مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه

تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه

تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه یک دانشگاه فنی بین المللی است که در بین دانشجویان سراسر جهان، طرفداران بسیاری دارد. دانشگاه فنی استانبول که معمولا ITU نیز نامیده می شود، در استانبول ترکیه واقع شده و سومین دانشگاه فنی قدیمی در جهان است. دانشگاه فنی استانبول ترکیه به تازگی با ارائه علوم مهندسی و همچنین علوم اجتماعی سازمان یافته و یکی از برجسته ترین موسسات آموزشی در ترکیه می باشد.

این دانشگاه در گزارش رده بندی QS در سال 2022، در زمینه مهندسی و فناوری دارای رتبه 173 جهان و رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین با توجه به این گزارش، این مرکز در زمینه رشته علوم طبیعی در رتبه 307 جهان و رتبه یک در سراسر کشور است. متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سوش سعادت در مقاله پیشرو در خصوص جزییات و شرایط تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

جزییات تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه

جزییات تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه شامل مباحث مهمی خواهد بود. در بخش اول به انواع دانشکده های دانشگاه فنی استانبول اشاره می نماییم. دانشگاه فنی استانبول ترکیه شامل 5 پردیس است که در مهم ترین مناطق استانبول واقع شده اند. در این میان، پردیس اصلی دانشگاه فنی استانبول که ماسلاک نام دارد، در حومه شهر قرار گرفته و دارای امکاناتی نظیر دبیرخانه دانشگاه، استخر شنا، استادیوم ورزشی است. یکی دیگر از پردیس های دانشگاه فنی استانبول توزلا است و به دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده دریایی خدمت می کند. این منطقه در منطقه توزلا استانبول واقع شده است که یک منطقه بندری است. پردیس Taşkışla جایی است که دانشکده معماری در آن واقع شده است. ساختمان Taşkışla یکی از مشهورترین بناهای تاریخی استانبول است. قدمت آن به دوران عثمانی بازمی گردد و به عنوان پادگان نظامی مورد استفاده قرار می گرفت.

ساختار دانشکده های دانشگاه فنی استانبول، به استثنای دانشکده علوم و ادبیات در ITU، با ساختار موسسات آموزش عالی ایالات متحده قابل مقایسه است. به این معنی که هر دانشکده از 2 یا چند بخش متناسب با یک زمینه جامع مهندسی تشکیل شده است. کتابخانه ITU تقریبا 533000 کتاب، 500000 جلد مجله و 6000 کتاب نادر به زبان عثمانی یا لاتین در خود جای داده است. کتابخانه ITU به کتابخانه های بین المللی و پایگاه داده آنلاین دسترسی دارد. این مکان بزرگترین مجموعه در زمینه منابع فنی و مهندسی در ترکیه است. ظرفیت خوابگاه های ITU 3000 نفر است. این اقامتگاه ها شامل خوابگاه های Lakeside Housings، IMKB ، Verda Urundul، Ayazaga و Gumussuyu می شوند.

آموزش و تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه

همانطور که گفته شد، دانشگاه فنی استانبول یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فنی جهان، با 250 سال سابقه تدریس است. ITU یک موسسه معتبر است که به خاطر آموزش در زمینه های تاریخ، علوم، فناوری، هنر و ورزش در طول سالیان دراز، شناخته شده است. این موسسه فنی، یک مرکز تحقیقاتی است که گذشته را به امروز متصل می کند و برای آینده پروژه هایی طراحی می کند. ITU که تحولات علمی و فناوری بی شماری را ارائه داده است، اولین موسسه ای بود که تازه ها و دستاورد های منحصر به فرد را معرفی کرد. دانشگاه فنی استانبول، 39 برنامه تحصیلات تکمیلی را در 13 دانشکده ارائه می دهد که همه این دانشکده ها در قلب استانبول واقع شده اند. با توجه به نظرسنجی ها، این دانشگاه برای ارائه برنامه های تحصیلی در شاخه های مهندسی و فناوری، علوم طبیعی، از جایگاه بالایی در بین کارفرمایان برخوردار است.

آموزش و تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه به گونه ای است که فرصت های زیادی را برای متقاضیان تحصیل در خارج فراهم می کند. برنامه های تبادل فارغ التحصیلان بین المللی نیز به دانشجویان این امکان را می دهد که در موسسات شریک آمریکایی بتوانند 2 مدرک تحصیلی کسب کنند. آنها همچنین می توانند در برنامه های 2 درجه ای همراه با بیش از 900 موسسه شریک بین المللی و تعداد زیادی برنامه تحصیلی از طریق اراسموس شرکت کنند. ITU تمرکز زیادی بر تحقیق، توسعه و کارآفرینی دارد. لازم به ذکر است که بسیاری از اولین اختراع ها در ITU ساخته شده اند. از جمله مهم ترین این اختراع ها، اولین ماهواره ارتباطی ترکیه، اولین قایق هیدروژنی و اولین اتومبیل بدون راننده می باشند. جزییات تحصیل در ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

آموزش و تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه فنی استانبول ترکیه

دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه فنی استانبول ترکیه باید در امتحانات ورودی در نظر گرفته شده شرکت کنند. سال تحصیلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه فنی استانبول ترکیه مانند بسیاری از دانشگاه های ترکیه از 2 ترم تشکیل شده است. پذیرش در دانشگاه فنی استانبول ترکیه رقابتی است و قبولی در اکثر رشته های آن مستلزم کسب حداقل نمره در میان 2 میلیون متقاضی در آزمون ورودی دانشگاه است که YKS نامیده می شود. علاوه بر این، متقاضیان می توانند معادل آنلاین برنامه تحصیلی خود و سایر دوره های آنلاین را پیدا کنند. برای ثبت نام در دانشگاه فنی استانبول ترکیه باید تمام مدارک مورد نیاز، تهیه شود.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه فنی استانبول ترکیه شامل موارد زیر است:

  • مدارک تحصیلی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • گذرنامه
  • اطلاعات هویتی
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی

به عنوان یک دانشگاه بزرگ، دانشگاه فنی استانبول ترکیه از 33000 دانشجو میزبانی می کند. متقاضیان خارجی از روند پذیرش خارج نمی شوند و حدود 4% از کل دانشجویان خارجی هستند. بدین ترتیب در دانشگاه فنی استانبول ترکیه بیش از 2200 معلم استخدام می شوند. همچنین دانشجویان ممکن است در برنامه های مختلف تبادل دانشجویی شرکت کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه فنی استانبول ترکیه حدود 3000€ (یورو) در سال هزینه دارد. در خصوص آگاهی از هزینه تحصیل در ترکیه، مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

چشم انداز فارغ التحصیلی دانشگاه فنی استانبول ترکیه

چشم انداز فارغ التحصیلان تحصیل در دانشگاه فنی استانبول ترکیه جوایز علمی TUBITAK و TUBA بسیاری را دریافت کرده اند. همچنین دانش آموختگان زیادی نیز به عضویت آکادمی علوم در ایالات متحده آمریکا، انگلیس و روسیه درآمده اند. بسیاری از فارغ التحصیلان در توسعه ترکیه نقش دارند. به عنوان مثال، امین هالیت اونان و احمت اورهان آردا از معماران An aretkabir هستند. سلیمان دمیرل (مهندس عمران) و تورگوت اوزال (مهندس برق) نیز، 2 رئیس جمهور سابق ترکیه هستند. نکمتین ارباکان (مهندس مکانیک) و بینالی یلدیریم (معماری دریایی و مهندسی اقیانوس) نخست وزیران سابق ترکیه بودند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان این موسسه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :