مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته انیمیشن در اوکراین

رشته انیمیشن در اوکراین

رشته انیمیشن در اوکراین، یک شکل هنری یا بهتر است بگوییم یک روش هنری است که در آن نقاشی‌ ها یا فیگورها طوری ساخته می ‌شوند که گویی در حال حرکت هستند. انیمیشن دوبعدی سنتی یا کلاسیک روشی است که در آن تصاویر با دست روی صفحات سلولوئید شفاف ترسیم می‌ شوند، سپس عکس ‌برداری می‌شوند و روی فیلم نمایش داده می‌ شوند. انیمیشن از آن زمان تکامل یافته است و امروزه اکثر انیمیشن ها با نرم افزار و تصاویر کامپیوتری (CGI) ساخته می شوند. دلایل زیادی برای مطالعه انیمیشن وجود دارد. دانش‌آموزانی که علاقه زیادی به استفاده از تخیل خود برای ساختن فیلم‌ ها، فیلم ‌ها یا ارائه‌ ها دارند، در اینجا خانه پیدا می ‌کنند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به موضوعات زیر می پردازد:

  • چرا رشته انیمیشن در اوکراین؟
  • شرایط رشته انیمیشن در اوکراین
  • الزامات انیمیشن در اوکراین
  • آینده شغلی رشته انیمیشن در اوکراین

چرا رشته انیمیشن در اوکراین؟

مدرک در انیمیشن درها را به روی بسیاری از فرصت های شغلی برای دانشجویان و در صنایع مختلف باز می کند. کسانی که به هنر و خلاقیت علاقه دارند، متوجه می شوند که انیمیشن رشته خوبی است که می توانند در نظر بگیرند. تلاقی هنر در انیمیشن سنتی و فناوری در انیمیشن مدرن لایه دیگری به درجه می بخشد و تقاضا برای انیماتور را افزایش می دهد. مدرک کارشناسی در رشته انیمیشن به دانشجویان مهارت های انیمیشن را برای دنبال کردن مسیرهای شغلی مختلف می آموزد. آنها یاد می گیرند که اشکال هنری را با دست ایجاد کنند و همچنین از نرم افزارهای پیشرفته برای بیان ایده ها و اطلاعات استفاده می کنند.

آنها یاد می گیرند موشن گرافیک برای تبلیغات و فیلم طراحی کنند، فیلم های کوتاه مبتنی بر وب را با الهام از انیمه یا هالیوود توسعه دهند و ویدیوهای لایو اکشن تولید کنند. انیمیشن یک پلت فرم قدرتمند برای یادگیری، آموزش و انتقال دانش است. مدرک انیمیشن فرصت های بی شماری را برای دانش آموزان باز خواهد کرد. آن‌ها می‌توانند با خلاقیت‌های خود به مخاطبان در مقیاس بین‌المللی دست یابند و تأثیر مثبتی بر مردم بگذارند. انیمیشن یک شکل هنری همه کاره است و می‌توان آن را به همان اندازه برای تجارت و آموزش و برای صنعت رسانه و سرگرمی به خوبی مورد استفاده قرار داد. به لطف تطبیق پذیری و جذابیت جهانی آن، گزینه های متقاطع زیادی بین این زمینه ها وجود دارد.

در اینجا نگاهی گذرا به مهمترین دلایل برای مطالعه رشته انیمیشن در اوکراین آورده شده است:

مهمترین دلایل برای مطالعه رشته انیمیشن در اوکراین

شرایط رشته انیمیشن در اوکراین

دانشجویان خارجی عاشق تحصیل انیمیشن در اوکراین هستند و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی به اوکراین می‌ رسند و در دانشکده ‌های انیمیشن تحصیل می ‌کنند. این دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف جهان جهت تحصیل به اوکراین می آیند و در یک فضای آکادمیک بسیار دوستانه زندگی می کنند. اوکراین شبکه عظیمی از دانشگاه‌ های مهندسی دارد که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش اوکراین و تقریباً در تمام دانشگاه‌ های فنی ملی، دانشجویان خارجی دوره‌ های انیمیشن خود را مطالعه می‌ کنند. این دانشگاه های فنی دارای بهترین کادر آموزشی حرفه ای با مهارت های آموزشی عالی هستند. کارکنان آموزشی در این دانشگاه های فنی ملی در فضایی بسیار دوستانه سخنرانی می کنند. مدرک انیمیشن از هر دانشگاه مهندسی اوکراین در سراسر جهان شناخته شده است و به همین دلیل فارغ التحصیلان این دانشکده های انیمیشن در همه جای دنیا کار می کنند.

انیمیشن برای 2 مقطع در اوکراین در موسسات مهندسی واقع در شهرهای مختلف تدریس می شود. مدرک لیسانس در رشته انیمیشن به مدت 4 سال در تمام دانشگاه های ملی مهندسی برای دانشجویان خارجی و داخلی تدریس می شود. دانشجویان خارجی سال اول در دانشکده مقدماتی زبان روسی تحصیل می کنند و پس از 10 ماه دوره زبان روسی، این دانشجویان خارجی به مدت 4 سال مدرک کارشناسی خود را در رشته انیمیشن می گذرانند. تعداد زیادی از دانشجویان خارجی نیز برای تحصیل در رشته انیمیشن در دانشگاه های فنی برای برنامه کارشناسی ارشد خود می آیند.

الزامات رشته انیمیشن در اوکراین

انیمیشن در اوکراین پس از 10 ماه دوره زبان روسی در یکی از دانشگاه های ملی مهندسی برای دانشجویان خارجی به زبان روسی آموزش داده می شود. این دوره مقدماتی قبل از شروع برنامه درجه انیمیشن به دانشجویان خارجی این امکان را می دهد که به راحتی دوره انیمیشن خود را در دستورالعمل روسی مطالعه کنند. آن دسته از دانشجویان خارجی که قبلاً زبان روسی را به خوبی می دانند می توانند برنامه های مدرک انیمیشن خود را مستقیماً بدون دوره مقدماتی شروع کنند. به عنوان مثال، دانشجویان نیجریه ای در زبان انگلیسی مهارت دارند اما زبان روسی را نمی دانند، بنابراین سال اول این دانشجویان نیجریه ای در دانشکده مقدماتی تحصیل می کنند و سپس کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در رشته انیمیشن در یکی از دانشگاه های فنی ملی شروع می کنند.

دانشجویان غنا نیز عاشق تحصیل در دوره های انیمیشن در اوکراین هستند، بنابراین این دانشجویان غنا در سال اول نیز در دانشکده مقدماتی و پس از شروع تحصیل در دوره های تحصیلی انیمیشن خود تحصیل می کنند. دانشجویان کامرونی نیز پس از 10 ماه دوره زبان روسی دوره های انیمیشن را مطالعه می کنند. دانشجویان زامبیایی در زبان انگلیسی نیز خوب هستند اما زبان روسی را نمی دانند، بنابراین سال اول این دانشجویان زامبیایی در دانشکده مقدماتی تحصیل می کنند و سپس برنامه های انیمیشن خود را شروع می کنند. دانش آموزان خارجی که قبلا مدرک دبیرستان خود را گذرانده اند می توانند به دوره های انیمیشن در اوکراین بپیوندند. اتباع هند و پاکستان برای تحصیل در رشته انیمیشن در یکی از دانشگاه های ملی مهندسی متعلق به دولت اوکراین باید مدرک تحصیلی 12 ساله همراه خود داشته باشند.

الزامات رشته انیمیشن در اوکراین

آینده شغلی رشته انیمیشن در اوکراین

انیمیشن دیگر فقط کارتون برای کودکان نیست، بلکه یک نیروی خلاق اصلی در بسیاری از صنایع است. در رسانه، سرگرمی، آموزش و بخش های تجاری به طور گسترده استفاده می شود. تقاضا برای انیمیشن منجر به تقاضا برای انیماتورهای ماهری شده است که استعداد و دانش را برای رفع نیازهای مختلف صنعت ترکیب می کنند. هر روز راه حل های نرم افزاری بیشتری با ویژگی های پیشرفته وجود دارد که به طراحان خلاق و انیماتورها کمک می کند تا جادو بیشتری ایجاد کنند. زمان هیجان انگیزی است که بخشی از صنعت انیمیشن باشید. انیمیشن یک حرفه هیجان انگیز و خلاق با متخصصان واجد شرایط در افزایش تقاضا است. دانش‌آموزانی که به دنبال شغلی در صنعت پررونق انیمیشن هستند، می‌توانند طیف گسترده‌ ای از دوره‌ ها و برنامه‌های مدرک را برای کمک به شروع کار بررسی کنند.

این برنامه ها آموزش های دقیقی را هم در تئوری و هم در عمل انیمیشن ارائه می دهند. دانش‌ آموزان می‌توانند مدرک کاردانی یا کارشناسی انیمیشن را در یک کالج سنتی چهار ساله، کالج محلی یا مدرسه هنر دنبال کنند. اینها می توانند مدرک لیسانس هنرهای زیبا (BFA) یا لیسانس هنر (BA) باشند که پس از اتمام اعطا می شوند. پس از اتمام مدرک لیسانس در رشته انیمیشن، فارغ التحصیلان می توانند به دنبال موقعیت های انیماتور یا طراح گرافیک در صنایع مختلف باشند. با داشتن مدرک کاردانی، آنها می توانند وارد مشاغل ابتدایی در انیمیشن شوند یا مهارت های خود را در سایر صنایع مانند تبلیغات یا انتشارات به کار گیرند. کسانی که می خواهند در این زمینه رشد کنند و مسئولیت های بیشتری را بر عهده بگیرند، ممکن است نیاز به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در انیمیشن و رشته های مرتبط داشته باشند. برای دریافت شرایط پذیرش و اعزام دانشجو به اوکراین با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :