مهاجرت تحصیلی مالتا

تحصیل در رشته داروسازی در مالتا

تحصیل در رشته داروسازی در مالتا

آگاهی از شرایط تحصیل در رشته داروسازی در مالتا با توجه به این که دومین زبان رسمی در این کشور جهت تحصیل زبان انگلیسی است، طرفدارانی دارد. مالتا کشوری کوچک است که تنها حدود 515000 نفر جمعیت دارد، به همین دلیل دانشگاه های کمی در این کشور وجود دارند که انتخاب های علاقمندان به رشته داروسازی را محدود می کند. دانشگاه های مالتا علاوه بر این که در مقایسه با کشورهای ایتالیا، آلمان، اتریش، کانادا، فرانسه، آمریکا، انگلستان و غیره بسیار کم تر هستند، غالبا از نظر سطح علمی هم جایگاه پایین تری دارند. البته یکی از دانشگاه های این کشور یعنی دانشگاه مالتا جایگاه خوبی در طبقه بندی های بین المللی دارد و بهترین دانشگاه مالتا به شمار می آید.

منتهی اخذ پذیرش از رشته داروسازی این دانشگاه نیازمند قبولی فرد در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی یا مالتایی است. فارغ التحصیلان در مالتا تا یک سال اجازه دارند همچنان در این کشور اقامت داشته باشند و دنبال کار بگردند و با توجه به این که حدود 80% مردم مالتا به انگلیسی هم مسلط هستند، ضرورتی به تسلط داشتن به زبان مالتایی وجود ندارد. هرچند کسانی که علاوه بر انگلیسی به مالتایی و ایتالیایی مسلط باشند در عمل هم فرصت های شغلی بیشتری خواهند داشت هم درآمد بالاتری کسب می نمایند. لازم به ذکر است داروسازی جزء رشته های مورد نیاز مالتا است که سطح درآمد خوبی هم دارد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در کشور مالتا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • تحصیل در رشته داروسازی در مالتا در سال 2022 چه هزینه هایی دارد؟
  • مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا کدام اند؟
  • درآمد داروسازان در مالتا چگونه است؟

درباره تحصیل در رشته داروسازی در مالتا

به منظور این که کسی بتواند به عنوان یک داروساز در مالتا فعالیت کند ابتدا باید در این رشته تحصیل کند. منتهی شروع تحصیل داروسازی در مالتا مستلزم قبولی متقاضی در این رشته تحصیلی است. به این منظور متقاضی بایستی ابتدا یک سال دوره های کالج را بگذراند. در نهایت پس از اتمام دوره تحصیلی در مالتا برای فعالیت در شغل داروسازی متقاضی باید در شورای داروسازی مالتا درخواست ثبت نام دهد و گواهی اجازه کار را از رییس جمهور کشور مالتا اخذ نماید. البته داروسازان در مالتا فرصت های شغلی زیاد و درآمد خوبی دارند، منتهی بهترین کشورها برای تحصیل در رشته داروسازی و کار در این حوزه آمریکا، انگلستان، سنگاپور و سوئد هستند.

بیشترین میزان نیاز هم به استخدام داروسازان در سال 2022 از سوی کشورهای ذیل است:

  • آمریکا
  • سوئیس
  • کانادا
  • انگلستان
  • آلمان

هزینه های تحصیل در رشته داروسازی در مالتا

دوره تحصیلی داروسازی در بهترین دانشگاه مالتا یعنی دانشگاه مالتا حدود 4 سال خواهد بود. از اینرو هر کس موفق به اخذ مدرک کارشناسی داروسازی دانشگاهی در مالتا شود می تواند برای دوره کارشناسی ارشد پذیرش بگیرد که 18 ماه طول می کشد.

شهریه رشته داروسازی هم در دانشگاه مالتا که دانشگاه دولتی این کشور است به شرح ذیل می باشد:

شهریه سالانه دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا EU/EEAشهریه سالانه دانشجویان بین المللی به یورو
رایگان€13400

هزینه دیگری که دانشجویان در مالتا باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی است که ماهانه بین 1200€ الی 1800€ (یورو) می باشد و بخشی از آن با کار دانشجویی قابل تامین است. البته دانشجویان بین المللی با گذشت 13 هفته از اقامت در مالتا اجازه کار تا سقف 20 ساعت در هفته را در این کشور پیدا می کنند و ساعتی 5€ (یورو) درآمد می گیرند. لازم به ذکر است که دانشجویان برخی از رشته ها در مالتا از جمله رشته داروسازی معمولا فرصت کمتری برای مشغول شدن به کار دانشجویی داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه تحصیل در مالتا را مطالعه بفرمائید.

هزینه های تحصیل در رشته داروسازی در مالتا

الزامات تحصیل در رشته داروسازی در مالتا

ددلاین و زمان درخواست پذیرش از هر دانشگاهی متفاوت است. اما در مالتا برای تحصیل در ترم اکتبر سال 2022 معمولا به شرح ذیل می باشد:

  • درخواست اپلای تا قبل از جولای 2022 از سوی دانشجویان بومی
  • درخواست اپلای تا قبل از ژوئن 2022 از سوی دانشجویان بین المللی

لازم به ذکر است زبان تحصیل در دانشگاه مالتا به زبان انگلیسی است و این دانشگاه یکی از مدارک زبان ذیل را می پذیرد:

  • آیلتس 6 آکادمیک در مقطع کارشناسی و 6.5 در مقطع کارشناسی ارشد
  • تافل IBT 90 در مقطع کارشناسی و 95 در مقطع کارشناسی ارشد

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه نوبت به اخذ ویزای تحصیلی مالتا می رسد که به مدارک متعددی نیاز دارد. اما مهم ترین آنها عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامت (آپارتمان، هاستل و غیره) در مالتا
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • فرم تکمیل شده درخواست اخذ ویزای تحصیلی مالتا
  • پرداخت هزینه سفارت

جهت مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

کار پس از تحصیل در رشته داروسازی در مالتا

تا یک سال پس از فارغ التحصیلی افراد حتی اگر تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا را هم نداشته باشند، می توانند در مالتا اقامت داشته باشند و دنبال کار بگردند. البته استخدام شدن فارغ التحصیلان داروسازی در مالتا سریع اتفاق می افتد چرا که داروسازی جزء مشاغل مورد نیاز این کشور است. در مالتا حداقل درآمد داروسازان که هیچ سابقه کاری ندارند ماهانه 3210€ (یورو) می باشد. در واقع در مالتا زنان داروساز به طور متوسط 6% کم تر از مردان درآمد کسب می کنند یعنی متاسفانه تبعیض جنسیتی در این کشور وجود دارد.

از دیگر عواملی که بر میزان درآمد دریافتی افراد در مالتا تاثیر می گذارد می توان به سطح تحصیلات، سابقه کار و حوزه کاری افراد اشاره نمود. به عنوان مثال داروسازانی که در مالتا تنها مدرک کارشناسی دارند متوسط درآمدشان 4170€ (یورو) در ماه است، در حالی که دارندگان مدرک کارشناسی ارشد داروسازی ماهانه 8080€ (یورو) حقوق می گیرند. علاقمندان به تحصیل داروسازی در مالتا، کانادا، فرانسه، هلند و غیره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :