مهاجرت تحصیلی ایرلند

تحصیل داروسازی در ایرلند

تحصیل داروسازی در ایرلند

تحصیل داروسازی در ایرلند به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و منابع آمورشی عالی مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. کشور ایرلند دارای دانشگاه‌‌ های معتبری است که هر کدام از این دانشگاه‌ ها در سطح بین الملل رتبه قابل توجهی دارند، تحصیل در دانشگاه‌ های مختلف ایرلند مزایای زیادی برای دانشجویان به دنبال دارد، با توجه به اینکه دومین زبان رسمی ایرلند زبان انگلیسی می‌باشد در این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و در واقع یکی از اصلی‌ترین مزایا تحصیل در ایرلند این موضوع است.

یکی از رشته‌ هایی که دانشگاه‌ های ایرلند ارائه می دهند، داروسازی است که این رشته یکی رشته های محبوب بین دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود. در 18 موسسه مختلف این کشور نزدیک به 50 دوره تحصیلات تکمیلی و کارشناسی داروسازی ارائه می‌شود. به همین علت ما موضوع این مقاله را که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، به تحصیل داروسازی در ایرلند و هر آن چه که باید در این خصوص بدانید، اختصاص داده‌ ایم.

کلیات رشته داروسازی در ایرلند

داروسازی یکی از رشته‌ هایی است که مطالعه تمام جنبه ‌های داروهای مختلف، منشا شیمیایی آنها، تاثیر آنها برای درمان، نحوه کار دارو در بدن بیمار و سایر موارد در آن صورت می گیرد. بنابراین چون داروسازی یک رشته بسیار مهم است و افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند باید اطلاعات کاملی در خصوص تمامی داروها داشته باشند تا بتوانند مشاوره ‌های لازم را به بیماران دهند و لازمه این مهارت و تخصص این است که این افراد دانشگاه‌ هایی که دارای رتبه های بالا در سطح بین الملل هستند ر ا برای تحصیل انتخاب کنند و تحصیل داروسازی در ایرلند یک انتخاب عالی است.

دانشجویان این رشته باید در دانشگاه‌ های معتبر و تحت آموزش حرفه‌ ای قرار بگیرند. دانشجویانی که تمایل دارند تا تحصیل داروسازی در ایرلند را تجربه کنند، باید به مدت 5 سال تحت آموزش باشند، در صورتی که دانشجویان بخواهند در بخش داروسازی در کشور ایرلند کار کنند، انجمن دارویی ایرلند یا همان PSI باید آنها را معتبر بدانند، که در نهایت می توان گفت تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور می تواند تقریبا آینده شغلی آنها را تضمین کند.

دانشگاه‌ های برتر داروسازی ایرلند

تحصیل داروسازی در ایرلند یک فرصت فوق العاده است زیرا این کشور برای رشته داروسازی دارای 7 دانشگاه برتر و معتبر است که هر کدام از این دانشگاه‌ ها دارای رتبه های عالی در سطح جهانی هستند، این 7 دانشگاه برتر آموزش‌ های حرفه‌ ای را به دانشجویان ارائه می‌دهند تا در نهایت آنها بتوانند در شغل خود حرفه‌ای باشند و آینده شغلی مطمئنی داشته باشند.

این دانشگاه ‌ها درعبارت اند از:

  • کالج ترینیتی دوبلین
  • کالج سلطنتی جراحان
  • کالج دانشگاهی کورک
  • کالج دانشگاهی دوبلین
  • دانشگاه ملی گالوی ایرلند
  • دانشگاه لیمریک
  • دانشگاه گریفیث

جهت اطلاع از کلیات و جزییات تحصیل دندانپزشکی در ایرلند، می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

برنامه های تحصیل داروسازی در ایرلند

در سال 2015 نحوه آموزش داروسازان در ایرلند دچار تغییراتی شد، در واقع همه دوره‌ های داروسازی امروزه با برنامه‌ های کارشناسی ارشد ترکیب شده است. هدف از این تغییر جدید برای تحصیل داروسازی در ایرلند این بود که نهاد داروسازی حرفه‌ ای ایرلند، انجمن دارویی ایرلند دانشجویانی که فارغ التحصیل شده‌ اند را ملزم کنند تا قبل از ثبت نام برای PSI و این که بخواهند به عنوان یک داروساز مشغول به کار شوند، دوره کارشناسی ارشد را بگذرانند.

به طور کلی مدرک دارو سازی به صورتی طراحی می‌شود که دانشجو هم مطالبی که می‌آموزد و هم جایگاهی که در آن قرار می‌گیرد را با هم ترکیب کرده است، این یعنی از دانشجوی داروسازی انتظار می‌رود که بتواند تمام دانش و آموزه‌ های خود را در خصوص داروهای درمانی و سایر موارد مربوط را ابتدا به خوبی درک کند و بتواند آنها را در هر شرایطی به کار بگیرد و در این شرایط می توان گفت او به یک داروساز حرفه‌ ای تبدیل شده است. جزییات کار در ایرلند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

برنامه های تحصیل داروسازی در ایرلند

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در ایرلند

هزینه تحصیل در هر رشته‌ ای متفاوت است و از جمله عواملی که در متغییر بودن این هزینه تاثیر دارد، می‌ توان به نوع موسسه، نوع دوره و این که فرد از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا کشورهای غیر اتحادیه اروپا پذیرش شده است، اشاره کرد. به عبارت دیگر برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا باشند هزینه‌ های کمتری در مقایسه با افرادی که عضد این اتحادیه نیستند، نظر گرفته می‌شود. البته این هزینه ها تفات فاحشی ندارند.

افرادی که قصد دارند تحصیل داروسازی در ایرلند را انتخاب کنند باید قبل از هر چیزی شرایط خود را در نظر بگیرند و هزینه‌ های خود را محاسبه کنند، تا مطمئن شوند که می‌ توانند هزینه‌ های دانشگاه و هزینه‌ های زندگی در ایرلند را بپردازند و از این نظر با مشکلی رو به رو نمی‌ شوند، حتی در صورتی که دانشگاه‌ ها کمک هزینه‌ هایی را برای دانشجویان در نظر بگیرند باز هم هزینه‌ های زندگی شخصی بر عهده خود دانشجو است.

تحصیل داروسازی در کالج ترینیتی دوبلین ایرلند

کالج ترینیتی جزء 50 کالج برتر داروسازی دنیا است و این یعنی یک رتبه عالی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است، بنابراین با توجه به این شرایط می توان گفت این موسسه فضاهای آموزشی هدفمندی دارد. پروژه تحقیقاتی دوره کارشناسی در واقع یکی از نقاط قوت ویژه برنامه ترینیتی می‌باشد، به عبارت دیگر تحصیل دارو سازی در ایرلند به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا دانشجویان بتوانند این پروژه تحقیقاتی را در خارج از کشور انجام دهند تا بتوانند آزمایشات آزمایشگاهی را در سطح گسترده‌ ای به انجام برساند.

تحصیل داروسازی در ایرلند و تحصیل در چنین دانشگاهی علاوه بر چشم انداز شغلی بی نظیر، تحت آموزش حرفه ای بوده‌ اند و به عنوان یک داروساز از سطح بالایی از دانش برخوردار هستند. این دانشجویان فرصت‌ های شغلی در محیط‌ های مختلف مانند بیمارستان‌ ها، اجتماعات، داروسازی‌ های صنعتی و غیره را خواهند داشت، به علاوه دانشجویان این دانشگاه می‌توانند برای ورود به یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی در داروسازی بیمارستان و یا هر محل دیگری درخواست خود را در موعد مقرر ثبت کنند.

مزایای تحصیل داروسازی در کالج ترینیتی ایرلند

تحصیل داروسازی در ایرلند و در هر دانشگاهی مزایای خاص خود را دارد. شما با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و ارسال درخواست برای کالج ترینیتی و با پذیرش تحصیل در کالج ترینیتی شانس این را دارید تا در یکی از برترین دانشگاه‌ های جهان و تنها دانشگاه ایرلند در بین 100 دانشگاه برتر آموزش ببینید، این دانشگاه با بهترین دانشگاه‌ های سراسر جهان که دارای رتبه ‌های بالایی هستند، همکاری دارند.

دانشجویان این دانشگاه به منابع دوره در بزرگ‌ترین کتاب خانه ایرلند دسترسی دارند که بیش از 5 میلیون عنوان در این کتابخانه موجود است، همچنین امکان دسترسی به پیشرفته‌ترین مدل تعاملی داروسازی را دارند تا بتوانند تجربه بیشتری کسب کنند و در نهایت فارغ التحصیلان این کالج فرصت ‌های شغلی عالی را پیش رو خواهند داشت.

تحصیل داروسازی در کالج دانشگاهی کورک ایرلند

مدارک تحصیلی رشته داروسازی از کالج دانشگاهی کورک نیز به صورتی طراحی می‌شود که هم موضوعاتی را که مطالعه خواهید کرد و هم محل‌ هایی که در آن کار می کنید را ادغام خواهد کرد، تا دانشجویان بتوانند دانش واقعی خود را درک کرده و از آنها برای داروسازی در شاخه‌ های مختلف استفاده کنند. تحصیل داروسازی در ایرلند و به خصوص در دانشگاه کورک اطمینان، مهارت و آموزش حرفه‌ ای را به دنبال دارد.

این دانشگاه دارای 4 حوزه اصلی مطالعه در دوره‌ ای 4 ساله می‌باشد که این حوزه‌ ها عبارتند از:

  • داروسازی از دانشگاه کورک شیمی دارویی و داروسازی
  • طراحی فرمولاسیون
  • عملکرد دارو در بدن
  • تمرین دارو سازی

می‌توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. این مجموعه اطلاعات لازم را در خصوص نحوه مهاجرت به ایرلند، شرایط پرونده و بهترین مسیر ممکن را به شما پیشنهاد می‌ دهند تا بتوانید تحصیل داروسازی در بهترین دانشگاه ‌های ایرلند را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :