مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا

تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا

آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا که جزء دانشگاه های متوسط استرالیا قرار دارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. دانشگاه نوتردام استرالیا دانشگاهی کاتولیک و خصوصی است که در شهر زیبا و تاریخی فرمانتل قرار گرفته و تا آن سمت قاره یعنی قلب سیدنی هم امتداد پیدا می کند. در حال حاضر در دانشگاه نوتردام استرالیا 12 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و هرچند جایگاه علمی خوبی در سطح ملی و جهانی ندارد. اما از آن جایی که پذیرش شدن از آن در قیاس با دانشگاه های مطرح استرالیایی، به مراتب ساده تر است، طرفداران خاص خود را دارد.

چرا که رتبه جهانی دانشگاه های مطرح ایران، ترکیه و برخی دیگر از کشورهای در حال توسعه از رنکینگ دانشگاه نوتردام استرالیا بهتر است. پس اگر فردی بخواهد بتواند پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه نوتردام استرالیا نظر کارفرمایان این کشور را جلب نماید ضرورت دارد به دنبال قوی کردن رزومه خود باشد. از جمله راه هایی که می توان با کمک آن شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا به ویزای کاری را بالاتر برد، تجربه کار ضمن تحصیل در این کشور است.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا چقدر است؟
  • شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نوتردام چگونه می باشد؟

درباره تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا

دانشگاه نوتردام استرالیا دانشگاهی خصوصی و کاتولیک است که در شهرهای مختلف این کشور از جمله فرمانتل و سیدنی ساختمان آموزشی دارد. این دانشگاه عضوی از TISC یا همان Western Australia Tertiary Institutions Service Centre نیست در نتیجه دانشجویان علاقمند به تحصیل در آن مستقیما درخواست پذیرش خود را به دانشگاه نوتردام استرالیا تقدیم می کنند و فرآیند اپلای را طی می نمایند. لازم به ذکر است اگرچه دانشگاه نوتردام استرالیا رنکینگ ملی و جهانی خوبی ندارد و سطح علمی آن در مقایسه با دانشگاه های مطرح استرالیا از جمله دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه آدلاید و غیره، به مراتب ضعیف تر است، رضایت دانشجویی را دارد.

دانشجویان از تحصیل در دانشگاه نوتردام ابراز رضایت کرده اند به طوری که از این نظر دومین دانشگاه در کل استرالیا و اولین دانشگاه در ایالت استرالیای غربی است چرا که امتیاز 88 را کسب نموده است. درباره تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا می توان به این موضوع اشاره کرد که به دلیل وجود امکانات رفاهی بسیاری که این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. همچنین دانشگاه نوتردام دوره هایی دارد که با انتخاب آنها دانشجویان می توانند علاوه بر واحدهای تئوری خود، دوره های عملی را نیز بگذرانند. البته همان طور که اشاره شد سطح علمی این دانشگاه در رنکینگ های مطرح بین المللی خیلی جالب نیست به طوری که رتبه دانشگاه نوتردام از دید U.S. News & World Report Ranking در سال 2022 در سطح جهانی 1315 بوده است.

درباره تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا

هر رشته ای در دانشگاه مزبور شهریه متفاوتی را در مقاطع مختلف از دانشجویان با ملیت های مختلف اخذ می نماید. مثلا یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کل استرالیا از جمله دانشگاه نوتردام استرالیا کارشناسی ارشد پرستاری است. با این که رتبه جهانی دانشگاه نوتردام استرالیا خیلی جالب نیست اخذ پذیرش کارشناسی ارشد پرستاری از این دانشگاه مستلزم ارائه تافل 94 یا آیلتس 7 می باشد. رشته معماری هم در دانشگاه مزبور علاقمندان زیادی دارد. خصوصا در مقطع کارشناسی ارشد که 2 سال به طول می انجامد و اخذ پذیرش آن نیازمند آیلتس 6.5 یا تافل 84 است. برای اخذ پذیرش از این دوره تحصیلی دانشجویانی که تابعیت استرالیا یا اقامت دائم این کشور را دارند سالانه 19020€ (یورو) شهریه می دهند.

در حالی که شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی سالی 23210€ (یورو) است. رشته مشاوره هم محبوبیت زیادی بین دانشجویان دانشگاه نوتردام دارد و کارشناسی ارشد آن 2 سال به طول می انجامد. به منظور اخذ پذیرش از این دوره دانشجویان دانشگاه نوتردام استرالیا باید با توجه به تابعیت خود شهریه پرداخت نمایند. شهریه ای که دانشجویان استرالیایی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مشاوره پرداخت می نمایند سالی 17360€ (یورو) است. در حالی که هزینه های تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا برای دانشجویان خارجی سالانه حدود 21813€ (یورو) در نظر گرفته شده است. در واقع هزینه تحصیل در استرالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

پس از اخذ پذیرش رسمی جهت تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا نوبت به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می رسد که به مدارک متعددی نیاز خواهد بود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه نوتردام استرالیا با توجه به ملیت متقاضی و نوع رشته انتخابی متفاوت خواهد بود:

  • مدرک زبان
  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه نوتردام استرالیا
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی
  • گواهی سلامت متقاضی
  • ارائه کلیه مدارک هویتی متقاضی مانند گذرنامه

پس از اخذ ویزای تحصیلی استرالیا دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا خواهند شد. ولی اگر بخواهند با فارغ التحصیلی از دانشگاه نوتردام استرالیا همچنان اقامت استرالیا را داشته باشند باید شغلی در کنار تحصیل در استرالیا پیدا کنند. کسانی که در رشته هایی مثل پرستاری، مدیریت، معماری و سایر از دانشگاه نوتردام استرالیا فارغ التحصیل شده اند شانس خوبی برای کاریابی دارند به شرطی که سابقه کار ضمن تحصیل و نمرات خوبی داشته باشند. در این مقاله در خصوص تحصیل در دانشگاه نوتردام استرالیا و هزینه های تحصیل در آن از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی ارائه گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :