مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل داروسازی در بلژیک

تحصیل داروسازی در بلژیک

با توجه به این که هر فردی در مقطعی از زندگی خود به داروساز نیاز دارد، تحصیل داروسازی در بلژیک می تواند بهترین گزینه برای دانشجویان باشد. دانشجویان در بلژیک با مبانی علوم دارویی به خوبی آشنا می شوند. علاوه بر این بلژیک دارای برخی از بهترین دانشگاه های اروپا است که در زمینه های علوم پرستاری، علوم انسانی و پزشکی می درخشند. دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ها می توانند از بین بسیاری از برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی انتخاب کنند.

بلژیک به دلیل موقعیت جهانی خود نسبت به کشورهای دیگر در سراسر جهان بسیار دوستانه و خوش آمد است. حدود نیمی از دانشجویانی در دانشگاه های داروسازی بلژیک ثبت نام می کنند بین المللی هستند. به همین دلیل شما از استانداردهای بالای آموزش با تمرکز تحقیقاتی عالی بهره مند خواهید شد. سعی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله ارتقاء دانش شما در خصوص تحصیل داروسازی در بلژیک بوده است.

دلایل تحصیل داروسازی در بلژیک

دانشگاه های بلژیک در زمینه داروسازی جزو بهترین های اروپا به شمار می روند. رتبه بندی های بین المللی، اغلب دانشگاه های بلژیک را در میان بهترین موسسات آموزشی عالی در اروپا قرار می دهند. محبوب ترین زمینه های تحصیلی در این کشور علوم انسانی، علوم داروسازی و روزنامه نگاری را شامل می شود.

دلایل مهمی که دانشجویان از سراسر جهان بلژیک را برای تحصیل داروسازی برمی گزینند عبارت اند از:

  • هزینه های تحصیل مقرون به صرفه است: سیاست شهریه در دانشگاه ههای داروسازی بلژیک بسیار منصفانه است و دانشگاه ها بورسیه و کمک هزینه اعطا می کنند.
  • بهشتی است برای علاقه مندان به زبان: دانشجویان بین المللی در این کشور احساس می کنند که در خانه خود هستند. علاوه بر سه زبان رسمی هلندی، آلمانی و فرانسوی، تعداد قابل توجهی از بلژیکی ها نیز انگلیسی صحبت می کنند.
  • ساختمان های نمادین و مکان های تاریخی که منتظر کشف شدن هستند.

الزامات زبان برای تحصیل داروسازی در بلژیک

الزامات زبان برای تحصیل در بلژیک امر بسیار مهمی تلقی می شود. بسته به اینکه آیا برنامه های تحصیلی توسط موسسه ای در جامعه فلاندری، فرانسوی یا آلمانی زبان ارائه می شود. باید سطح زبان های هلندی، فرانسوی یا آلمانی خود را ثابت کنید. برای برنامه هایی که به زبان خارجی اجرا می شود، باید دانش خود را در زبان آموزشی اثبات کنید. علاوه بر این تمامی مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های داروسازی بلژیک به این سه زبان رسمی ارائه می شود. به طور کلی، موسسات آموزش عالی در اروپا از دانشجویان درخواست می کنند تا ثابت کنند که سطح تسلط بر زبان آموزشی مطابق با پاسپورت زبان اروپایی را دارند. همچنین توجه داشته باشید که هرچه یک دوره یا برنامه تحصیلی رقابتی تر باشد، سطح دانش زبان بالاتر خواهد بود.

الزامات زبان برای تحصیل داروسازی در بلژیک

محبوب ترین برنامه های داروسازی در بلژیک

صنعت داروسازی در بلژیک از نظر مالی قوی است و به سرعت در حال رشد قدم بر می دارد. در هر زمان این رشته به جذب تعداد کافی فارغ التحصیل با پیشینه متمرکز در علوم دارویی آمادگی دارد. شما همواره به عنوان یک دانشمند داروساز در صنعت داروسازی در سطح بین المللی مورد تقاضا خواهید بود.

در این بخش قصد داریم محبوب ترین برنامه های داروسازی در بلژیک را داخل جدول زیر برای شما ارائه دهیم:

برنامه های داروسازی در بلژیکتوضیحات
فارماکولوژیفارماکولوژی شامل مطالعه عملکرد اجزای فعال بیولوژیکی (داروها) بر روی بدن و بالعکس است.
داروخانههدف از این دوره ارائه دانش مربوطه همراه با مهارت های شخصی و حرفه ای مورد نیاز این حرفه است.
سم شناسی قانونی توسط تحقیقاتسم شناسی پزشکی، قانونی شامل مطالعه، جداسازی و تجزیه و تحلیل داروها و سموم از طیف گسترده ای از ماتیکس ها ازجمله بافت های انسانی است.
داروسازی IASدوره تحصیلی مطالعات تلفیقی دانشگاهی داروسازی است. در راستای تولید پایان نامه تحصیلات تکمیلی برگزار می شود.
علوم داروییارائه آموزش قوی در علوم پایه، علوم پزشکی و علوم دارویی را شامل می شود.
بیوشیمی پزشکیکلاس های این دوره در قالب سخنرانی، تمرین عملی، سمینار، سفره های میدانی وکارگاه های موضوعی صورت می گیرد.

معیارهای پذیرش برای تحصیل داروسازی در بلژیک

دوره های آموزشی در دانشگاه های بلژیک از اوایل اکتبر آغاز می شود. معیار های واجد شرایط بودن برای پذیرش در موسسات داروسازی بلژیک بستگی به این مورد دارد که شما اهل کجا هستید. معیارهای واجد شرایط بودن برای پذیرش به شرح زیر می باشد:

  • سن داوطلب در سال پذیرش نباید کمتر از 17 سال باشد.
  • شما باید تحصیلات عالی را در رشته های شیمی، زیست شناسی و انگلیسی داشته باشید.
  • در شیمی و زیست شناسی نمره ترکیبی باید 75% باشد.
  • وقتی صحبت از زبان انگلیسی شما می شود، اگر زبان مادری شما زبان انگلیسی نیست، و در حال تحصیل در یک دوره زبان انگلیسی هستید. باید با شرکت در آیلتس یا تافل مهارت انگلیسی خود را ثابت کنید.
  • علاوه بر این بسته به دانشگاهی که برای تحصیل در آن درخواست می دهید. ممکن است لازم باشد که در زبان های فلاندری، فرانسوی و یا آلمانی مهارت داشته باشید.

شرط اضافی این است که در آزمون ورودی دانشگاه های داروسازی بلژیک شرکت کرده و قبول شوید. شرایط آزمون ورودی دانشگاه های داروسازی بلژیک به شرح زیر می باشد:

  • این آزمون توسط وزارت آموزش بلژیک ارائه می شود و واجد شرایط بودن شما برای تحصیل در دانشگاه های داروسازی بلژیک را بررسی می کند.
  • در قسمت اول آزمون، دانش شما از زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی ارزیابی می شود.
  • در قسمت دوم، آنها مهارت های تحلیل انتقادی و مهارت های ارتباطی شما را ارزیابی خواهند کرد.

رویه درخواست برای تحصیل داروسازی در بلژیک

بسته به اینکه برای چه دانشگاهی درخواست می دهید و از چه کشوری درخولست می دهید، روند درخواست بسیار متفاوت خواهد بود. مدارکی که از شما خواسته می شود تا ارائه کنید شامل مواردی که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید می شود:

علاوه بر این موارد، شما باید یک انگیزه نامه بنویسید و همچنین یک نامه مرجع به دانشگاه ارائه دهید. نامه مرجع نامه ای است که توسط شخص دیگری در مورد شما و اینکه چرا شما واجد شرایط مطالعه این دوره هستید نوشته می شود. معمولا معرف نامه ها توسط معلمان درباره دانشجویان نوشته می شود. یا اگر تجربه کار در زمینه داروسازی به عنوان کارآموز یا داوطلب دارید می توانید از رئیس خود یک مرجع نامه بخواهید. مرجع نامه باید بین 300 تا 400 کلمه باشد.

انگیزه نامه نیز شامل این موضوع می شود که شما چه کسی هستید، چه چیزی را دوست دارید، چه علایقی دارید، تجربه گذشته و اهداف آینده خود صحبت کنید. به یان نکته نیز توجه کنید که انگیزه نامه باید بین 500 تا 700 کلمه باشد. برای گرفتن یک تصمیم درست برای تحصیل در اروپا، شما همواره باید با یک تیم مهاجرتی قوی در ارتباط باشید. به همین منظور کادر مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تمام وقت در خدمت شما هم میهنان عزیز خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :