مهاجرت تحصیلی مالتا

رشته خلبانی در مالتا

رشته خلبانی در مالتا

تحصیل در رشته خلبانی در مالتا امکان پذیر است، اما به این منظور مدارک خاص و رزومه مشخصی را باید از پیش با توجه به ملیت متقاضی تهیه نمود. مالتا کشوری کوچک و جزیره ای است که در جنوب ایتالیا قرار گرفته و به دلیل این که عضو معاهده شنگن و اتحادیه اروپا می باشد، اخذ اقامت آن اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته مالتا حدود 515000 نفر جمعیت دارد منتهی با توجه به مساحت کم کشور مالتا، رویکرد مهاجرپذیرانه کمتری در مقایسه با آلمان، سوئد، دانمارک، کانادا و سایر دارد. در واقع کشور مالتا در حال حاضر بیشتر مهاجرپذیری را در قبال سرمایه گذاران متمول خارجی دارد، اما راه را برای دانشجویان خارجی هم باز گذاشته است.

هرچند نظام تحصیلی مالتا رایگان نیست و هزینه های زندگی در این کشور نیز بالا می باشد. مالتا همچنین بیشتر نزد دانشجویانی محبوب است که علاقمند در رشته های مرتبط با گردشگری هستند. با این وجود ممکن است طرفداران شغل خلبانی هم تمایل به شروع تحصیلات خود در مالتا باشند. در این خصوص ذکر این نکته ضروری است که خلبان ها در مالتا سطح درآمد خیلی بالایی دارند. به عبارت دقیق تر در کنار جراحان، پزشکان متخصص، ارتودنتیست ها، قضات و مدیران، خلبان ها هم جزء پردرآمدترین افراد در کشور مالتا هستند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در رشته خلبانی در مالتا در سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهم ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش از رشته خلبانی در مالتا لازم است کدام اند؟
  • اخذ ویزای تحصیلی مالتا چگونه است؟
  • آیا بدون تسلط به زبان انگلیسی می توان برای تحصیل وارد کشور مالتا شد؟

شهریه رشته خلبانی در مالتا

یکی از مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان در مالتا پرداخت می کنند هزینه های زندگی در این کشور است که به شرح نمودار ذیل می باشد:

توزیع هزینه زندگی در کشور مالتا

علاوه بر هزینه زندگی در مالتا، تحصیل در رشته خلبانی در این کشور هم بسیار پرهزینه است. به عبارت دقیق تر در سال 2022 برای ارتقا از گواهینامه خلبانی خصوصی PPL (Private Pilot License) به گواهینامه خلبانی انتقال خطوط هوایی ATPL (Airline Transport Pilot License) باید حدود 150000€ (یورو) شهریه پرداخت نمود. در ضمن باید توجه داشت 150000€ (یورو) برای 15 ساعت کلاس پرواز در مالتا است و به منظور اخذ ATPL فرد باید 40 ساعت دوره پرواز بگذراند. در نتیجه پس از دوره اولیه با هزینه گفته شده، باید بین 120€ الی 150€ (یورو) به ازای هر یک ساعت اجاره هواپیما پرداخت نماید. پس از گرفتن ATPL نوبت اخذ گواهینامه نهایی پرواز و رتبه بندی خلبان ها می شود که هزینه آن در مالتا 70000€ (یورو) است.

کار ضمن تحصیل در رشته خلبانی در مالتا

حقیقت این است که مطابق قوانین مالتا در سال 2022 دانشجویان با گذشته 13 هفته از ورود به کشور مالتا اجازه خواهند داشت تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. کار پاره وقت دانشجویی در مالتا کمک می کند دانشجویان بتوانند ماهانه بین 150€ الی 500€ (یورو) از هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت نمایند. منتهی دوره ATPL در مالتا تمام وقت است و فقط یک هفته تعطیلات کریسمس برای دانشجویان این دوره در نظر گرفته شده است. پس با توجه به کلاس های طولانی و لزوم داشتن ساعات مطالعه زیاد، پیدا کردن شغل پاره وقت برای دانشجویان رشته خلبانی در مالتا بسیار دشوار خواهد بود.

خصوصا در مراحل آخر دوره ATPL غالبا دانشجویان بیان کرده اند که روزانه بین 6 تا 9 ساعت در روز صرف مطالعه نموده اند. پس علاوه بر پیدا کردن کار در مالتا، داشتن زندگی اجتماعی معمولی همانند سایر دانشجویان در مالتا، برای دانشجویان رشته خلبانی در مالتا دشوار خواهد بود. چرا که برای گذر کردن آزمون خلبانی مالتا در انتهای دوره ATPL دانشجویان باید حداقل 75% نمره را اخذ کنند. همچنین خیلی از خطوط هوایی مالتا این الزام را در نظر گرفته اند که تنها کسانی را استخدام نمایند که بار اول در آزمون قبول شوند.

کار ضمن تحصیل در رشته خلبانی در مالتا

الزامات و مدارک رشته خلبانی در مالتا

علاوه بر هزینه های تحصیل و زندگی در مالتا یکسری الزامات دیگر هم برای دانشجویان رشته خلبانی در این کشور وجود خواهد داشت. مهم ترین الزامات و مدارک رشته خلبانی در مالتا عبارتند از:

  • داشتن حداقل 16 سال سن چرا که اولین گواهینامه به کسانی داده می شود که حداقل 17 سال داشته باشند.
  • تسلط کامل به زبان انگلیسی
  • داشتن گواهی پزشکی نوع اول (Class 1) برای دوره ATPL و گواهی پزشکی نوع دوم (Class 2) برای دوره PPL پیش از درخواست اخذ پذیرش از این دوره ها
  • گرفتن نمره حداقل تعیین شده از سوی دانشکده مورد نظر در مالتا در دروس فیزیک و ریاضیات

همچنین در خصوص اخذ ویزای تحصیلی مالتا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی مالتا

پس از اخذ پذیرش از رشته خلبانی در مالتا نوبت به اخذ ویزای تحصیلی مالتا می رسد که مهم ترین مدارک برای اخذ آن عبارتند از:

  • نامه پذیرش قطعی دانشکده خلبانی در مالتا
  • نمره زبان معتبر آیلتس که بالای 7 باشد.
  • گواهی تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل در رشته خلبانی و هزینه های زندگی در مالتا
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در مالتا مثلا ارائه رزرو خوابگاه یا اجاره نامه آپارتمان، هاستل و سایر
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای بالای 18 ساله ها
  • پرداخت هزینه سفارت مالتا

لازم به ذکر است کسانی که می خواهند دوره زبان انگیلسی را در مالتا بگذرانند مشکلی از این بابت نخواهند داشت. در حالی که غالب کشورهای دنیا برای دوره های زبان به ایرانی ها معمولا ویزا نمی دهند، مالتا، مجارستان، فرانسه، ترکیه و سایر جزء معدود کشورهایی هستند که با پذیرش از کالج زبان هم به دانشجویان ویزا می دهند. منتهی ویزایی که مالتا برای دوره زبان انگلیسی صادر می کند از نوع C است و قابلیت تبدیل در محیط را ندارد. علاقمندان به تحصیل در رشته خلبانی در مالتا برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص این دوره ها می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :