مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته آنکولوژی در بلغارستان

رشته آنکولوژی در بلغارستان

رشته آنکولوژی در بلغارستان به مطالعه انواع سرطان می پردازد. رشته انکولوژی دارای 3 حوزه اصلی، آنکولوژی پزشکی، آنکولوژی پرتوشناسی و آنکولوژی جراحی است. این مقاله که توسط تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رشته آنکولوژی در بلغارستان گردآوری شده است، به متقاضایان این رشته بسیار مفید واقع خواهد شد.

انکولوژیست های پزشکی با استفاده از دارو، از جمله شیمی درمانی، ایمونوتراپی و درمان هدفمند، سرطان را درمان می کنند. آنکولوژیست های پرتودرمانی سرطان را با استفاده از پرتودرمانی درمان می کنند که استفاده از اشعه ایکس با انرژی بالا یا ذرات دیگر برای از بین بردن سلول های سرطانی است.

آنکولوژیست های جراحی سرطان را با استفاده از جراحی، از جمله برداشتن تومور و بافت مجاور در طول عمل، درمان می کنند. همچنین اصطلاحات پزشکی برای انکولوژیست هایی وجود دارد که در مراقبت از گروه های خاصی از بیماران یا گروه های سرطان تخصص دارند. در اینجا تعاریفی برای برخی از اصطلاحات رایج وجود دارد. آنکولوژیست های سالمندان با افراد مبتلا به سرطان 65 سال و بالاتر کار می کنند.

شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در بلغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان 6 سال طول می کشد، آخرین سال عمدتا بر روی تمرین بالینی متمرکز شده است. اساتید مجرب و عمیق از شش دانشگاه در بلغارستان (2 دانشگاه در صوفیه، یکی در وارنا، پلوودیو، پلون و در استارا زاگورا) آموزش علمی متعادل و خوبی ارائه می دهند. قبل از تبدیل شدن به یک دانشجوی پزشکی جهت تحصیل آنکولوژی در بلغارستان باید 2 امتحان دشوار در زیست شناسی و شیمی را پشت سر گذاشت. پزشکان جوان پس از دریافت آموزش پزشکی مطلوب، بخشی از جامعه پزشکی بلغارستان می شوند. از سال 2007 انکولوژی پزشکی به عنوان یک تخصص ممتاز شناخته شده است و شامل 2 سال آموزش در رشته داخلی و 3 سال در رشته انکولوژی پزشکی است. قبل از شروع و پس از اتمام تحصیلات خود در انکولوژی پزشکی، پزشکان جوان نیاز به شرکت در آزمون دارند.

چندین مکان در بلغارستان آموزش انکولوژی پزشکی را ارائه می دهند، از جمله:

چندین مکان در بلغارستان جهت آموزش انکولوژی پزشکی

انجمن آنکولوژی در بلغارستان

یک کمیته ملی آنکولوژی بلغارستان وجود دارد که یک جلسه آنکولوژی سالانه را برگزار می کند که به موضوعات مختلف پزشکی در راستای تحصیل در بلغارستان اختصاص دارد. با این حال، در مناطق مختلف بلغارستان، کمیته های محلی فعالیت می کنند. آنکولوژیست های جوان بلغاری سازمان خود را دارند. اهداف این گروه عمدتا بر مشکلات پزشکان جوان در کار معمول خود و توسعه آنها نه تنها در بلغارستان بلکه در خارج از کشور متمرکز است. مرکز جامع سرطان (CCC-Vratsa)، مرکز تشخیص، درمان ضد سرطان و پیگیری پس از درمان بیماران سرطانی بزرگسال مبتلا به تومورهای جامد از منطقه شمال غربی بلغارستان را ارائه می دهد.

CCC-Vratsa یک بخش بیمارستان بستری است که شامل بخش های زیر است:

  • بخش جراحی – جراحی
  • اورولوژی
  • زنان و ICU

بخش درمانی یا بخش های آنکولوژی پزشکی، رادیوتراپی، گوارش و مراقبت های تسکینی، مرکز روزانه و بخش تشخیص یا بخش تشخیص بصری، پزشکی هسته ای، آسیب شناسی بالینی، آزمایشگاه بالینی و واحد آمار یا ثبت منطقه سرطان را نیز دارا می باشد. واحد مشاوره سرپایی با کابین های مشاوره و جراحی، اورولوژی، زنان، انکولوژی پزشکی، رادیوتراپی، گوارش، مراقبت های تسکینی و درد سرطان تشکیل شده است. حمایت های روانی و اجتماعی و حمایت و توانبخشی از بیماران و خانواده ها و حمایت از سوگ در «مرکز توانبخشی و حمایت از بیماران سرطانی و خانواده های آنها» انجام می شود.

انجمن آنکولوژی در بلغارستان

نقش یک آنکولوژیست در بلغارستان

یک آنکولوژیست در بلغارستان مراقبت از بیمار را در طول دوره بیماری مدیریت می کند. نقش آنکولوژیست در مشور بلغارستان شامل موارد زیر می شود:

  • توصیه آزمایش هایی برای تعیین اینکه آیا یک فرد مبتلا به سرطان است یا خیر
  • تشریح تشخیص سرطان، از جمله نوع و مرحله سرطان
  • صحبت در مورد همه گزینه های درمانی و انتخاب درمانی شما
  • ارائه مراقبت با کیفیت و دلسوزانه
  • کمک به مدیریت علائم و عوارض جانبی سرطان و درمان آن

برنامه درمان سرطان یک فرد ممکن است شامل بیش از یک نوع درمان مانند جراحی، داروهای سرطان و/یا پرتودرمانی باشد. این بدان معناست که انواع مختلف آنکولوژیست ها و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با هم همکاری می کنند تا برنامه درمانی کلی بیمار را ایجاد کنند. تیم های مراقبت از سرطان اغلب شامل انواع دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی، از جمله پاتولوژیست ها، رادیولوژیست ها، دستیاران پزشک، پرستاران، پرستاران سرطان شناسی، مددکاران اجتماعی، داروسازان و سایر هستند. در مقاله دیگری از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این وب سایت با رشته پزشکی در بلغارستان و دیگر رشته هایی که تیم آنکولوژی را تکمیل می کنند، آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :