مهاجرت سرمایه گذاری در استونی

خرید ملک در استونی

خرید ملک در استونی

خرید ملک در استونی یکی از راه های سرمایه گذاری در استونی است که موجب اخذ اقامت این کشور نیز می شود. علاقه بیشتری به خرید املاک برای مهاجرانی که در استونی زندگی می کنند وجود داشته است. اگرچه این روند از نظر قانونی پیچیده نیست اما خوب است که قبل از مهاجرت و خرید ملک در استونی از شرایط و الزامات آن باخبر باشید.

برخی از محدودیت های بسیار خاص در مورد زمین های خاص وجود دارد، اما خرید آپارتمان برای هر کسی آزاد است، حتی نیازی به ساکن بودن نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ اقامت و ارائه راهنمایی در زمینه خرید ملک در استونی پشتیبان و همراه شماست.

شرایط خرید ملک در استونی

خرید ملک در استونی باید از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام شود و قرارداد به صورت محضری است. این بدان معناست که هزینه های دفتر اسناد رسمی و هزینه دولتی وجود خواهد داشت. خریدار و فروشنده معمولا تصمیم می گیرند که این هزینه ها چگونه تقسیم شود. اگر دلال املاکی در کار باشد، معمولا سازماندهی قرار دفتر اسناد رسمی را بر عهده می گیرد. در بازار فعلی، امضاء قرارداد رزرو یا رزرو از سوی خریدار و فروشنده نیز رایج است. این بدان معناست که فروشنده برای مدت معینی آپارتمان را برای شخص دیگری پیشنهاد نمی کند تا خریدار بتواند با بانک خود معامله کند و تامین مالی را سازماندهی کند.

در صورت گرفتن وام بانکی، قرارداد وام نیز وجود خواهد داشت. معمولا خریدار ملک در استونی می تواند تأثیر بسیار کمی در شرایط بانک داشته باشد. همچنین به دلیل قوانین مبارزه با پولشویی، رویه های زیادی در مورد منشاء وجوه و سایر وجود دارد، بنابراین چند هفته برای این فرآیند نیاز است. به خصوص اگر بخشی از فاینانس از خارج منتقل شود. شهروندان خارجی می توانند بدون هیچ محدودیتی املاک شهری در استونی خریداری کنند.

اما شرایط زیر برای خرید زمین و خانه در کشور استونی اعمال می شود:

  • خارجی ها حق تصاحب زمین و خانه های واقع در نزدیکی مرزهای ایالتی (اعم از دریایی و زمینی) را ندارند.
  • افراد مجاز به خرید ملک در جزایر استونی نیستند. اشخاص حقوقی تنها به شرطی چنین فرصتی را دارند که هیئت مدیره شرکت شامل شهروندان اتحادیه اروپا باشد.
  • افراد حق خرید زمین به مساحت بیش از 10 هکتار را ندارند.

شرایط خرید ملک در استونی

فرصت های مناسب خرید ملک در استونی

در اخبار و آمارهای سال اخیر سرمایه گذاران و خانواده های مهاجر جهت اخذ اقامت استونی، برای خرید ملک اقدام کرده اند. به همین ترتیب، شرکت های خارجی که مایل به ایجاد فعالیت های تجاری خود در کشور هستند، ممکن است به جای اجاره ملک، علاقه مند به خرید ملکی مانند فضای اداری باشند. صرف نظر از انگیزه های پشت خرید، چه به دلایل مسکونی یا تجاری، خرید ملک در استونی مشروط به تعدادی از مراحل اجباری است، مانند امضای توافق نامه های مورد نیاز، و همچنین مجموعه ای از اقداماتی که برای اطمینان از دوام انجام می شود.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش نرخ خانه در استونی هستید:

میزان افزایش نرخ خانه در استونی

در جدول زیر شاهد هزینه خرید خانه در استونی هستید:

انواع خانه در استونیهزینه به یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر335409€
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر335409€
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز335409€
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز233577€

مدارک لازم جهت خرید ملک در استونی

برای خرید ملک در استونی به مدارکی نیاز دارید، می توانید لیست این مدارک را از بنگاه املاک نیز بپرسید. اگر ملکی را رزرو کردید باید بدانید، قرارداد رزرو هیچ یک از افراد را مجبور به فروش به ترتیب برای خرید ملک نمی کند، اما در صورت تمایل افراد دیگری به خرید همان ملک، اولویت را به خریدار می دهد. در صورتی که توافق نهایی فورا منعقد نشود، می توان در مقابل دفتر اسناد رسمی قرارداد پیش خرید منعقد کرد. قرارداد پیش خرید معمولاً شامل شرایط فروش، قیمت ملک و در صورت واریز وجه خواهد بود. هنگام امضای قرارداد پیش خرید باید مبلغی بین 10% تا 20% از کل قیمت ملک پرداخت شود. گام نهایی برای خرید ملک استونی، امضاء قرارداد خرید است.

مهم ترین اسناد برای خرید ملک در استونی عبارت است از:

  • مدارک شناسایی هر 2 طرف
  • گواهی ازدواج فروشنده (اگر ملکی که در حال فروش است در حین ازدواج خریداری شده باشد)
  • سند ازدواج خریدار (در صورتی که ملک با کمک وام بانکی خریداری شده باشد)

مراحل پیش خرید ملک در استونی

برای پیش خرید ملک در استونی باید استعلام ملک و مالک را بگیرید و اسناد و صحبت ها را باهم تطابق دهید. از این استعلام برای فهمیدن اینکه این ملک در استونی ثبت شده است. یا خیر استفاده کنید. طبق قوانین استونی ، املاک و مستغلاتی که در ثبت زمین ثبت نشده اند، دارایی های منقول محسوب می شوند. استعلام ملک در این خصوص که ملک در گرو یا رهن بانک قرار دارد نیز حائز اهمیت است. برای پرداخت مالیات و یا قبوض و بدهی نیز می توانید استعلام بگیرید تا مطمئن شوید.

مهم ترین معیارها که باید حین خرید ملک در استونی بررسی کنید شامل موارد زیر است:

  • بررسی مالکیت واقعی مالک
  • بررسی مسکونی یا تجاری بودن ملک
  • بررسی قبوض و مالیات ملک
  • بررسی عدم داشتن مستاجر
  • بررسی عملکرد انرژی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و خرید ملک و شرایط سرمایه گذاری در استونی همراه و مشاور شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :