مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه ازمیر ترکیه

تحصیل در دانشگاه ازمیر ترکیه

آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه ازمیر ترکیه، در بین دانشجویان سراسر جهان، یکی از برنامه های جذاب و محبوب برای دنبال کردن رویاها است. دانشگاه ازمیر یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است که در منطقه اژه، واقع شده است. این دانشگاه در سال 2001 تأسیس شد و در ابتدا به منظور ارائه آموزش عالی در ترکیه آغاز به كار كرد. پس از بررسی برخی از تحقیقات، با پیشنهاد شهردار متروپولیتن احمد پیریشتینا، تصمیم بر این شد که این دانشگاه در هتل گراند پلازا تاسیس شود که به مدت 9 سال متروکه بود. این دانشگاه برای ارائه دوره هایی در زمینه علوم و اقتصاد شناخته شده است. در جریان پاکسازی های سیاسی ترکیه در سال 2016، این دانشگاه به دلیل ادعای ارتباط با جنبش گولن توسط دولت ترکیه بسته شد. لازم به ذکر است که کارکنان دانشگاه این اتهامات را رد کردند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

جزییات دانشگاه ازمیر ترکیه

دانشگاه ازمیر ترکیه پردیس زیبایی در این شهر دارد. این پردیس سرسبز از زیرساخت های هنری بالایی برخوردار است. این موسسه، شامل 2 مدرسه عالی، 2 مدرسه حرفه ای، 6 مدرسه تحصیلات تکمیلی و 5 دانشکده می شود. این موسسه مدرک های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در زمینه های اقتصاد، معماری، هنر، علوم اداری، مهندسی، علوم انسانی پزشکی، الهیات، اقتصاد، پزشکی، جهانگردی، ارتباطات، سیاست، حقوق و بسیاری دیگر ارائه می دهد. این دانشگاه با بسیاری از کشورها در سراسر جهان همکاری های بین المللی و اتحاد استراتژیک دارد. دانشگاه ازمیر دارای پارک علمی بزرگ ازمیر، آزمایشگاه ها، مراکز تناسب اندام، دستگاه های فروش قهوه، زمین تنیس روی میز، باشگاه بین المللی دانشجویی است که از رایانه برخوردار است. علاوه بر این یک کتابخانه عظیم در تمام محوطه دانشگاه وجود دارد که دارای امکانات رایانه ای است و از جدیدترین نسخه کتاب ها و مقالات نگه داری می کند.

سالن کنفرانس، کلاس ها، اتاق های اداری، رستوران، سفره خانه ها، خوابگاه دانشجویی و ساختمان اصلی نیز از بناهایی بودند که در مدت 3 ماه اول تاسیس، تکمیل شدند. همچنین اتاق های خوابگاهی در دسترس دانشجویان، کاملا مبله است. این خوابگاه در محوطه دانشگاه با ظرفیت 480 اتاق است. 4 طبقه اول ساختمان به دانشجویان دختر و 4 طبقه دیگر به دانشجویان پسر اختصاص داده شده است. همچنین تمام درب ها توسط سیستم کارت شخصی کار می کنند. دانشجویان بین المللی می توانند با پرداخت هزینه اقامت در این خوابگاه اقامت کنند. این خوابگاه محیطی بسیار راحت، امن و بهداشتی را به دانشجویان ارائه می دهد تا زندگی آنها در طول تحصیل بسیار راحت تر شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل در دانشگاه ازمیر ترکیه

واحدهای تحصیلی دانشگاه ازمیر در ترکیه 32 برنامه کاردانی، 35 برنامه مختلف کارشناسی، 38 برنامه مختلف تحصیلات تکمیلی و 9 برنامه دکترا را ارائه می دهند. این موسسه دارای توافقنامه برنامه ERASMUS، با 171 دانشگاه در 26 کشور است و پروتکل همکاری علمی را با 36 دانشگاه خارج از کشور حفظ می کند. این دانشگاه دارای 10 مرکز تحقیق و اجرا با تمرکز بر زمینه های مختلف تحقیقاتی است. علاوه بر این، ازمیر، یکی از موسسات تاثیرگذار در تاسیس پارک علمی ازمیر است. این دانشگاه همچنین دفتر انتقال فناوری Embryonix را که برای تقویت ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت، از نظر نوآوری و کارآفرینی اختصاص یافته است را اداره می کند. لازم به ذکر است که به دلیل پروژه های دانشجویی درباره کارآفرینی، جایزه پرچم کارآفرینی را دریافت کرده است.

دانشگاه ازمیر علاوه بر توانایی های کارآفرینی، همواره مهارت های تفکر انتقادی و توانایی کمک به تحقیقات ارزشمند در زمینه های مختلف علمی را از اهداف خود قرار داده است. چشم انداز تبدیل شدن به یک نهاد برجسته آموزش عالی در خط مقدم آموزش در سطح جهانی و پیشگام در رشته های مختلف است. تدریس در این موسسه کاملا به زبان انگلیسی برای همه برنامه ها انجام می شود. همچنین این مرکز در امر آموزش کلاس های هوشمند به روز را ایجاد کرده و به عنوان اولین و منحصر به فرد ترین موسسه هوشمند شناخته شده است. به طور کلی، از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان با روشی دوستانه و بردبار استقبال می شود. همچنین در خصوص اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در ترکیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه ازمیر ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه ازمیر ترکیه

گواهی عملکرد تحصیلی قبلی به همراه نتایج آزمون ورودی، برای پذیرش، توسط داوطلب لازم است. سال تحصیلی به طور سنتی به 2 ترم تقسیم می شود. دانشگاه ازمیر از نظر اندازه متوسط ​​با ظرفیت 7000 دانشجو فعالیت می کند و کمیته پذیرش درخواست های شهروندان خارجی را نیز می پذیرد. این دانشگاه نرخ قبولی متوسطی دارد. حدود 700 متخصص در این مرکز استخدام می شوند. همچنین در طول تحصیل دانشجویان این فرصت را دارند که در برنامه های تبادلی بین المللی شرکت کنند.

لیست مدارک لازم شامل موارد زیر است:

  • تمام مدارک تحصیلی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی
  • گذرنامه
  • اطلاعات تماس
  • توصیه نامه
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • نامه تشویق

یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی برای هر متقاضی حدود 10000€ (یورو) هزینه دارد. علاوه بر این، تحصیل در این موسسه برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد یک گزینه گران قیمت محسوب می شود و هزینه 10000€ (یورو)، در هر سال، در نظر گرفته شده است. همچنین این دانشگاه به دانشجویان اجازه می دهد تا در برنامه های بورسیه تحصیلی شرکت کنند که به طور چشمگیری می تواند هزینه شهریه آنها را کاهش دهد. این دانشگاه کمک هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی مانند OSYS را به دانشجویان مستحق ارائه می دهد. آنها می توانند بر اساس شایستگی، از چندین کمک هزینه و امکانات تخفیفی استفاده کنند.

دستاوردهای برجسته دانشگاه ازمیر ترکیه

دانشگاه ازمیر سالانه هزاران فارغ التحصیل را تحویل جامعه می دهد. این دانشگاه به دلیل فعالیت خود با جوایز بسیاری از تحقیقات مورد افتخار قرار گرفته است. این دانشگاه با تلاش مداوم خود در زمینه تحقیقات، آموزش و توسعه خود را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه معرفی کرده است. دانشگاه ازمیر ترکیه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه شناخته می شود و در بین 70 دانشگاه برتر قرار دارد. متقاضیان محترم می توانند برای کسب اطلاعات به روز و مطرح کردن سوالات خود با کارشناسان حرفه ای، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :