مهاجرت کاری صربستان

خوداشتغالی در صربستان

خوداشتغالی در صربستان

شهر بلگراد را بسیاری از افراد با عنوان های مختلفی به یاد می آورند، اما در حال حاضر میزبان خوداشتغالی در صربستان برای شهروندان خارجی است. کشور صربستان که در جنوب مرکزی قاره پهناور اروپا قرار گرفته است زبان مجاری، رومانیایی و صربی دارد و زمانی زیر پرچم امپراطوری عثمانی بود تا اینکه بخشی از یوگسلاوی سابق شد.

در حال حاضر کشور صربستان نمی تواند خود را به عنوان یک کشور توسعه یافته مطرح کند و بسیاری این کشور را در سال های پیشین به عنوان مقصدی برای پناهندگی انتخاب می کردند. در این مقاله به بررسی خوداشتغالی در صربستان پرداخته می شود، مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

خوداشتغالی در صربستان برای خارجی ها

کشور صربستان از کشورهایی است که در مجاورت همسایگانی همچون مجارستان، رومانی و بلغارستان قرار گرفته است. بنابراین طبیعی است مردم کشور صربستان چند زبانه باشند و از هر ملیتی در آن حضور داشته باشد. البته ناگفته نماند که عمده جمعیت کشور صربستان را مردمان خودشان یعنی صربی ها تشکیل داده اند با اینکه ترکیب نژادی در این کشور نسبت به تمام کشورهای این منطقه اعداد و ارقامی متفاوت خواهد بود.

خوداشتغالی در هر کشوری تعاریف خاص خود را خواهد داشت، ولی در کشور صربستان از 2 حالت خارج نیست. به طور کلی این افراد به صورت فریلنسری کار می کنند یا از مجاری قانونی اقدام به راه اندازی کسب و کار شخصی خود کرده اند که در این مورد اکثرا باید فرد با داشتن اقامت این کشور درخواست دهد تا به واسطه تعاریف قانونی که وجود دارد در این کشور اقدام به راه اندازی و رسیدن به سود در آن بپردازند.

راه های خود اشتغالی در صربستان

مهمترین نکته ای که در مورد بررسی راه ها و شرایط دریافت خوداشتغالی مخاطبین گرامی باید در نظر بگیرند این است که چنانچه فرد در داخل اتحادیه اروپا و صربستان حضور داشته باشد می تواند به راحتی فرآیند تبدیل ویزای خوداشتغالی را انجام دهد. ولی مشکل از آنجایی شروع می شود که افراد متفاوت می خواهند با ویزای خوداشتغالی به کشور صربستان سفر کنند و این مسیر را برای خود راحت و دست یافتنی تلقی می کنند اما اگر افراد کمترین اطلاعاتی در این مورد داشته باشند.

ثبت شرکت و کار در صربستان در واقع مهمترین و اولین مرحله دریافت خوداشتغالی در کشور صربستان است و می توان گفت هیچ خوداشتغالی در این کشور انجام نمی پذیرد. مگر اینکه افراد بتوانند شرکت خود را در این کشور به ثبت رسانند. در خارج از ایران حتی در کشوری مثل ترکیه در نزدیکی سرزمین کهن ایران حتی برای دریافت مجوز جهت راه اندازی یک میوه فروشی نیز متقاضیان باید شرکت خود را ثبت کرده تا بتوانند شرایط را برای راه اندازی کسب و کار خود فراهم کنند و این مورد مانند استارت آپ نیز بستگی به طرح تجاری دارد که متقاضیان باید ارائه کنند. همچنین سرمایه اولیه ای که برای آن در نظر گرفته اند متناسب با محصول یا خدمات مورد نظر متفاوت خواهد بود.

راه های خود اشتغالی در صربستان

مالیات خوداشتغالی در صربستان

قدر مسلم متقاضیان گرامی می دانند که ثبت شرکت در صربستان یا دریافت ویزای استارت آپ متناسب با پروپوزال ارائه شده باید به رشد و سود دهی برسد. این امر مستلزم دایر کردن یک دفتر فیزیکی و تعدادی کارمند و اسناد مراودات مالی و خدماتی با شرکت های طرف قرارداد خواهد بود. در این بین کارآفرین ها به دنبال فرار مالیاتی و نشان ندادن دقیق درآمد شرکت خود به دولت صربستان خواهند بود برای این امر که مالیات خود را یا نپردازند و یا به اندازه ای پرداخت نمایند که حاشیه سود بیشتری برای آنها به ارمغان آورد.

طریقه محاسبه مالیات در هر کشوری متناسب با قوانین و شرایط اقتصادی بازار آن کشور با هم متفاوت خواهد بود. آنچه پیشنهاد می شود این است که متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای خوداشتغالی صربستان شده اند برای پایین آوردن ریسک پرداخت های خود بهتر است حتما با یک وکیل مالیاتی در این کشور مشورت داشته باشند. در صربستان مالیات و مزایای دریافت آن متناسب با خدمات و محصولات ارائه شده به صورت مقطوع و در هر ماه ثابت خواهد بود.

در جدول زیر مشاغل محبوب در صربستان به همراه کد آن کسب و کار آمده است:

حوزه های فعالیتکد حوزه فعالیت
تمام خدمات فناوری اطلاعات6201
مشاوره7022
ارتباطات و روابط عمومی7021
خدمات مشاوره بازرگانی8299

برای این امر مشورت با متخصصین و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند کارساز در راستای مهاجرت به صربستان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :