مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

تحصیل داروسازی در اسکاتلند

تحصیل داروسازی در اسکاتلند

برای تحصیل داروسازی در اسکاتلند باید شرایط پذیرش دانشگاه مربوطه را بررسی نمایید تا بتوانید برای اخذ ویزا و پذیرش دانشجویی اقدام کنید. شرایط پذیرش هر دانشگاه مختص آن دانشگاه می باشد. تحصیل داروسازی در اسکاتلند جزء رشته های محبوب بین متقاضیان تحصیل در اسکاتلند می باشد. خدمات آموزشی سطح بالا و با کیفیت، نرخ بالای اشتغال در اسکاتلند و زبان آموزشی انگلیسی دلایلی است که اسکاتلند به عنوان مقصد تحصیلی بسیاری از مهاجران خارجی شناخته شده است. در این مقاله که زیر نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه می شود، قصد داریم به بررسی موضوع تحصیل داروسازی در اسکاتلند بپردازیم.

بررسی تحصیل داروسازی در اسکاتلند

داروسازی علم تهیه و توزیع دارو است. داروسازان متخصصان دارو هستند که در کنار پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان به عنوان بخشی از تیم های مراقبت های بهداشتی کار می کنند. داروسازان از طیف وسیعی از مسیرهای شغلی لذت می برند. در حالی که بسیاری از داروسازان در خرده فروشی یا داروسازان محلی کار می کنند، این فرصت برای کار در بیمارستان ها یا تحقیقات نیز وجود دارد. به عنوان یک فارغ التحصیل داروسازی، باید علم پشت کشف، توسعه و تحویل دارو و همچنین واکنش بیماران به داروهایی که مصرف می کنند را درک کنید. شما همچنین باید مراقبت فردی بیمار و مسائل بهداشت عمومی را برای ارائه بهترین مراقبت های بهداشتی و دارویی درک کنید.

برای تحصیل در اسکاتلند، دانشگاه های مختلفی مدرک کارشناسی ارشد داروسازی معتبر را ارائه می دهند از جمله:

  • دانشگاه رابرت گوردون
  • دانشگاه استراثکلاید

این رشته پیش ثبت نام 4 یا 5 سال به صورت تمام وقت به طول می انجامد. در تصویر زیر 2 دانشگاه ارائه دهنده مدرک کارشناسی ارشد نشان داده شده است:

2 دانشگاه ارائه دهنده مدرک کارشناسی ارشد در اسکاتلند

مشاغل مرتبط با تحصیل داروسازی در اسکاتلند

برای تبدیل شدن به یک داروساز در کشور اسکاتلند، به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارید که توسط شورای داروسازی عمومی تایید شده باشد و پس از آن یک سال پیش ثبت نام (پس از فارغ التحصیلی) در بیمارستان یا محل کار انجام شود. در پایان باید ارزیابی ثبت نام GPhc را بگذرانید. با این حال، توجه داشته باشید که دریافت کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر رشته داروسازی در اسکاتلند موقعیت پیش ثبت نام را تضمین نمی کند. پس از ثبت نام در GPhC، فارغ التحصیلان داروسازی از چشم انداز شغلی خوبی با حقوق اولیه جذاب برخوردار می شوند.

اکثریت در داروخانه های محلی یا بیمارستانی شاغل هستند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد همچنین ممکن است مشاغل تحقیقاتی و تولیدی در صنعت داروسازی را دنبال کنند. همچنین فرصت هایی برای تحصیلات تکمیلی از جمله مرکز جدید آموزش دکترای دانشگاه در مرکز ساخت و تبلور مداوم وجود دارد. سایر فارغ التحصیلان همچنین ممکن است حرفه ای را در زمینه نویسندگی پزشکی، آزمایشات دارویی بالینی یا فروش پزشکی دنبال کنند، در حالی که برخی از آنها مشاغل تحقیقاتی و آکادمیک را برای آموزش و الهام بخشیدن به نسل بعدی داروسازان دنبال می کنند. برای تحصیل در رشته داروسازی در مالتا به این قسمت مراجعه کنید.

مشاغل مرتبط با تحصیل داروسازی در اسکاتلند

هزینه های تحصیل داروسازی در اسکاتلند

هزینه های دانشجویانی که شرایط اقامت مربوطه در اسکاتلند را دارند منوط به تایید شورای تامین مالی اسکاتلند می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی اسکاتلند که برای یک ترم یا سال مبادله می کنند، به پرداخت شهریه عادی خود ادامه می دهند و از سوی موسسه خارج از کشور هزینه ای دریافت نمی شود. با فرض عدم تغییر در سیاست شهریه در طول دوره، کل مبلغ قابل پرداخت توسط دانشجویان مقطع کارشناسی محدود خواهد شد. برای دانشجویانی که در سال‌های 2022-2023 شروع به تحصیل می‌کنند، این مبلغ 27750£ (پوند) است (به استثنای برنامه‌ های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد پیوسته)، دانشجویان کارشناسی ارشد برای هر یک از 4 سال 9250£ (پوند) پرداخت می‌کنند.

دانشجویانی که در برنامه‌ های کارشناسی ارشد پیوسته تحصیل می‌کنند، £9250 (پوند) اضافی برای سال کارشناسی ارشد پرداخت می‌کنند، به استثنای کسانی که یک سال کار در صنعت تمام سال را انجام می‌دهند که در آن هزینه کار جداگانه اعمال می‌شود. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته داروسازی در پرتغال هستید، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از راهنمایی های مشاورین وکارشناسان این موسسه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :