر در کلاس‌ های نظری و عملی در حوزه بالینی معمولی، دروس مرتبط با بهداشت عمومی و دروس انتخابی اجباری که با توجه به گرایش انتخابی خود متقاضی (حیوانات مزرعه، بهداشت و فناوری مواد غذایی دامی و دامپزشکی) شرکت می‌ کنند. علاوه بر این، آنها در کار عملی در سازمان‌ های دامپزشکی، مزارع و صنایع غذایی شرکت می‌کنند که به موجب آن می‌ توانند دانش و مهارت‌ های کاملی را که برای آینده خود نیاز دارند، کسب کنند.

پس از اتمام دوره تلفیقی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در دامپزشکی در کرواسی، دانشجویان برای این موارد آموزش می بینند:

  • درمان حیوانات
  • حل مسائل بهداشت عمومی دامپزشکی
  •  حفاظت از مردم و محیط زیست
  • بالینی و آزمایشگاهی
  • مبارزه پیشگیرانه با بیماری های عفونی و مشترک انسان و دام
  • برنامه ریزی و مشارکت در برنامه های توسعه و بهبود کار در دامداری و تولید مواد غذایی با منشاء حیوانی
  • توسعه همه اشکال حفاظت از حیوانات و محیط زیست و پرورش اخلاق و رابطه انسانی با حیوانات

دوره های آموزشی رشته دامپزشکی در کرواسی

مراحل پذیرش در رشته دامپزشکی در کرواسی

برای در نظر گرفتن درخواست برای برنامه دامپزشکی در کرواسی، رعایت چندین معیار ضروری است. داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی علمی، همراه با سوابق علمی قوی ، و تعهد شخصی خود به فعالیت های انجمنی یا اقدامات به نفع حیوانات را داشته باشند. سپس انتخاب نامزدها بر اساس پرونده آنها طی چندین مرحله پذیرش انجام می شود. علیرغم تعداد محدودی از مکان ها، این دوره همچنان برای دانشجویان فرانسوی قابل دسترسی است، که اغلب به دلیل جدیتشان مورد استقبال و قدردانی قرار می گیرند.

مزیت رشته دامپزشکی در کرواسی، شهریه مناسب آن است. در واقع، با €9000 (یورو) در سال، آنها با موارد مشاهده شده در سایر کشورهای شرقی قابل مقایسه هستند و این آموزش با کیفیت را در دسترس تر می کند. علاوه بر هزینه نسبتا پایین زندگی در کرواسی، این انتخاب تحصیلی برای دانشجویان و والدین آنها جذابیت خاصی پیدا می کند.

اسنادی که برای ویزای تحصیلی کرواسی جهت پذیرش در رشته دامپزشکی باید ارائه شود به شرح زیر است:

  • فرم درخواست آنلاین پذیرش تحصیلی را تکمیل کنید.
  • فتوکپی پاسپورت
  • شناسنامه
  • 2 قطعه عکس 4×6 سانتی متری (حداکثر 6 ماه قبل)
  • هزینه درخواست اثبات پرداخت €50 (یورو)
  • گواهی کارشناسی و ریز نمرات رسمی
  • مدرکی دال بر دانش زبان انگلیسی تافل یا آیلتس، مگر اینکه تحصیلات داوطلب به زبان انگلیسی انجام شده باشد. گواهینامه های صادر شده توسط آموزشگاه های زبان، گواهی های دانش زبان انگلیسی صادر شده توسط یک موسسه آموزشی متوسطه نیز پذیرفته می شود.
  • رزومه و نامه همراه با توضیح دلایل انتخاب رشته دامپزشکی
  • گواهی نشان دهنده تجربه کار با دامپزشکان (تجربه در فعالیت های دامپزشکی، مزارع، دامداری ها، پناهگاه های حیوانات، باغ وحش ها و غیره) در صورت وجود
  • گواهی پزشکی سلامت صادر شده توسط پزشک عمومی

دانشگاه های رشته دامپزشکی در کرواسی

بهترین شهرها برای تحصیل دامپزشکی در کرواسی بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه های آنها عبارتند از زاگرب، اوسیجک، اسپلیت و ریجکا. در زیر فهرستی از بهترین دانشگاه‌ های کرواسی که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در دامپزشکی رتبه‌ بندی شده‌ اند، آمده است.

بهترین دانشگاه های کرواسی در این رشته عبارتند از:

تقویم تحصیلیرتبه دانشگاه در جهانرتبه دانشگاه در اروپادانشگاه برتر دامپزشکی کرواسی
اکتبر تا ژوئن18158زاگرب
اکتبر تا سپتامبر953260اوسیجک
اکتبر تا سپتامبر1408347اسپلیت
اکتبر تا ژوئن1714385ریجکا

رشته دامپزشکی به زبان انگلیسی در کرواسی

تنها دانشگاه در کرواسی که رشته دامپزشکی را به زبان انگلیسی ارئه می کند دانشکده دامپزشکی در زاگرب است. مدت تحصیل رشته دامپزشکی 6 سال ،عنوان به دست آمده بعد از دوره تحصیلی دکترای دامپزشکی، زمان پذیرش این دانشگاه فرم درخواست آنلاین از اواسط دسامبر تا اواسط ژوئیه (در 3 موج) امکان پذیر است. انتخاب در پرونده (توجه داشته باشید، ثبت نام تا رسیدن به سهمیه 35 نفر امکان پذیر است). هزینه تحصیل 9000€ (یورو) در سال و محل آموزش دانشکده دامپزشکی در زاگرب است.

برای اخذ پذیرش در این دانشگاه لازم به دریافت مدرک زبان است، این مدرک آیلتس 6 آکادمیک یا معادل آن تافل 78 می تواند باشد، اما برای ادامه در ترم های بعدی دانشجو باید به زبان کرواتی تسلط پیدا کند. (زبان کرواتی در بخش‌ هایی از بوسنی و هرزگوین و کرواسی است و این زبان متعلق به زبان های هند و اروپایی است. همچنین تشابهی نیز با زبان فارسی و حتی فارسی باستان دارد، برای فارسی زبانان یادگیری این زبان سهل تر است.)

سوالات متداول درباره رشته دامپزشکی در کرواسی

سوالات متداولی که متقاضیان رشته دامپزشکی در کرواسی دارند، به شرح زیر است:

  • بعد از دریافت مدرک دامپزشکی، آیا امکان کار در کرواسی وجود دارد؟ بله، در کرواسی امکان کار برای این رشته وجود دارد و دامپزشکان حقوق مناسبی دریافت می کنند.
  • رشته دامپزشکی به زبان انگلیسی در کرواسی چگونه است؟ تنها دانشگاه در کرواسی که رشته دامپزشکی را به زبان انگلیسی ارئه می کند دانشکده دامپزشکی در زاگرب است. مدت تحصیل رشته دامپزشکی 6 سال ،عنوان به دست آمده بعد از دوره تحصیلی دکترای دامپزشکی، زمان پذیرش این دانشگاه فرم درخواست آنلاین از اواسط دسامبر تا اواسط ژوئیه (در 3 موج) امکان پذیر است. انتخاب در پرونده (توجه داشته باشید، ثبت نام تا رسیدن به سهمیه 35 نفر امکان پذیر است). هزینه تحصیل 9000€ (یورو) در سال و محل آموزش دانشکده دامپزشکی در زاگرب است.

برای اطلاعات بیشتر درباره دریافت ویزا برای کشور کرواسی و راهنمای تحصیل در کرواسی با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :