مهاجرت سرمایه گذاری در برزیل

ثبت شرکت در برزیل

ثبت شرکت در برزیل

بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی به دنبال ثبت شرکت در برزیل هستند و می پرسند چگونه می توانند در برزیل یک شرکت افتتاح کرد یا یک شرکت در برزیل ثبت کرد؟ ثبت شرکت در برزیل به پول و کاغذ بازی به مراتب بیشتر از آن چه در دیگر کشورهای مورد نیاز است، نیاز دارد. برزیل به عنوان غول آمریکای جنوبی شناخته می شود. این کشور با جمعیتی بیش از 200 میلیون نفر، پنجمین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور آمریکای لاتین است. بزرگترین اقتصاد منطقه را دارد.

داده های بانک جهانی با تولید ناخالص 1.6 تریلیون $ (دلار) در درآمد ناخالص ملی 7500$ (دلار) پیش بینی می کند که اقتصاد برزیل در سال 2023، رشد 1.2% رو پیش روی خود می بینید که اندکی کمتر از سال 2022 است. با مشاهده نمودن مقاله ثبت شرکت در برزیل و با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات تکمیلی درباره ثبت شرکت در راستای مهاجرت به برزیل، به دست آورید.

شرایط ثبت شرکت در برزیل

طبق قوانین برزیل، یک شرکت جدید در برزیل می تواند توسط افراد خارجی، شرکت های خارجی یا ترکیبی از هر 2 افتتاح شود. زمان افتتاح و ثبت شرکت در برزیل حدود 30 روز است. زمانی که افتتاح یک شرکت شامل طرف های خارجی باشد، با توجه به عوامل زیر می توان بازه زمانی را به 45 تا 90 روز افزایش داد:

  • مدارک خارجی باید توسط مترجم قسم خورده در برزیل ترجمه شود. مترجمان قسم خورده افرادی هستند که در آزمون با یکی از مشاغل هیئت مدیره دولتی در کشور قبول شده اند. مترجم قسم خورده اسنادی عمومی مانند شناسنامه برای سهامداران اولیه، اسناد شرکتی برای شرکت های شرکت کننده به عنوان سهامدار، اثبات آدرس برای شرکا و سایر سناد را ترجمه می کند.
  • بررسی ثبت شرکت توسط تجارت هیئت مدیره معمولا توسط یک بخش خاص متخصص در رویه های مربوط به طرف های خارجی انجام می شود.

جدول زمانی کلی برای افتتاح یک شرکت و سرمایه گذاری در برزیل با طرف های خارجی معمولا بین 45 تا 90 روز طول می کشد که بستگی به سرعت ارائه مدارک و میزان موثر بودن شرکت حقوقی مسئول افتتاحیه دارد.

مراحل اصلی برای ثبت و افتتاح یک در شرکت در برزیل بدین شرح می باشد:

مراحل اصلی برای ثبت و افتتاح یک در شرکت در برزیل

الزامات ثبت شرکت در برزیل

برخی از شرکت ها مانند شرکت هایی که در زمینه تولید، فروش و خدمات حمل و نقل فعالیت دارند نیز باید در ثبت نام دولتی ثبت نام کنند. هدف از این ثبت، اطلاع رسانی به مقامات دولتی از شروع فعالیت شرکت و همچنین اجازه به شرکت تازه تاسیس برای جمع آوری و پرداخت مالیات دولت در مورد فعالیت های خاص مانند ساخت، فروش و حمل و نقل ذکر شده است. برای شرکت های خدماتی نیز ثبت نام در شهرداری مسئول محل شرکت الزامی است. این ثبت به مقامات شهرداری از آغاز فعالیت های تجاری توسط شرکت اطلاع می دهد.

همچنین به شرکت اجازه می دهد تا مالیات شهرداری را بپردازد (در برزیل، مالیات خدمات به طور سنتی به شهرها پرداخت می شود). سازمان آتش نشانی پس از انجام بازرسی محل توسط مامورین آتش نشانی ایالتی، مجوز آتش نشانی را صادر می کند. پروانه بهره برداری شهرداری یک راه طولانی را برای ثبت شرکت در بزریل است. شرایط لازم با توجه به شهر مسئول محل فعالبت شرکت متفاوت است. مجوز های تجاری ویژه بسته به فعالیت ممکن است مورد نیاز باشد. معمولا نیازمند الزامات پر هزینه و وقت گیر و گاهی اوقات اوراق قرضه است.

الزامات ثبت شرکت در برزیل

برخی از فعالیت هایی که ممکن است به چنین مجوز تجاری خاصی نیاز داشته باشد:

  • سلامتی
  • محیط
  • ساخت و ساز
  • حمل و نقل

پس از اخذ پروانه بهره برداری شهرداری، شرکت باید در تامین اجتماعی ثبت نام کند (حتی اگر کارمند نداشته باشد). حتی اگر شرکت فقط با شرکا کار کند، باز هم مالیات تامین اجتماعی باید پرداخت شود. این ثبت باید ظرف 30 روز پس از شروع فعالیت شرکت انجام شود. در برزیل، شرکت ها برای صدور دفاتر و صورتحساب های حسابداری خود به مجوز دولت وابسته هستند. در گذشته کلیه دفاتر و فاکتورهای حسابداری در چاپخانه های مجاز چاپ می شد. امروزه بیشتر کتاب و حسابداری از طریق نرم افزار انجام می شود. با این حال، دلبستگی به مقررات بیش از حد و بی اعتمادی هنوز وجود دارد.

هزینه ثبت شرکت در برزیل

برزیل به داشتن بار مالیاتی بالا برای شهروندان و شرکت ها معروف است. انواع مختلفی از مالیات ها وجود دارد. برای پیچیده تر کردن مسائل، آنها در سطوح فدرال، ایالتی و شهرداری اداره می شوند. این سیستم ها همیشه متمرکز نیستند و این باعث افزایش پیچیدگی تجارت در برزیل می شود. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما به همان اندازه که عجیب به نظر می رسد، درست است که هزینه راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود شما از مکان های مختلف متفاوت است. هزینه مالیاتی می تواند بین 2000BRL تا 2500BRL (رئال برزیل) در باهیا و رورایما باشد. در حالی که ممکن است هزینه راه اندازی کسب و کار در سانتا کاتارینا، میناس گرایس و سرگیب حدود 3000BRL تا 3500BRL (رئال برزیل) باشد.

دفتر اسناد رسمی بخشی دیگر از هزینه های ثبت شرکت در برزیل است. هنگام افتتاح یک شرکت با مسئولیت محدود، باید درخواست مجوز داشته باشید که در ادامه به ارائه اسناد زیادی نیاز دارد. در برخی موارد ارائه اصل یا کپی سند کافی نیست، بنابراین تهیه کپی محضری الزامی است. رونوشت محضری سند را می توان از دفتر اسناد رسمی با پرداخت مراحل احراز هویت و مبلغی هزینه دریافت کرد. لذا صمیمانه دعوت می نماییم تا در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :