مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان

تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان

تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان یکی از پرافتخارترین تجربیات هر دانشجویی می تواند باشد که آینده متقاضی را در کشور انگلیس تضمین می نماید. اگرچه نرخ بیکاری در انگلستان فوق العاده پایین است و کم تر از 4% می باشد با این حال دانشجویان بین المللی باید بیشتر از دانشجویان انگلیسی یا اروپایی جهت استخدام شدن تلاش کنند. چرا که اگر برای فرصت شغلی مربوطه در انگلستان فردی انگلیسی متقاضی کار باشد یا فردی از حوزه اقتصادی اروپا، ترجیح کارفرما بر استخدام وی است. نتیجتا کسی که تابعیت کشورهایی خارج از حوزه اقتصادی اروپا را دارد باید به طرق مختلف از جمله تسلط به چند زبان خارجی از جمله انگلیسی، داشتن سابقه کار دانشجویی ضمن تحصیل در انگلیس و فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی که رنکینگ جهانی خوبی دارد، رزومه خود را قوی تر کند.

کسانی که در دانشگاه آکسفورد انگلستان تحصیل کرده اند و با نمرات خوب فارغ التحصیل شده اند، عملا در هر کشوری از دنیا که بخواهند، از جمله خود انگلستان، به راحتی می توانند شغل خوبی پیدا کنند. چرا که دانشگاه آکسفورد انگلستان از دید تمامی طبقه بندی های بین المللی جزء 5 دانشگاه برتر دنیا است. البته مشخص است که اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان به مراتب دشوار است و تنها نخبگان علمی قادر به تحصیل در دانشگاه آکسفورد هستند.

در مقاله تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در انگلستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • جایگاه علمی دانشگاه آکسفورد انگلستان در سال 2022 چگونه است؟
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان چقدر است؟
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلیس کدام اند؟

درباره تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه آکسفورد انگلستان که در شهر آکسفورد و استان آکسفوردشر انگلیس واقع گردیده یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های دنیا است. با توجه به این که شواهد مبنی بر این که از سال 1096 در دانشگاه آکسفورد انگلستان تدریس می شده است، وجود دارد. دانشگاه آکسفورد انگلستان را می توان قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا و دومین دانشگاه کهن دنیا به طور کلی، قلمداد نمود.

قدمت این دانشگاه، شهرت جهانی و سطح علمی فوق العاده برجسته آن سبب شده اخذ پذیرش از آن بسیار رقابتی و ارزشمند باشد. در دانشگاه آکسفورد انگلستان افراد مشهور زیادی از جمله نخست وزیران انگلستان و همچنین رییس جمهوران بسیاری از کشورهای دنیا، تحصیل کرده اند. درباره تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان بایستی بدانید که این دانشگاه جوایز متعددی از جمله 72 جایزه نوبل و غیره را به خود اختصاص داده است.

درباره تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان

هزینه های تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان

جهت تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان علاوه بر داشتن رزومه قوی مستلزم تمکن مالی خوب نیز می باشد. خصوصا برای کسانی که تابعیت کشور انگلستان را دارند، کشورهای پادشاهی متحد بریتانیا (UK)، اتحادیه اروپا (EU) یا حوزه اقتصادی اروپا (EEA) را ندارند. در ضمن تمامی دانشجویان صرف نظر از کشوری که تابعیت آن را دارند، باید به فکر هزینه های زندگی در انگلستان نیز باشند که اگرچه ارزان تر از سوئیس، نروژ و ایسلند است، اما جزء کشورهای گران طبقه بندی می گردد. در واقع هزینه های ماهانه زندگی دانشجویی در شهر آکسفورد انگلستان که دانشگاه مزبور در آن واقع گردیده با توجه به سبک زندگی دانشجو ماهانه بین 900£ الی 1200£ (پوند) می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در دیگر دانشگاه های بریتانیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در دانشگاه شفیلد انگلستان خواهد بود.

برخی از دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه آکسفورد انگلستان 2 ساله هستند. اما معمولا دوره کارشناسی 3 سال و دوره کارشناسی ارشد 9 ماه در این دانشگاه به طول می انجامد. یکی از رشته های محبوب در دانشگاه آکسفورد رشته جرم شناسی و عدالت قضایی است که در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می گردد. برای اخذ پذیرش از دوره مزبور دانشجویان باید تافل 110 یا آیلتس 7.5 را به همراه سایر مدارک مورد نیاز تا تاریخ ژانویه 2022 به دانشگاه آکسفورد ارائه دهند. دوره تحصیلی مزبور در دانشگاه آکسفورد 9 ماه به طول می انجامد و تاریخ آغاز کلاس ها از اکتبر 2022 است.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان که به عنوان Tier 4 شناخته می شود به مدارک متعددی نیازمند است که از آن جمله می توان به نامه پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، آیلتس مورد پذیرش UKVI متناسب با حداقل های در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه، مدرکی دال بر داشتن محل اقامتی در شهر آکسفورد انگلستان از جمله خوابگاه دانشجویی یا آپارتمان های مستقل یا اشتراکی و غیره اشاره نمود. لازم به ذکر است کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های مطرح انگلستان خصوصا دانشگاه های آکسفورد و کمبریج شده باشند شانس خوبی هم برای اخذ ویزای تحصیلی دارند. علاقمندان به تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :